סל, צילום המחשה בלבד, צילום Gelpi depositphotos.com
סל, צילום המחשה בלבד, צילום Gelpi depositphotos.com

סל במגרש ספורט בבית ספר קרס, נסגרו מגרשים נוספים לצורך בדיקה

הבדיקות התבצעו במגרשים ב-15 בתי ספר בעיר, חלקם כבר נמצאו תקינים ונפתחו מחדש ובחלקם נמצאו ברגים רופפים וליקויים אחרים. למרבה המזל קריסת הסל הסתיימה ללא נפגעים

פורסם בתאריך: 23.8.22 09:56

15 מגרשי כדורסל בבתי ספר בעיר נסגרו עד להודעה חדשה בשל חשש לקריסת הסלים שבהם. זאת אחרי הקריסה המוחלטת של הסל במגרש הכדורסל של תיכון בן גוריון לפני כשבועיים. בעקבות אירוע זה שהסתיים למרבה המזסל ללא נפגעים, החליטה העירייה, באמצעות אגף הספורט ואגף הביטחון האחראים על הנושא, לבדוק באילו מגרשים נוספים קיימים סלים שהותקנו בזמנו על ידי אותה חברה שהתקינה את הסל בבן גוריון וכן לבדוק את מצבם.

על פי מידע שהגיע לידי מלאבס, במהלך הבדיקות נמצא כי סל נוסף קרס. כמו כן, נמצאו ברגים משוחררים בחלק מהסלים ובחלק מהם נמצא כי נדרש תיקון בברגי העיגון שלהם. לאור זאת הוחלט בעירייה לבצע בדיקה בכל הסלים אשר הותקנו על ידי החברה במגרשים שונים בעיר. ההחלטה הסופית לגבי היקף הבעיות והתיקונים הנדרשים תתקבל לאחר שיסתיימו כל הבדיקות אשר נעשות כעת לסלים. בשל הסכנה הפוטנציאלית הצפויה למשתמשים במגרשים והחשש מפני קריסה של סלים נוספים הוחלט בעירייה כי עד לקבלת אישור סופי של מעבדה מוסמכת אין להשתמש במגרשים שבהם נמצאים סלים מהסוג המדובר וכי בשלב זה עליהם להיות נעולים וסגורים.

המגרשים שנסגרו היו: נתן יונתן, תיכון ברנר, מגרש חיצוני הס, אלונים, תיכון בן גוריון, עמל א, עמל ב, מתנ"ס יוספטל, ביאליק, פיק"א, חטיבת ביניים אחד העם, עין גנים, שמעוני, ממ"ד אורי אורבך ושיפר. מאז כבר נמצאו חלק מהם תקינים בבדיקות מהנדס, והסלים שעדיין בבדיקה הם הסלים בתיכון ברנר, אלונים, עמל א', מתנ"ס יוספטל, שמעוני ושיפר שטרם נבדקו.

 

יש לציין כי הסלים במגרשי הספורט בבתי הספר בפתח תקוה כבר הוחלפו לפני כמה שנים בעקבות אסון קריסת הסל בתל אביב שבו נהרג נער בן 15, מכיוון שהסלים שהיו אז בפתח תקוה היו מאותו דגם של הסל שקרס בתל אביב. הסלים הוחלפו אז בדגם אחר לגמרי.

מדוברות העירייה נמסר: "הסלים המדוברים הותקנו בשנים 2016-17 על ידי חברה אשר זכתה במכרז מטעם חל"ד. לאורך השנים בוצעו בדיקות שגרתיות, כפי שהנהלים מחייבים, ובהן נמצא כי הסלים תקינים. ברגע התרחשות האירוע אשר במסגרתו נפל הסל בתיכון בן גוריון, גורמי הרשות פעלו באופן מידי לתחקור ובדיקה ראשונית של שאר הסלים בבית הספר. לא היו נפגעים באירוע המדובר. במהלך הבדיקה אותר ליקוי בסל נוסף במקום, כאשר שני הסלים הותקנו ע"י אותה חברה. לאור כך, 15 הסלים אשר הותקנו ע"י החברה באזורים שונים בעיר נבדקים בימים אלו באופן קפדני ומעמיק ע"י מהנדס אשר הוסמך לנושא. כמו כן, עם התרחשות המקרה, העירייה מנעה את השימוש בסלים שהותקנו ע"י החברה. ביומיים הקרובים יתקבלו ממצאי הבדיקה הסופיים ובמידת הצורך הרשות תפעל לתיקון הליקויים – ככל שימצאו נוספים".

עו"ד תומר אשרוב מסר בשם החברה שהתקינה את הסלים האמורים: "דבר ראשון, לא קיבלנו פניה מהעירייה ומבלי שבדקנו האם הסל שקרס הוא אכן אחד הסלים שהותקן על ידי החברה שלנו, יש לציין שמדובר בסלים שהורכבו לפני מספר שנים. כל סל שמורכב על ידי החברה, החברה מביאה בדיקת בטיחות בהתאם לכל התקנים ומגישה אותה למזמין העבודה וללא זאת אין מסירה של העבודה. דבר שני, החובה והאחריות של העירייה היא לעשות בדיקה כל שנה, באמצעות גורם חיצוני כמו מכון התקנים או מעבדת בטיחות אובייקטיבית אחרת ולתקן ליקויים במידת הצורך לפי ממצאי הבדיקה. דבר שלישי, ידוע שבמרוצת השנים, ובמיוחד בחופשות ובחגים מתבצעים שיפוצים ולעיתים הקבלנים עלולים לפגוע בסלים תוך כדי השיפוצים. כך שלצורך העניין, גם אם מדובר בסלים של החברה, האחריות היא לא של החברה מכיוון שהאחריות על התפעול השוטף היא על העירייה וזאת מעבר לבלאי. אחת לשנה על העירייה לבצע ביקורת שהסלים תקינים על מנת שלא יקרה מקרה שכזה. מתקינת הסל לא נותנת שירותים ולא אחריות לתחזוקה שוטפת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר