גן ילדים צילום אילוסטרציה ChiccoDodiFC depositphotos.ocm

שוחררה למעצר בית הסייעת החשודה באלימות כלפי פעוטות

עורך דינה: "ניכר שלא מדובר בהתעללות או תקיפת ילדים קלסית, אלא, ומבלי להקל ראש חלילה, לפי צפיה בסרטונים, מדובר בהשכבת ילדים על המזרון לשנת צהרים בצורה אסרטיבית, ותו לא"

פורסם בתאריך: 31.3.22 20:47

כשבועיים לאחר מעצרה של סייעת בגן ילדים בפתח תקוה בחשד להתעללות בפעוטות חסרי ישע, וחרף היקף החשדות, שוחררה הסייעת למעצר בית ובתנאים מגבילים נוספים. כפי שדיווחנו, כשבוע לפני מעצרה פתחה המשטרה בחקירה, בעקבות קבלת תלונה מהורי פעוטה כבת שלוש, בדבר חשד לפגיעה בה בגן, זאת לאחר שהילדה סירבה להיכנס לגן בבקרים. המשטרה גבתה עדויות מההורים ותפסה אמצעי תיעוד אשר העלו בתום בחינה מקצועית ממצאים קשים המעלים חשד לקיומן של עבירות פגיעה בחסרי ישע כלפי מספר ילדים במועדים שונים.

בפתח הדיון הראשון בעניינה, אמר נציג המשטרה כי החשודה "נצפתה ב–14 אירועים שונים כלפי שבעה ילדים, כאשר היא דוחפת אותם למזרן בצורה אגרסיבית. יש מקרים שהיא מרימה ילד כאילו הוא בובה בידו וזורקת אותו על המזרן. יש אירוע אחד שרואים ילד רץ לכיוון שלה, היא נותנת לו מכה בפנים, ילד נופל, שוכב מספר דקות, והחשודה לא מתייחסת אליו". החשודה, כך ציינה אז המשטרה, טענה כי "היא עשתה את זה בהיסח הדעת. לא הייתה לה כוונה לפגוע בילדים".

עו"ד אורי דרשן הכהן, המייצג את החשודה, טען בזמנו בדיון כי "מדובר במעצר ראווה. זה לא המקרה הקלאסי של אלימות. שנה היא עובדת במקום הזה, ומעולם לא הייתה נגדה תלונה. יש הורים שעד היום איתה בקשר. אף ילד לא חזר עצוב או בוכה הביתה".

חקירה מואצת: הוארך פעם נוספת מעצר הסייעת החשודה באלימות כלפי פעוטות

מאז מעצרה של הסייעת הוארך מעת לעת, כשבדיון ביום שני השבוע ביקשה היחידה החוקרת להאריך את מעצרה בשבעה ימים נוספים. בפתחו של הדיון, הצהירה המשטרה כי היא בישורת האחרונה של החקירה. "אנחנו עומדים על 19 אירועים שבהם היא מצולמת מתנהגת באלימות כלפי 7 ילדים מהגן. היו לנו 27 ימי צפייה, מתוכם איתרנו 19 אירועים. בוצעו כ-30 פעולות מאז הארכת המעצר. הפרקליטה הממונה והפרקליטה מתכוונות להגיש כתב אישום אך יש צורך לסיים את הפעולות".

עוד התברר כי חוקרי המשטרה צפו במסגרת החקירה ב–44 סרטונים, כשבחלקם תועדה אלימות לכאורה כלפי מספר ילדים. כמו כן, המשטרה הצהירה שמעבר לצפייה בסרטונים, שהושלמה כבר, יש כוונה לחקור תשע מטפלות, בחשד כי לא דיווחו על מעשיה של הסייעת. בתום הדיון קבעה השופטת דורית סבן נוי כי "לאחר עיון בחומר החקירה וצפייה בחלק מהסרטונים באמצעות הטלפון הנייד של נציג המבקשת קיימת תשתית ראייתית הקושרת את החשודה לעבירות המיוחסות לה".

 

.

לאחר דברים אלו, החליטה השופטת להאריך את מעצרה של הסייעת בארבעה ימים נוספים, ועד ל–31 במרץ. אולם, בהחלטתה קבעה כי "ככל והחקירה לא תמוצה עד למועד זה, אבחן שחרור לחלופת מעצר". הבוקר (חמישי) התייצבה המשטרה בבית המשפט עם הסכמה לשחרורה של החשודה למעצר בית עד 7 באפריל, הרחקה ממקום עבודתה למשך חודשיים, איסור יצירת קשר עם המעורבים למשך חודשיים ואיסור העסקה עם חסרי ישע או קטינים למשך חודשיים.

עוה"ד אורי דרשן הכהן, המייצג את החשודה, אמר בתגובה: "בהתאם לסיכומים עם הפרקליטות, באמצעות נציג המשטרה, הוחלט על שחרורה של החשודה, בתנאים – ואכן הבוקר היא שוחררה לביתה. כפי שטענתי לאורך לכל הדרך, ניכר שלא מדובר בהתעללות או תקיפת ילדים קלסית כזו המוכרת וידועה במחוזותינו, אלא, ומבלי להקל ראש חלילה, לפי צפיה בסרטונים, מדובר בהשכבת ילדים על המזרון לשנת צהרים בצורה אסרטיבית, ותו לא. בסירטונים לא רואים ילדים בוכים, או עצובים, ההפך, הם נראים עירניים, שמחים ומשתוללים. אין מכות, הטחות, צעקות, משיכת שיערות וכדו', ובוודאי לא סימני אלימות וחבלות, או כל צורה אחרת של אלימות / התעללות. (הסרטון שהוצג לבית המשפט בדיון מעצר הראשון, יוחס בטעות לחשודה, למרות שמדובר היה במעשים של סייעת אחרת – החקירה נפתחה מלכתחילה – חודש לפני המעצר בשל מעשיה של סייעת אחרת). העובדה שהמשטרה בחרה שלא להגיש הצהרת תובע ומעצר עד תום ההליכים, מהווה אינדיקציה נוספת לצדקת דברי. אם נערוך השוואה בנוגע לימי המעצר שהוארך לחשודה בסה"כ כשבוע וחצי ימים, ביחס ליתר הפרשיות אחרות בארץ בנושא התעללות בחסרי ישע ותקיפתם, מעצרה של החשודה, הוארך לתקופה הכי קצרה באופן משמעותית. למען הזהירות יאמר, היות ותיק החקירה / חומר החקירה עדיין אינו חשוף לעיני ההגנה,  מוקדם לקבוע במה בדיוק מדובר – ומה באמת התרחש בד' האמות בגן. אני מאמין, שעוד יוכח שההתנפלות על החשודה, הייתה מוקדמת מידי, מדובר היה במעצר ראווה, בשל הרגישות במדינה לנושא – ובצדק רב, ועוד יסתבר, שספק רב אם התנהלותה של החשודה עונה להגדרת עבירה של התעללות עפ"י החוק או תקיפת קטין. באשר למעשים של הסייעות האחרות, המשטרה יודעת וחקרה אותן, לדידי, גם ההורים – שאני מאוד מבין, מעריך ומכבד אותם, יודעים מי עשה מה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר