הפגנה בכניסה לעיריית פתח תקווה- כנגד ביטול ההסעות של החינוך המיוחד. צילום באדיבות ההורים
הפגנה בכניסה לעיריית פתח תקווה- כנגד ביטול ההסעות של החינוך המיוחד. צילום באדיבות ההורים

העירייה ביטלה הסעות לחינוך המיוחד וגם את ועדת הערר. צפו בהפגנת ההורים

ילדי החינוך המיוחד קיבלו מהעירייה הסעות גם אם לא עמדו באופן מוחלט בקריטריון המרחק, עתה החליטה העירייה לבטל את זה. הורים מתכננים הפגנה נוספת בשבוע הבא ומסבירים שהפתרונות שהוצעו להם יפגעו בילדים

פורסם בתאריך: 3.6.20 15:46

קבוצת הורים מהחינוך המיוחד, הפגינו אתמול (שלישי) מול בניין העירייה, במחאה על כך שעיריית פתח תקווה הודיעה להם שהחל משנת הלימודים הבאה, הם לא יהיו זכאים להסעות, מאחר והם מתחת למרחק המאושר על ידי משרד החינוך. ילדי גן עד כיתה ד' זכאים להסעה החל ממרחק של שני קילומטר וזכאות להסעה מכיתה ה' ומעלה היא מעל שלושה ק"מ. "קיבלנו מכתבים שהחל מהשנה הבאה, אנחנו לא זכאים להסעות ובנוסף, השנה לא תהיה ועדת ערר לגבי ההסעות", אומר הורה לשני ילדים בחינוך המיוחד, "החלטנו לקיים הפגנה ספונטנית על מנת להשמיע את הקול שלנו, ראש העיר רמי גרינברג ירד אלינו, הוא אמר שהשנה קיבלנו הסעות לפני משורת הדין, אבל בשנה הבאה זה ייפסק, מאחר ומשרד החינוך לא מאשר ולעירייה אין אפשרות תקציבית וכך זה בכל הרשויות".

יצוין כי תלמידי בתי הספר היסודיים בעיר לומדים בדרך כלל קרוב מאוד לביתם. לעומת זאת, כיתות חינוך מיוחד אין בכל בתי הספר, ולכן אצל משפחות רבות נוצר מצב שבית הספר יחסית רחוק עבור ילד צעיר, אך אינו עומד בקריטריונים של משרד החינוך לזכאות להסעה. במשך שנים סיפקה העירייה הסעות לילדים אלה לפנים משורת הדין, עד ההחלטה שהתקבלה עתה להפסיק לממן את ההסעות, מה שיוצר בעיה קשה עבור משפחות רבות. לפי החלטת העירייה, עד סוף השנה היא תמשיך לספק הסעות, אך בשנה הבאה משפחות רבות יישארו ללא הסעות עבור ילדיהם.

לטענת ההורים יש למעלה מ-200 ילדים אשר זקוקים להסעה על מנת שילדיהם יוכלו להגיע לבית הספר או לגנים. "הבן שלי חזר לבית הספר רק ב-1.6 כי עד עכשיו לא היו הסעות ולא היה לו איך להגיע לבית הספר", אומר הורה נוסף. "המרחק מהבית לבית הספר שלנו הוא 1.85 קילומטר, כלומר חסר לנו רק 150 מטר לקבל אישור, הליכה ברגל היא 40 דקות ואי אפשר לצפות מילדים בכיתה א' ללכת לבד ברגל. אני עובד וכך גם אשתי ואין לנו מושג מה נעשה. השנה, אחרי שצעקנו, החזירו לנו את ההסעות, אבל לגבי השנה הבאה, כבר הודיעו שזה לא אפשרי. לטענת עמוס תמם, אני קיבלתי כיתה קטנה ואם אין לי איך להביא את הילד, הם ישבצו אותו בכיתה רגילה בבית ספר ליד הבית עם סייעת, שזה ממש לא נכון עבור הילדה שצריכה את כל המעטפת של החינוך המיוחד".
ההורים אף הקימו דף פייסבוק 'נילחם ביחד למען הסעות עבור החינוך המיוחד פ"ת' וכן קבוצת וואטסאפ על מנת שעוד ועוד הורים יצטרפו למאבק. הם מתכננים לקיים הפגנה נוספת בשלישי הבאה, 10.6, בשעה 17:30 מול בניין העירייה.
מלשכת דובר העירייה נמסר: "ראש העיר, רמי גרינברג, שוחח עם ההורים ארוכות והסביר את הנושא. בהתאם לכך, ככל שיעלו בעיות פרטניות הן יטופלו בהתאם. לגופם של דברים, הזכאים להסעה נדרשים לעמוד בקריטריונים שקבע משרד החינוך. למרות קריטריונים אלו, עיריית פתח תקוה מאפשרת הסעות לילדי החינוך המיוחד הרבה מעבר למה שמשרד החינוך מתיר. יתירה מזו, פ"ת היא בין הרשויות הבודדות אשר מאפשרת הסעות גם לאלו שלא קיבלו זכאות ע"י המשרד. נציין בנוסף כי לאחרונה נערכה פגישה בלשכת ראש העיר עם נציגות הורי החינוך המיוחד ובמהלכה הציג ראש העיר את פעולות העירייה לטובת תלמידי החינוך המיוחד וכן האזין לבקשות ההורים בנושא. כפי שסוכם בפגישה, העירייה תמשיך לתת מענה להסעות אלו, גם מעבר למה שמשרד החינוך מתיר. כמו כן, נקבעו פרמטרים אשר בעזרתם יהיה ניתן לתגבר את ההסעות – לכל הפחות עד סוף השנה. זאת כדי לסייע למי שבאמת צריך ולתת פתרון לילדים והוריהם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מיקי

    ראש העיר רמי גרינברג תלוש מהמציאות כל יום הוא מוריד הוראות חדשות,יש לו תקציבים בעבור האדרת שמו שלטים בכל פינה בעיר שבו מוזכר שזה נעשה לרווחת התושבים ע"י רמי גרינברג ככר על שמם של בנציון נתניהו וצילה שלמדה בפ"ת איזו חנפנות זו והכל על חשבון משלמי המיסים בפתח תקווה מספיק עם כל הגימיקים האלה,אנחנו רק תחנה בדרך שלו הוא מכוון הכל
    לתפקיד הבא שלו חסכון בהוצאות חיוניות לתושבים לחינוך המיוחד ופזרנות עבור פירסום די כבר נמאסת נבחרת ע"י הציבור בגלל ברירת מחדל…הפכת את פתח תקווה לכר נוח לפוליטיקה זולה …

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר