גן ילדים לגן המצולם אין קשר לכתבה צילום אייל טואג

"דווקא כשמדברים על שמירת מרחק". הורים חוששים מעומס בגלל צמצום גנים בשכונות מסויימות

הורים ממספר שכונות בעיר מודאגים מצמצום מספר הגנים בשכונתם בגלל ירידה במספר הנרשמים, ועל רקע משבר הקורונה המחייב קבוצות קטנות יותר של ילדים. העירייה: "ההחלטות נובעות מהיקף הנרשמים"

פורסם בתאריך: 14.5.20 08:30

בימים אלה החלו לקבל ילדי הגנים את השיבוץ לשנת הלימודים הקרובה. לטענת ההורים שכבר קיבלו את הרישום, ניתן לראות שלא מעט גנים יסגרו בגלל מיעוט נרשמים והרצון לצמצם גנים קטנים. ההבנה שלא כל הגנים ייפתחו בשנה הבאה, יוצרת לחץ גדול אצל ההורים שחוששים מעומס בגנים במיוחד בתקופת הקורונה הלא ברורה. ההורים חוששים גם מכך  שהילדים יצטרכו ללמוד בגן מרוחק ממקום מגוריהם. בעירייה מסבירים שההחלטה על פתיחת גנים או סגירתם נובעת מהיקף הנרשמים בכל שכונה.

"העירייה הודיעה על כך שהיא סוגרת ומצמצמת מספר גנים אצלנו בשכונה", אומרת תושבת משכונת נווה גן. "ממה שהצלחנו להבין, מתכוונים לסגור את גן עינב, ולעשות שינוי בגן תירוש באסירי ציון ואת הגנים במתחם כחלילית ברחוב כצנלסון להפוך לגנים דתיים. לטענתם הם עושים שינויים בגלל מיעוט ילדים, אבל מצד שני זו שכונה צעירה שהילודה בה לא הסתיימה. דווקא בתקופה כזו, כשמערכת החינוך קורסת ומדברים על שמירת מרחק בין הילדים בגלל הקורונה, מצמצמים את מספר הגנים והם מעדיפים לדחוף ביחד 35 ילדים. זה ממש חלם".

מלשכת דובר העירייה נמסר לגבי נווה גן: "עיריית פתח תקוה הקימה בשנתיים האחרונות עשרות גנים חדשים ברחבי העיר לצד אלו שנמצאים היום בשלבי תכנון. לצד השיקולים הפדגוגים, ההחלטות על פתיחת גנים חדשים או סגירת גנים קיימים – נובעות מהיקף הנרשמים בשכונה. בניגוד לשמועות גן תירוש לא עתיד להיסגר ויפעל בשנה הבאה כרגיל. לעומתו, בגלל חוסר נרשמים, גן כחלילית יקלוט את תלמידי גן חברון הנמצא בסמוך ומאותה סיבה, גן עינב ישמש את תלמידי החינוך המיוחד".
תלונה דומה אפשר לשמוע גם מהורים בגן איה, גן טרום טרום חובה ברחוב ישראל אלדד בשכונת כפר גנים ג'. גם במקרה זה התבשרו ההורים שהגן לא ימשיך לפעול בשנה הבאה. "הודיעו לצוותים שלנו בגן שהגן לא ימשיך לפעול שנה הבאה", אומרת אם מהגן, "ואסור שזה יקרה. מדובר בצוות שנותן את הלב לילדים, שאוהב את העשייה שלו ובעיקר קשוב לילדים ולהורים וחייבים שהגן ימשיך לפעול".

מלשכת דובר העירייה נמסר לגבי גן איה: "מבנה גן איה ימשיך לפעול בשנה הבאה וישנה את ייעודו לגן דתי. זאת בהתאם לנתוני הרישום והיקף הביקוש בכפר גנים. נציין כי מהלך זה אינו משפיע על מספר הילדים שילמדו בגני הילדים בשכונה".
חשש שלא ייפתח גן טרום טרום חובה, מגיע גם מתושבים משכונת פסגת הדר מאחר ולטענתם אין בשכונה מספיק נרשמים. לטענתם, בשכונה יש גן טרום טרום חובה אחד עם 11 נרשמים ומאחר ומדובר בשכונה בבנייה הם מבקשים לפתוח אותו ולא לפזר את הילדים בשכונות אחרות. "מבדיקה שעשינו יש כרגע 11 נרשמים", אומרת אחת האמהות. "אמורים להתאכלס בהמשך עוד בניינים ואז יש צפי לילדים נוספים. פנינו כמה פעמים לעירייה על מנת להבין האם יפתח אצלנו גן, אבל אף אחד לא נותן לנו תשובה חד משמעית. מדובר בשכונה שמתפתחת שגם ככה נתקלת בלא מעט קשיים ולכן על העירייה להקל על התושבים ולהחריג את הגנים אצלנו, גם אם יש פחות מהתקן".
מלשכת דובר העירייה נמסר לגבי פסגת הדר: "נכון לעשיו אין שינוי בפתיחת הגנים בשנה הבאה והגנים הקיימים היום בשכונה ימשיכו לפעול גם בשנת תשפ"א. יחד עם זאת, אם תהיה ירידה משמעותית במספר הנרשמים, פחות מהרף שמשרד החינוך מאשר, הנתונים ייבחנו מחדש ובכל מקרה יינתן מענה מתאים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. איתי וייס

    חבל שאומרים הכל אין קורונה כלום ומנסים לשלוט בזה קורס כי לומר ככה לא קל

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר