הפגנה של מבקשי מקלט מול עיריית פתח תקוה בשנה שעברהצילום תומר אפלבאום
הפגנה של מבקשי מקלט מול עיריית פתח תקוה בשנה שעברהצילום תומר אפלבאום

עשרות משפחות של מבקשי מקלט מתלוננות: שוב לא רושמים את ילדינו למוסדות החינוך בפתח תקוה

"מדובר בהתנהלות מקוממת ובלתי חוקית זו, אשר מאפיינת את יחסה של העירייה והעומד בראשה לקהילת הזרים המתגוררת בה", כותבים עורכי הדין אשר מייצגים את מבקשי המקלט. העירייה: "מי שגר בפתח תקוה ישובץ"

פורסם בתאריך: 4.6.20 14:43

בשבועיים האחרונים קיבלו תלמידי העיר פתח תקווה שיבוץ למוסדות החינוך בעיר. מי שלא קיבל שוב שיבוץ במועד,  הם ילדי מבקשי המקלט. לטענת עורכי הדין שמייצגים אותם, כ-130 הורים פנו אליהם וציינו כי ילדיהם עדיין לא קיבלו שיבוץ ולמרות פניות לעיריית פתח תקווה, הם לא יודעים היכן הילדים ילמדו.
ההורים פנו לקליניקה למשפט ומדיניות החינוך באוניברסיטת חיפה, אל עורכי הדין טל חסין והרן רייכמן, והאחרונים שלחו מכתב לעיריית פתח תקווה ולמשרד החינוך, על מנת להבין איפה הדברים עומדים. כזכור, גם בשנת הלימודים שחלפה המצב היה דומה. "בימים האחרונים אנו מקבלים פניות מהורים לילדי מבקשי מקלט המתגוררים בפתח תקוה, לפיהן העירייה מערימה קשיים ברישום למוסדות החינוך ובשיבוצם בהם, זאת על אף שהרישום החל בינואר 2020", כותבים עורכי הדין. "מדובר בהתנהלות מקוממת ובלתי חוקית זו, אשר מאפיינת את יחסה של העירייה והעומד בראשה לקהילת הזרים המתגוררת בה, ובפרט למשפחות ולילדים מבקשי מקלט מאריתריאה וסודן, וכבר נפסלה על ידי בתי המשפט". עוד ציינו עורכי הדין כי כבר בקיץ שעבר חייב בית המשפט את עיריית פתח תקווה לרשום את ילדי מבקשי המקלט למערכת החינוך בהתאם לדין.
בנוסף ציינו עורכי הדין, כי לבסוף העירייה רשמה את מבקשי המקלט בסתירה לחוק ולפסיקה. "הילדים שובצו בגני ילדים אשר ארבעה מתוכם סגרגטיביים (מופרדים), ואשר נועדו לילדים שחורים בלבד. מבדיקות שערכנו עולה כי הרישום הנפרד, המבזה, המשפיל והבלתי חוקי, לא נבע מקרבת הגן לאזור המגורים שב הם מתגוררים, וילדים נשלחו לגנים מרוחקים מביתם רק לשם הבטחת הסגרגציה". לבסוף כתבו עורכי הדין: "ההיסטוריה העגומה של רישום ילדי מבקשי מקלט וזרים בעיר פתח תקוה, והפגיעה הקשה בהם, לצד העובדה המצערת כי גם השנה כבר ניכרים קשיים ברישום, מצביעים על כך ששוב מתעתדת העירייה להפר את הוראות הדין". הם דורשים התערבות מיידית של משרד החינוך בסוגיה.
בהתייחסות לדברים הוסיפו עורכי הדין חסין ורייכמן: "כמו שהשמש זורחת בבוקר יש לדעת כי ראש עיריית פתח תקווה ינסה למנוע את רישומם של ילדי מבקשי המקלט בפתח תקווה וכי אנו נהיה שם ונדאג שילמדו. בקיץ האחרון בית משפט חייב את עיריית פתח תקווה לרשום את הילדים למערכת החינוך, בינואר הם נרשמו בעירייה כאשר רבים מהם ממשיכים במערכת ומוכרים לעירייה היטב. זה לא הפריע לראש העיר להורות שלא לשבץ אותם לגנים ולכיתה א' בעוד את הילדים הישראליים רשמו גם רשמו. פנינו כבר למשרד החינוך ולעירייה. השבוע אספנו מסמכים מלמעלה מ-130 הורים וקרוב ל-200 ילדים. בקרוב נגיע לבית המשפט שוב. נדאג לרישום, העירייה תשלם הוצאת כבדות ונלחם על זכות הילדים ללמוד באינטגרציה".

מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "השיבוצים למסגרות החינוך בעיר מבוצעים באופן גורף לכל מבקש לאחר שהוכיח כי הוא תושב העיר. גם במקרה המדובר, לאחר שתסתיים הבדיקה ויובהר כי אכן מדובר בתושבי פתח תקוה – התלמידים ישובצו למסגרות בהתאם. נציין כי כבר כיום, רבים מאוכלוסייה זו משובצים במסגרות החינוך בעיר בהתאם למקום מגוריהם כפי שהוצג לגורמי הרשות".

ממשרד החינוך נמסר כי מנהלת מחוז תל אביב, חיה שיטאי, פנתה במכתב לראש העיר על מנת שיסדיר את הליך השיבוץ לאלתר. משרד החינוך עוקב מקרוב אחר יישום הבקשה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר