בית ספר אורי אורבך. צילום מתוך עמוד הפייסבוק של בית הספר

הבוקר בבית ספר אורי אורבך: הורי ה'-ו' השביתו את הלימודים

הרקע: קליטת תלמידים חדשים, מה שלדברי ההורים יחזיר את כל ילדי השכבה ללמידה חלקית מהבית, אחרי שהחל לפעול מתווה ללמידה מלאה בבית הספר. העירייה: "מדובר בשלושה תלמידים שלא יפגעו בהיקף ימי הלימוד"

פורסם בתאריך: 10.9.20 10:09

ועד הורי בית הספר הממלכתי-דתי ע"ש אורי אורבך בשכונת כפר גנים, הודיע אתמול שהוא משבית את הלימודים החל מהיום (חמישי) של תלמידי שכבת ה'- ו'. זאת לאור הצטרפות מספר תלמידים חדשים לבית הספר בימים האחרונים, דבר אשר מגדיל לדברי ההורים את מספר התלמידים בקפסולה מעבר למותר ומונע למידה של חמישה ימים בשבוע.
לטענת ההורים, מאז החזרה ללימודים מהחופש הגדול, למדו כיתות ה'-ו' מספר ימים בבית הספר ואת השאר בלמידה מרחוק. לאחר מאמצים של הנהלת בית הספר והנהגת ההורים, הם הצליחו לבנות מערך למידה, בו יגיעו תלמידי שכבת ה' ושכבת ו' ללמידה מלאה בבית הספר במשך חמישה ימים בשבוע, מערך שהחל לפעול בתחילת השבוע. על מנת לעשות זאת, בית הספר חילק את כלל תלמידי השכבה לארבע קפסולות (ערבב בין כיתות). אך לאחר שהקבוצות נבנו, הסתבר להנהגת ההורים, שלבית הספר נרשמו תלמידים שלמדו עד כה בבני ברק וביקשו לחזור ללמוד בעיר. לאור כך, אומרים ההורים, נוצר צורך להגדיל את מספר הקפסולות, מאחר ותוספת התלמידים יוצרת חריגה במספר המאושר על ידי משרד החינוך לקפסולה, שהוא 18 תלמידים. ההורים דורשים שאם התלמידים החדשים ייקלטו בבית הספר, תיפתח קפסולה נוספת כדי שהתלמידים לא יילצו לחזור ללמידה חלקית מהבית. מאחר ויש מחסור בשעות הוראה נדרשת תוספת תקציבית לצורך פתיחת הקפסולה החדשה, אך לטענת ההורים העירייה אינה מוכנה לממן זאת.
בהודעה שנשלחה להורים כתבו נציגי הנהגת ההורים: "הצענו לרשות שהיא תממן את ההפרש על מנת שנוכל לקלוט את הילדים בלי לפגוע במתווה הלמידה שלנו. אך הרשות לא מגיבה. הצענו לקבל תלמיד 1 בשכבת ה' ותלמיד אחד בשכבת ו', דבר שאפשרי במסגרת הקפסולות הקיימות, וגם לזה לא התייחסו והם דורשים קבלת כל התלמידים אצלנו. לפיכך, על מנת למנוע פגיעה מתמשכת בילדינו אנו אומרים עד כאן. לא יתכן שהרשות תעדיף 6 ילדים שלא רצו ללמוד כאן מלכתחילה, על פני 240 ילדינו. ולפיכך, תלמידי כיתות ה-ו לא יגיעו לבית הספר".
מנהלת בית הספר כתבה להורים כתגובה להודעה על ההשבתה: "ממקום של הערכה וכבוד לשיתוף הפעולה הקהילתי להצלחת בית חינוך אורבך צר לי מאוד על הודעתכם. אנו בית חינוך המציב סטנדרטים איכותיים ערכיים ואקדמיים וגאים לצרף אלינו משפחות מהציבור הדתי ותלמידים נוספים אשר מקבלים את ערכי בית החינוך המושתתים בבסיסם על חינוך לערכים ואהבת הזולת. אני קוראת לכם לשלוח את התלמידים מחר ללמידה מלאה. אין שום שינוי במערכת. מצפה ומאמינה כי תינתן דוגמא אישית ל "אהבת לרעך כמוך"".
מלשכת דובר העירייה נמסר: "העובדה כי ועד הורים של שתי הכיתות מנסה למנוע את קליטתם של 3 תלמידים מצטיינים הגרים באזור הרישום של בית הספר – היא לא אחראית כלפי שאר תלמידי ה'-ו'. כמו כן, בניגוד לנטען, שלושת התלמידים נכנסים לכיתות קיימות והיקף ימי הלימוד לא יפגעו. למרבה האבסורד בדר"כ הורים מתלוננים שהתלמידים המצטיינים יוצאים לבתי ספר פרטיים, ואילו במקרה הזה שנרשמים תלמידים מצטיינים לאורי אורבך – הם מתנגדים. יצוין כי לאור ההשקעה העירונית, מתאפשר לכיתות ה'-ו' באורבך ללמוד חמישה ימים בשבוע. זאת לצד שאר הפעולות שהרשות וראש העיר מקדמים לטובת בית הספר, כמו הוצאת חטיבת כפר גנים שתאפשר לבית הספר להתפתח יותר ועוד השקעות רבות נוספות במיליוני ש"ח לרווחת התלמידים. לצד אלה, כאמור, נסיון ההורים למנוע את קליטת התלמידים שגרים באזור הרישום של בית הספר, ללא כל סיבה פדגוגית או תורנית, הוא פוגעני ולא מכבד את ערכי בית הספר. מבחינת הרשות והנהלת אורי אורבך, בית הספר יפעל כרגיל ובמה שנצטרך לסייע להצלחת הלמידה נעשה זאת בשמחה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו



הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר