מתן נחמני, צילום באדיבות המשפחה

מרגש: תלמידי אחד העם אוספים כספים לבניית בית להלום קרב

מתן נחמני, שמוכר כנפגע פוסט טראומה, מתגורר עם משפחתו בקראוון באחד מיישובי גוש עציון. חבריו ומכריו גייסו עד עתה מאות אלפי שקלים לבניית בית קבע למשפחה. לקמפיין הצטרפו מיוזמתם תלמידי אחד העם

פורסם בתאריך: 12.5.22 08:05

תלמידי תיכון אחד העם בפתח תקוה התגייסו לסייע באיסוף כספים למימון פרויקט בניית בית להלום קרב, בן 36, זאת במסגרת קמפיין גיוס המונים.

מתן נחמני, המתגורר בגוש עציון, היה חובש פלוגתי בצנחנים ומוכר כנפגע פוסט טראומה. "מאז היציאה האחרונה שלי מלבנון אני סובל מפלאשבקים", הוא מעיד על עצמו בסרטון שצורף לקמפיין גיוס המונים. "יש לי סיוטים בלילות. לא הכרתי בזה שאני פוסט טראומטי. התעקשתי שכל מה שהיה בצבא נשאר בצבא ושום דבר לא ממשיך איתי לחיים הרגילים עד שגיליתי המציאות שונה".

לסרטון על מתן נחמני היכנסו כאן

במהלך חייו התנדב במשמר אזרחי ובמד"א, התחתן והקים משפחה עם חמישה ילדים. אולם, בשלב מסוים בחיים, ביום הזיכרון בשנת 2019, הצפירה הובילה להתפרצות הפוסט טראומה אצלו, הציפה אצלו תמונות בהן הוא מטפל בחברים לנשק והחזירה אותו לצלילי האימה של ירי מקלעים ומרגמות.

הצפירה הזאת, עצרה למתן את החיים, כך מספרים בסביבתו. מאז מתן אינו מסוגל לעבוד, לפרנס את משפחתו ולהבטיח להם יציבות של בית. מאז הוא עבר כמה שנים קשות של חוסר יציבות נפשית, דיכאון ואשפוזים. כל האנרגיה שלו ושל בני משפחתו הופנתה לשיקום. הוא מטופל במגוון טיפולים ובתהליך קבלה של כלב נחיה שיסייע לו להרגיע את ההתקפים.

קמפיין למען מתן נחמני באחד העם

"מתן הוא הלום קרב בדרגה קשה ומוכר על ידי משרד הביטחון, יש לו 50% נכות לצמיתות ואובדן כושר עבודה לצמיתות", מספר אביו גבי נחמני. "הוא נמצא בטיפולים שיקומיים כל השבוע".

מתן ומשפחתו מתגוררים ביישוב איבי הנחל במזרח גוש עציון. בחודשים הקרובים המשפחות בשכונת הקראוונים בה מתן ומשפחתו מתגוררים, מתחילות לבנות בתי קבע (בעתיד יפונו הקראוונים). אך מתן, שהוכר כנפגע פוסט טראומה קשה על ידי משרד הביטחון, נמצא יום יום בטיפולים שיקומיים, אינו מסוגל לעבוד, ואין לו את היכולת הכלכלית להעניק למשפחתו בית של קבע ועתיד יציב. לצורך כך התגייס הציבור בהמוניו, כדי לסייע למשפחה.

לתרומה לקמפיין הגיוס עבור מתן היכנסו כאן

"בקרוב הקראוונים מתפנים שם כדי לבנות בתי קבע", מספר אביו למלאבס. "היה להם כסף שהם חסכו אבל מאז שהתפרצה לו הפוסט טראומה כל החסכונות הלכו על הטיפולים ועל ההוצאות הנלוות. המשפחה התגייסה וקנתה להם את הקרקע וכעת אנחנו פונים לעם ישראל שיש כאן גיבור שהציל חיים תחת אש וכעת זקוק לסיוע. הוא חייב שיהיה לו בית מונגש, יהיה לו כלב שירות שיהיה צמוד אליו 24/7, אז הוא צריך מקום בשביל הכלב ומתן צריך להיות מונגש מבחינת רעש שיהיה נפרד מהיחידה של שאר המשפחה, כך שאם ילדים יעשו רעש זה לא יגרום לו להתקף".

 

 

כך, התגייסו חבריו ומכריו ופתחו בקמפיין גיוס המונים עבור בניית בית המותאם למצבו וצרכיו המיוחדים של מתן. לקמפיין זה, שבמסגרתו גויסו כבר כ–724 אלף שקלים עד אתמול,  הצטרפו תלמידים של אחת מכיתות י"ב בתיכון אחד העם בפתח תקוה, אשר רתמו למהלך את שאר תלמידי בית הספר. "אנו כיתה י"ב 8, עומדים לסיים שלוש שנות לימוד בתיכון 'אחד העם' פתח תקוה, נרתמים לסייע לפרויקט בניית בית למתן, חייל שסובל מפוסט טראומה", נכתב בהודעה שהופצה ברשתות החברתיות. "במהלך לימודינו בתיכון למדנו על חשיבות ערכי הערבות ההדדית והעזרה לזולת, ובחרנו ליישם ערכים אלו ולרתום את כלל תלמידי בית הספר לפרויקט חשוב ומשמעותי".

היעד שהציבו התלמידים הוא 5,000 שקלים, כשעד כה נאספו על ידי תלמידי בית הספר וצוות המורים קרובה לאלף שקלים.

"מי שיזם את זה הם תלמידי הכיתה ששמעו את הסיפור של מתן לקראת יום הזיכרון", סיפרה איריס עזר, יו"ר ועד הורים באחד העם. "הסיפור מאוד נגע לליבם והם מאוד התחברו אליו וכאשר התחילו לבדוק לעומק, גילו שכבר קיים קמפיין למענו. הם פנו מיוזמתם למחנכת וביקשו להצטרף ולקדם אותו. בעקבות כך, התחיל פרסום והפצה לכל תלמידי בית הספר. התרומה שלהם היא נפרדת מהקמפיין עצמו, הם כן רוצים שיראו שזה תלמידי בית הספר אחד העם".

אביו של מתן הגיב להתגייסות של תלמידי בית הספר ואמר: "זה ממש מחמם את הלב והייתי שמח שיהיו עוד יוזמות כאלו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר