ילד. צילום אילוסטרציה (למצולם אין קשר לכתבה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

בלאגן בהסעות: מספר התחנות צומצם משמעותית, הילדים הצעירים מחכים וההסעה לא מגיעה

הורים לילדים שלומדים בבית ספר נוה אברהם כועסים ומאוכזבים. "צריך להבין שמדובר בילדים בכיתות א'-ג' שצריכים ללכת לבד". תלונות דומות מגיעות מהורים בבית ספר עמיטל, מה שהופך את העניין לסוג של תופעה. העירייה: "הנושא מטופל"

פורסם בתאריך: 3.9.20 10:44

כולם יודעים שמדובר בשנת לימודים מורכבת מאוד אבל לכך הורים לילדים הלומדים בבית הספר נווה אברהם ומגיעים בהסעות לא ציפו: הילדים ממתינים להסעות אך אלו אינן מגיעות. לטענת ההורים, עיריית פתח תקווה החליפה השנה את חברת ההסעות, צמצמה את מספר התחנות בכל שכונה ובפועל ההסעות לא מגיעות וההורים נאלצים לקחת את הילדים לבית הספר. לטענתם, גם בהסעות בחזרה הביתה בתום יום הלימודים המצב אינו טוב יותר.

בית ספר נווה אברהם הוא בית ספר ממלכתי דתי, שנמצא ברחוב מרדכי בצאיב בנווה גן. לבית הספר מגיעים תלמידים משכונות שונות בעיר כמו אם המושבות, נווה גן, נווה דקלים ועוד.

אמא לשני ילדים אומרת באכזבה ובכעס: "העירייה החליטה לעשות שינוי, שזה אומר שבכל שכונה – באם המושבות הוותיקה, החדשה, נווה גן ונווה דקלים שמקיפות את בית הספר – בכל שכונה תהיה תחנה אחת בלבד ולא יהיה איסוף ממספר תחנות כמו שהיה בשנה קודמת. צריך להבין שמדובר בילדים בכיתות א'-ג' שצריכים ללכת לבד לתחנה שרחוקה מהבית שלהם ולחצות כבישים, שזה לא בסדר, ובסופו של דבר ההסעה בכלל לא מגיעה. לצד זה, הם נתנו מיקום כללי, בלי לציין שעה וכבר שלושה ימים, כל בוקר אנחנו מגיעים לתחנה בשעה 7:00 בבוקר, ממתינים עד השעה 7:40 וההסעה לא מגיעה. לצערי, אנחנו מתקשרים לעירייה ולחברת ההסעות ואף אחד לא עונה לנו. גם בבית הספר טוענים שאין להם מושג".

אותה אם ממשיכה ומתארת את המצב הבלתי אפשרי מצד ההורים: "נוצר מצב, שאין ברירה וכל ההורים צריכים להסיע את הילדים לבית הספר, כי ההסעה לא מגיעה. בשעות הצהריים המצב לא יותר טוב. הנהג לא יודע את המסלול. אתמול הוא שאל את הבן שלי בן ה-8.5 איך מגיעים והוא הסביר לו איך מגיעים אלינו הביתה ואז הוא התחיל לצעוק ולכעוס, למה הוא לא אמר לו את המסלול של כל הילדים. הבן שלי בן השמונה צריך להסביר לנהג איך מגיעים? לאן הגענו".

חלק מההורים הציפו את העניין בפוסט בפייסבוק, והדגישו שהם לא מצליחים לברר את זמני ההגעה של ההסעה. לפוסט הגיב ראש העירייה רמי גרינברג שכתב: "בוא נדייק. אין זכאות להסעה בגלל המרחק. זכאות קובע משרד החינוך. השתתפות ההורים לא מכסה עשירית מעלות האוטובוס". על כך אומרת אותה אם: "יש עובדות: העירייה אישרה לנו הסעה ואנחנו שילמנו מה שביקשו מאיתנו, העירייה קבעה את המחיר והם צריכים לתת את השירות שהם התחייבו עליו וגבו עבורו תשלום גם אם זה לא כלכלי עבורם".

מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה לטענות ההורים:  "נושא ההסעות בנוה אברהם ידוע ומטופל ע"י הגורמים הרלוונטיים במינהל החינוך. מדובר בחבלי לידה שנוצרו מטבע הדברים בשל העובדה כי נכנס זכיין הסעות חדש הפועל במסלול עם תחנות חדשות. אנחנו עושים כל מאמץ שהנושא יפתר כבר בימים הקרובים".

אחרי הפרסום על בעיית צמצום התחנות בהסעות לבית ספר נוה אברהם, פנו אלינו הורים לתלמידים בבית ספר עמיטל עם תלונות דומות, כך שמסתבר שעניין צמצום התחנות רחב יותר ואינו נקודתי. תלמידי עמיטל שנמצא בעמישב מגיעים לבית הספר בהסעות משכונות שעריה ומחנה יהודה. "העירייה צמצמה את המסלולים בצורה משמעותית ואם בעבר היו מספר נקודות, עכשיו יש מיקום אחד שאליו צריכים להגיע הילדים", אומר הורה לתמיד בבית הספר. "זה לא משנה לעירייה שמדובר בילדים קטנים שצריכים לעבור כבישים, מעברי חציה וכביש ראשי. מאז תחילת השנה, לצערי ההסעות בכלל לא מגיעות. אנחנו מחכים והזמן עובר ובסוף ההורים מסיעים את הילדים לבית הספר או לחלופין מזמינים מונית שתיקח את הילדים על חשבונם. גם בחזור המצב לא יותר טוב. הנסיעה מבית הספר לבתים אמורה לקחת כעשרים דקות ובפועל זה לוקח שעה ולפעמים יותר עד שהילד מגיע הביתה. הילד ממתין בחצר בית הספר בחום ולצערי אין עם מי לדבר. פנינו לעירייה ולחברת ההסעות, אבל אף אחד לא נותן לנו תשובות. ראש העיר נמצא בקבוצת הוואצ של ההורים כשיש דיונים בנושא, אבל הוא לא מגיב כלל. אם זה לא יסתדר בימים הקרובים, אנחנו נתמקם במשרד של ראש העיר עד שנקבל תשובות".
מלשכת דובר העירייה נמסרה תגובה זהה לזו שנמסרה בעניין נוה אברהם.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תושב אם המושבות

    את הכסף בקשו שנשלים עד 27.8, דחוף אחרת לא יהיה לילד מקום בהסעה, ומאז חוסר ניהול, בלאגן וחוצפה, שלחו אקסל לט מובן ב1.9, לא עונים ולא מחזרים תשובות בעיירה, רק הנושא בטיפול, 3 ימים הנושא בטיפול?, לא יודעים כלום, מתי עולים, איפה, ואותו דבר בחזור, אבל ראש העיר "מטפל", בדיחה.

  2. ב.א

    20-30 תלמידים, שצריכים לעלות לאוטובוס אחד, תחנה אחת, מאוד יעיל בעידן הקורונה, העיקר יש מכוניות שמסתובבות בעיר, וראש העיר מדבר, אוהב לשמוע את עצמו, אבל הנושא בטיפול,

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר