הילד אלמוג ליפסקי שנשכח בהסעה לבית הספר צילום פרטי

רגעי אימה: טלפון של תלמיד כיתה ד' אוכן בטייבה, ואז התברר שנשכח בהסעה

אלמוג ליפסקי עלה אתמול בבוקר כהרגלו על ההסעה, אך זמן קצר לאחר מכן גילתה אימו כי לא הגיע לבית הספר. "האירוע הזה יכול היה להיגמר רע מאוד", היא אומרת

פורסם בתאריך: 17.1.22 13:34

מחדל: תלמיד בבית ספר עין גנים נשכח על ההסעה בדרך לבית הספר. אתמול בבוקר, ראשון, כמדי יום, עלה אלמוג ליפסקי, תלמיד כיתה ד', על ההסעה שיצאה משכונת כפר גנים לכיוון בית ספרו. אלא שכעבור שעה התברר לאמו, איילת, כי בנה כלל לא הגיע לבית הספר. "האירוע הזה יכול היה להיגמר רע מאוד", אומרת האם.

בשיחה עם מלאבס מתארת איילת את רגעי האימה שעברו עליה ועל בן זוגה אלון: "מידי בוקר בסביבות השעה 7 אלמוג עולה להסעה וכך היה גם אתמול", היא מציינת,  "אלא שהפעם בשעה 08:10 ראיתי עדכון במערכת בית הספר על חיסור, כלומר שאלמוג אינו בכיתה. ניסיתי להתקשר לטלפון הנייד של אלמוג אבל הטלפון היה בלי קליטה. ביצעתי איכון לטלפון שלו – והתברר לי שהוא בטייבה".

איך זה קרה?
"ככל הנראה הנהג של ההסעה לא בדק את המיניבוס, כפי שהוא אמור לעשות בתחנה הסופית והמשיך בנסיעה. רק כאשר נכנס לתדלק בתחנת דלק בטייבה, אלמוג הבחין שהוא לבד בהסעה וניגש לשאול את הנהג איפה הם נמצאים ולאן נעלמו כל הילדים".

הנהג המופתע, שככל הנראה היה שקוע בשיחת טלפון לאורך הנסיעה, מיהר להסיע את אלמוג לבית הספר, לשם הגיע בסופו של דבר בשעה וחצי איחור. לדבריה, במקביל לכך ניסו היא, אביו וכן צוות בית הספר לאתר את הילד והנהג. "במשך למעלה מחצי שעה של תסכול ניסינו להשיג את אלמוג או את נהג ההסעה. רק לאחר שהמשטרה התערבה, חברת ההסעות התקשרה לנהג, ואלמוג אותר והגיע לבית הספר בסביבות השעה 9".

איילת מסבירה כי מדובר בסיטואציה מבהילה והיא לא מפסיקה לחשוב על "מה היה קורה אם?". לטענתה, המקרה הסתיים בהרבה מזל, אך אי אפשר להסתמך רק על מזל בחיים. "המחשבה איך האירוע הזה יכול היה להיגמר – מאוד לא פשוטה. החל מסיטואציה שבה היה יום חם והבן שלי פשוט היה נצלה ברכב, ועד למקרה שבו היו חוטפים לי את הילד למטרות פליליות או ביטחוניות".

 

איילת מציינת כי אמנם מדובר בילד מחונן ומעט "מעופף", אבל עם זאת מדובר באחריות של הנהג. "אלמוג לא נרדם בהסעה, אלא שיחק בטלפון. אני לא מצפה שילד בן 9 וחצי יגלה אחריות. זו אחריות של נהג ההסעה לוודא שאף ילד לא נשאר על ההסעה. כמו שזו אחריותו לבדוק שאף ילד לא שכח מטרייה או כלי נגינה. בדרך כלל ההסעה מגיעה לבית הספר בשעה 07:25, שזה הרבה לפני שיש מורים או בכלל אנשי צוות חינוך בבית הספר. ביקשנו מהעירייה לאחר את ההסעות – אך ללא הואיל. דיברתי גם עם בית הספר, בבקשה להציב מורה או איש צוות שיהיה אחראי לוודא שאכן כל התלמידים ירדו מההסעה, אבל לפי הנחיות הסתדרות המורים, המורים מגיעים רק בשעה 07:45 – ולכן זה בלתי אפשרי. מישהו צריך לפקח על ההסעות – לא ייתכן שמשעה 7:25 ועד 8:10 אף אחד לא ידע שאלמוג לא בבית הספר. מה עוד צריך לקרות כדי שהדברים ישתנו?"

מדוברות העירייה נמסר: "מדובר באירוע חמור אשר במסגרתו נהג ההסעה לא ביצע סריקה ברכב בהתאם לנהלים. לאור כך, הנהג לא הבחין כי התלמיד לא ירד מההסעה עם שאר חבריו. עם קבלת הדיווח, כלל גורמי הרשות הרלוונטיים יחד עם צוות בית הספר פעלו אל מול חברת ההיסעים והנהג המדובר לבירור הנושא. בתוך כך, התלמיד, הלומד בכיתה ד' בבית הספר המדובר, שב למסגרת כאשר הוא חש בטוב לאחר כ-50 דק' מרגע החל הטיפול בנושא. בהתאם לדרישת העירייה, הנהג המדובר הושעה לאלתר מהסעת תלמידים, חברת ההיסעים נקנסה וכלל הגורמים הרלוונטיים הביעו את התנצלותם על המקרה בפני הורי התלמיד. בנוסף, העירייה חידדה את הנהלים מול חברות ההיסעים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר