משפחת גרלנטר תורמת את תרומת הדם והפלסמה ה-600 של המשפחה. אביה תורמת את תרומת הדם הראשונה שלה, צילום: דוברות מד"א

משפחה תורמת: את תרומת הדם ה-600 של משפחת גרלנטר תרמה אביה בת ה-17.5 מפתח תקוה

"כבר הלהבתי מספר חברות שלומדות איתי באולפנית וגם הן מתכוונות ללכת לתרום", היא אומרת, "זו דקה קטנה ותרומה ענקית"

פורסם בתאריך: 23.6.20 14:26

השבוע ציינו ברחבי העולם את יום תרומת הדם הבינלאומי ובאופן יוצא דופן, חגגה משפחת גרלנטר את תרומת הדם והפלסמה ה- 600 במספר של בני המשפחה. את התרומה ה-600 תרמה אביה בת ה- 17.5, תלמידת אולפנת ישורון. "תרומה היא חלק בלתי נפרד מהמשפחה שלנו שתורמת שנים רבות ותמיד ידעתי שברגע שאגיע לגיל 17, שזה הגיל שאפשר לתרום, גם אני אצטרף למשפחה", היא מספרת. "הלכתי לתרום יחד עם כל המשפחה וזה היה מאוד מרגש, היה טקס והביאו עוגה וזה חשוב לי מאוד. זה מעשה קטן שיכול להציל חיים. כל תורמת דם אחת יכולה להציל שלושה אנשים", היא אומרת. "אני מתכוונת להמשיך לתרום גם בעתיד וכבר הלהבתי מספר חברות שלומדות איתי באולפנית וגם הן מתכוונות ללכת לתרום. מה גם, שזה לא כואב או מפחיד כמו שחושבים, זו דקה קטנה ותרומה ענקית".
מי שהתחיל את השושלת המשפחתית הוא הסב משה (75) שבשנות ה-70 כשהיה סטודנט צעיר באוניברסיטת בר אילן, נתקל באחת ההפסקות בניידת תרומת דם של מד"א והחליט להיכנס ולתרום – לראשונה בחייו. מאז, לאחר שהבין את החשיבות והצורך של התרומה – לא הפסיק לתרום ובמהלך השנים הדביק גם את ילדיו ונכדיו בתחביב המיוחד.

אביה תורמת דם יחד עם משפחתה צילום: דוברות מד"א

משה הוא אב לארבעה וסב לשני נכדים ומתורמי הדם הוותיקים ביותר בארגון מד"א. עד היום, תרם משה 305 תרומות דם ופלסמה, כאשר החל לתרום באופן קבוע בשנת 1988. וכאמור השבוע תרמה אביה את המנה ה-600 של בני המשפחה. לפני כשנה, לקה משה באירוע לב ונאלץ להפסיק לתרום. בשל כך, החליט להמשיך לסייע בדרכים אחרות – והצטרף בעת משבר הקורונה לארגון תורמי הדם של מד"א, בו הוא מתנדב ביחידת הפרזיס ומתמחה בגיוס תורמים פוטנציאליים, אשר תרומתם יכולה להציל חיים ואף לסייע במאבק בנגיף הקורונה.
על תחושת השליחות והמאמץ המשפחתי, סיפר משה: "עד גיל 73 תרמתי באופן קבוע. לצערי, בשל אירוע לבבי ובעיות סוכר לא מתאפשר לי לתרום יותר. למרות זאת, מצאתי דרך נוספת לעזור למד"א ובמשבר הקורונה התנדבתי בארגון וגייסתי תורמי דם נוספים. אני מרגיש שעשיתי את שלי – הצלחתי לחנך את הדור הבא וכעת נכדיי תורמים מיוזמתם וברצון רב. התחלתי לתרום באופן קבוע כשסיפרו לי על תינוק שזקוק לתרומת דם דחופה. הסיפור מאוד ריגש אותי ומיד רצתי לתרום. השבוע הנכדה הצעירה שלי תרמה את מנת הדם הראשונה שלה, שסימלה 600 מנות דם הרשומות על משפחת גלרנטר. זה סמליות מרגשת של המשך הדורות ורציפות הנתניה. לשמחתי, אין במשפחה מישהו שחושש ממחטים. אני מודה לאלוהים שהוביל אותי לעשייה הזו ואני אסיר תודה שזכיתי לסייע. הכי חשוב לי שהילדים שלי ודור ההמשך, הנכדים, הלכו בדרכי ותורמים ללא הפסקה. כל אחד מהם תרם עשרות מנות דם והם לא מתכוונים לעצור. אני רואה בתרומה ערך עליון ומקווה שהסיפור שלי ישמש דוגמא לאחרים".
פרופ' אילת שנער, סמנכ"לית שירותי הדם במד"א: "משה נמנה עם האנשים הטובים והמיוחדים ביותר שפגשנו. אדם שכל כולו נתינה לזולת, שנותן דוגמא אישית למשפחתו ולרבים מחבריו ועוסק כל הזמן בהצלת חיים. מאות מנות הדם שתרמו כל בני המשפחה אפשרו לנו, בשירותי הדם של מד"א, לסייע ל-1,800 מטופלים ברחבי הארץ אשר נזקקו לעירויי דם להצלת חייהם. בעת משבר הקורונה, החשיבות לתרומת פלסמה הפכה משמעותית במיוחד, במטרה לסייע בטיפול לחולים קשים וכדי להתכונן ולהיערך לגל הבא. ד"ר קרל לנדשטיינר, אשר גילה את סוגי הדם ובכך זכה שיום הולדתו יצוין ברחבי העולם ביום תרומת הדם, היה בוודאי שמח לדעת שיש אנשים מיוחדים כמו משפחת גלרנטר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר