מורה בכיתה צילום טס שפלן
מורה בכיתה למורה המצולם אין קשר לכתבה צילום טס שפלן

הישגים לתלמידי פתח תקוה בבגרות חמש יחידות במתמטיקה

אחוז הזכאים בעיר גבוה מהממוצע הארצי. בשנת 2014 עמד אחוז הזכאים בעיר על 9.6 אחוז וב-2019 על 18 אחוז. כך על פי דוח של רשת ערי מצוינות בהובלת קרן טראמפ, המתבסס על נתוני משרד החינוך

פורסם בתאריך: 29.11.20 14:20

גם בשנת 2019 נמשכה העלייה באחוז הזכאים לבגרות במתמטיקה 5 יחידות בפתח תקוה. כך עולה מדו"ח שמפרסמת רשת ערי מצוינות ביוזמת קרן טראמפ, רשת ערי המצוינות ובהובלת המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב. הדוח מתבסס על נתוני משרד החינוך.

היכנסו כאן לדו"ח המלא על פתח תקוה

מפת המצוינות מציגה את אחוז התלמידים מתוך בוגרי י"ב הלומדים בעיר, אשר זכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות במתמטיקה בין השנים 2014-2019. בדוח מוצגים יישובים בהם יש שלושה תיכונים ומעלה. בדוח צוין שמערכת החינוך בפתח תקוה ממשיכה במגמת השיפור העקבית שלה מאז שנת תשע"ד ועד לתום תשע"ט, בשיעור הבוגרים הזכאים לבגרות 5 יחידות במתמטיקה. העלייה בשנים אלו מסתכמת בכמעט 100%.
על פי הנתונים שפורסמו, בשנת 2019 היו בעיר 562 תלמידים בוגרי חמש יחידות ושיעור הזכאים לבגרות בחמש יחידות מתמטיקה מתוך כלל תלמידי י"ב בעיר עומד על 18 אחוז, בעוד הממוצע הארצי עומד על 15.5%. לשם השוואה בשנת 2014 עמד שיעור הזכאים בפתח תקווה על 9.6% בלבד.

רשת ערי מצוינות ביוזמת קרן טראמפ, בהובלת המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב בראשות אופיר פז-פינס, מהווה בית מקצועי לרשויות מקומיות שמעוניינות להרחיב את מעגל המצוינות בחטיבות הביניים ולהעלות את שיעור הניגשים לבחינת בגרות בחמש יחידות במתמטיקה ומדעים. כמו כן, מהווה הרשת מקור מידע וברומטר לכל המתרחש בתחום לימודי המתמטיקה והמדעים בישראל. "אנחנו נכנסים לשנת הלימודים הנוכחית, אחת המאתגרות שידענו אי פעם, בנקודת פתיחה שצריכה להדאיג את כולנו", אומר פז-פינס, "לראשונה מזה שבע שנים לא נרשמה עליה בממוצע הארצי והרבה מהרשויות החזקות ועתירות המשאבים נחלשו בהישגיהן. אי נקיטת פעולות מיידיות לא רק שלא שתמחק את ההישגים שכבר הושגו אלא תחזיר אותנו למקום שהיינו בו לפני עשור. שר החינוך ושר האוצר מתמקדים כעת רק בקורונה, אבל משבר הקורונה יחלוף בסופו של דבר, ועלינו לשאול את עצמנו היכן יהיו ילדנו ביום שאחרי: האם הם ערוכים להתמודד עם האתגרים הלימודיים והמקצועיים הצפויים להם? האם עוד עשור לא נוכל להתהדר עוד בהיותנו אומת הסטרטאפ? אין כאן נוסחת קסם, להיכן שלא יופנו משאבים גם לא תהיינה תוצאות".

ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "עם כניסתי לתפקיד, דאגתי להפניית תקציבי עתק למערכת החינוך ובפרט לתיכונים ולחטיבות הביניים שיפעלו לקידום המצוינות של התלמידים. עיריית פתח תקוה מפנה ותמשיך להפנות משאבים רבים לטובת הפיתוח המקצועי של צוותי החינוך, למען הצלחת תלמידי העיר ואף תמשיך להשקיע בשיפוצים במוסדות החינוך ובהקמת מרחבי למידה חדשניים. גם השנה קידמנו תכניות חינוכיות שבעזרתן תלמידנו יוכלו להשתלב ביחידות טכנולוגיה מובילות בצה"ל ובכך לסלול את דרכם למקצועות בהייטק. אנחנו נמשיך במגמה זו וניתן את המעטפת הלימודים הנדרשת להצלחת דור העתיד בעיר. אני מודה לאנשי המקצוע בבתי הספר על השקעתם ולמובילי החינוך בעיר, בפיקוח וברשות".

ממלא מקום ראש העירייה וראש מינהל החינוך, רון כץ, אמר: "פתח תקוה ממשיכה להצטיין בכל מקצועות הליבה וזאת בהמשך ליעד שהצבנו לעצמנו בנושא. לטובת הרחבת היקף זכאי הבגרות בכלל וחמש יחידות בפרט, אנחנו מפנים הרבה מאוד משאבים לטובת תכניות חינוכיות ופועלים סביב השעון כדי לאפשר מעטפת חינוכית מיטבית. יחד עם צוותי ההוראה המסורים, אנחנו פועלים על פי יעדים ואני שמח שהדבר בא לידי ביטוי גם בנתונים עצמם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר