הפגנת הורי בית ספר יד לבנים, צילום באדיבות ההורים

"לא סוגרים בית ספר בתקופה כזו": צפו בתהלוכת המחאה של ההורים

הורי בית ספר יד לבנים הפגינו שוב במחאה על הכוונה לסגור את בית הספר ולפתוח במקומו בית ספר אנתרופוסופי. העירייה: "יש קיטון מתמיד במספר הנרשמים"

פורסם בתאריך: 31.1.22 17:20

להציל את בית הספר: אחרי שהשביתו את הלימודים והפגינו מול העירייה לפני כחודש, גם אתמול (ראשון) יצאו הורי התלמידים בבית הספר יד לבנים, להפגין מול העירייה ודרשו מהעומד בראשה, רמי גרינברג, לחזור בו מהחלטתו לסגור את בית הספר. בין היתר חסמו ההורים גם את צירי התנועה המובילים לעירייה והמשטרה הגיעה למקום בכוחות מתוגברים.

כזכור, המהלך, שכבר נדחה בעבר, התקבל בהחלטה משותפת של עיריית פתח תקוה ומשרד החינוך, בעקבות מה שהסבירו כירידה בכמות הנרשמים לבית הספר בשנים האחרונות, וכן לאור הרצון לפתוח במקומו בית ספר אנתרופוסופי לכיתות א'-י"ב. ההורים שזועמים על ההחלטה, ניסו לא פעם לשנות את רוע הגזרה, בין היתר באמצעות השבתת הלימודים, הפצת עצומה וכן הפגנות מול בניין העירייה.

"הייתה הפגנה מול בנין העירייה ולאורך רחוב חיים עוזר התקיימה תהלוכה הקוראת לראש העירייה לא לסגור את בית חינוך יד לבנים ולא לפזר אותנו בכיתות של בתי ספר אחרים", יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר, שלומית פרויליך, "בתי הספר מסביב לא יכולים להכיל ולקלוט אותנו, אנחנו רוצים להישאר כמו שאנחנו. הרשות רוצה להעמיס את הילדים בפיזור ובתוך כיתות שיכילו 34 ילדים בכל כיתה. סוגרים בית חינוך מצטיין ומפזר את הילדים באשכול כאשר אין הבנה ואין אמונה לשום הבטחה. בתקופה הזויה של הקורונה כאשר גם ככה הכל בכאוס לא סוגרים בית חינוך רק בגלל שהוא קטן. יד לבנים מעולם לא היה גדול ומעולם לא התיימר להיות כזה בכל 60 שנות פעילותו".

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "ההחלטה על סגירת בי"ס יד לבנים היא בשיתוף משרד החינוך המצביע על קיטון תמידי במספר התלמידים שבגינם למעשה התלמידים בביה"ס מקבלים פחות הקצאות, פחות מורים ופחות תקציבים וזאת לאור העובדה הפשוטה כי בי"ס במדינת ישראל מקבל תקציב לפי מספר התלמידים הלומדים בו. מה עוד שבדיקות שביצענו לא מצביעות על גידול משמעותי באוכלוסייה באזור, בשנים הקרובות. לטובת התלמידים והתלמידות, ובאופן מסודר, מושכל ומותאם מתגבשת תכנית לשילוב תלמידי בי"ס יד לבנים הוותיק במסגרות מתאימות ואיכותיות בסביבה הקרובה. במקביל ומתוך מגמה לחזק את החינוך הממלכתי באזור ייפתח במקום בית ספר ייחודי בשיטת הלימוד האנתרופוסופי בו ילמדו תלמידות ותלמידים מכיתה א' ועד יב'. בית ספר ייחודי זה ייתן מענה לתלמידים רבים המעוניינים ללמוד בגישה חינוכית זו. הקמת בתי ספר יחודיים מחזקים את מערכת החינוך בעיר ואת כלל האוכלוסייה בפתח תקוה. תלמידות ותלמידי יד לבנים שירצו ללמוד בביה"ס האנתרופוסופי יוכלו כמובן להשתלב בו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר