מימין: גלעד בן עזרא, שובל מנדלר, נתנאל כהן
מימין: גלעד בן עזרא, שובל מנדלר, נתנאל כהן

יש הסכם עם המורים, אין שביתה: איך מתכוננים תלמידי פתח תקוה ל-1 בספטמבר?

על רקע ההסכמות בין האוצר לארגוני המורים, מספרים שלושה תלמידים צעירים מפתח תקוה על ההכנות, על המקצועות האהובים ועל אלו שלא, ועל הציפיות משנת הלימודים הקרובה

פורסם בתאריך: 31.8.22 12:08

משרד האוצר, משרד החינוך והסתדרות המורים סיכמו את עקרונות ההסכם הקיבוצי החדש של עובדי ההוראה, כך ששנת הלימודים תיפתח מחר (חמישי) כסדרה, ללא שביתות. על רקע החדשות הטובות, שוחחנו עם שלושה תלמידים צעירים מפתח תקוה, על ההכנות, ההתרגשות, ועל בית הספר בו הם לומדים

גילעד בן עזרא, בן 10, עולה לכיתה ה' בבית ספר אמיר

מה הדבר שאתה הכי אוהב בבית הספר?
"אני אוהב להיות עם חברים בהפסקות, לשחק איתם כדורגל, לפעמים ללמוד. המקצועות שאני הכי אוהב ללמוד הם ספורט, חשבון ושפה. ספורט זה ממש ברור למה זה כיף, אבל גם בחשבון ובשפה יש משהו מאוד מעניין".
איזה מקצועות אתה פחות אוהב ללמוד?
"המקצועות שאני הכי לא אוהב זה מולדת וכישורי חיים. הסיבה היא שהם קצת משעממים אותי ואני לא מתחבר לתוכן שמלמדים במקצועות האלה".
איך אתה מתכונן לקראת שנת הלימודים החדשה?
"אני מתכונן להיות ילד יותר טוב. אני רוצה להיות יותר טוב במקצועות שאני אוהב ויש לי גם רצון להיות יותר טוב במקצועות שבהם אני פחות טוב. כלומר, אני רוצה להשתפר בכל המקצועות לעומת השנה שעברה. אני מאמין גם שאצליח יותר טוב בבית הספר לעומת השנה שעברה".
מבחינת הציוד אתה כבר מוכן לשנת הלימודים?
"הכל כבר מוכן, קנינו את כל הציוד כפול ממה שצריך – מחברות, עפרונות, מחקים וכו' – שלא יחסר משהו. אני ממש רוצה שהכל יהיה לי מסודר לקראת השנה החדשה ושלא יהיה מצב שאני אקום בבוקר ואגלה שחסר לי משהו לקראת יום הלימודים בבית הספר".
איך המצב שלך מבחינה חברתית. אתה אוהב את ההיבט הזה בבית הספר?
"מבחינה חברתית אני מאוד חברותי, אוהבים להתחבר אלי. לא רק זאת, אם יש ילד שאני רואה שהוא בצד, אני משתדל לעשות הכל כדי לצרף אותו, שיתחבר אל כולם. אני אוהב להיות חבר של כולם, דואג שלא יהיו ילדים בצד, משתף. אני חושב גם שילדים נהנים איתי".

שובל מנדלר, בת 12, עולה לכיתה ז' בחטיבת פיינשטיין

איך את מרגישה לקראת החזרה ללימודים?
"אני מאוד מתרגשת, במיוחד משום שאני מתחילה בית ספר חדש".
איזה מקצועות את הכי אוהבת בבית הספר?
"אני אוהבת מתמטיקה וספורט ומאוד אוהבת היסטוריה".
איזה מקצועות את פחות אוהבת ללמוד?
"שפה ואנגלית אני לא אוהבת".
יש לך חששות לקראת שנת הלימודים החדשה?
"כן, בעיקר בגלל הפרידה מהחברות שלי. רוב החברות שלי הולכות לבתי ספר אחרים או לכיתות אחרות. אני חוששת שלא אהיה בכיתה עם החברות שביקשתי להיות איתן, כי עוד לא אמרו לנו מה יהיה הרכב הכיתה. אני גם חוששת שיהיה לי קשה, כי בכל זאת זו כבר חטיבה וזה יהיה יותר קשה מיסודי. אני גם מפחדת שלא אהיה עם מורה שאוהב. עוד לא הכרתי את המחנכת ובטח לא את שאר המורים, הכל חדש לי. אני קצת במתח, אבל מקווה שיהיה בסדר".
אך את מתכוננת לשנת הלימודים?
"קניתי ילקוט חדש, קלמר, ציוד חדש. גם חולצות תלבושת חדשות".
איך המצב שלך מבחינה חברתית. את אוהבת את ההיבט הזה בבית הספר?
מבחינה חברתית המצב שלי בבית הספר הוא בסדר אני נחשבת לילדה מקובלת. די כיף לי לבוא לבית הספר. אני באה לבית הספר בגלל החברים, להיות איתם בהפסקה, לשחק איתם. בבית הספר היסודי היינו כיתה מאוד מגובשת. אני מקווה שגם בחטיבה נצליח להיות כיתה כזו".
מה הציפיות שלך מבית הספר החדש?
"אני מצפה שיהיה לי טוב, שאדע את החומר טוב, שהמורים ילמדו אותי כמו שצריך, שתהיה לי מחנכת טובה ושאני אצליח להתחבר אליה".

נתנאל כהן, בן 16, עולה לכיתה יא' בתיכון כנפי רוח בראש העין

איך אתה מרגיש לקראת החזרה ללימודים?
"אני מתרגש לחזור לבית הספר, לחברים, לכיתה וגם לצוות המורים. השנה אני מתחיל את כיתה י"א שהיא הכיתה הקריטית והחשובה ביותר בתיכון משום שהמסה של בחינות הבגרות בה היא הגדולה ביותר. זה דורש מבחינתי מאמצים רבים והשקעה גדולה".
איך נערכת לקראת שנת הלימודים?
"במהלך החופשה הכנתי את עבודות הקיץ שקיבלנו מהמורים בסוף שנה שעברה כתרגול וחזרה לקראת הבגרויות. מבחינתי, הציוד והתיק כבר מוכנים ליום הראשון בבית הספר".
מה אתה אוהב הכי אוהב בבית הספר?
"בבית הספר אני אוהב במיוחד את שיעורי האנגלית עם המורה יוסי ביטון שכל שיעור איתו מבחינתי זה חוויה".
מה אתה לא אוהב בבית הספר?
בתקופת הקורונה, לא אהבתי את הלמידה מרחוק שהקשתה עליי ועל עוד המון תלמידים את הלמידה. תקופת הקורונה שבה למדנו מרחוק יצרה עומס ופגעה גם בדרכי ההיבחנות".
מה היית רוצה לשנות במערכת החינוך?
"הדבר שהייתי רוצה לשנות במערכת החינוך הוא שיהיה בה מגוון רחב יותר של מקצועות בחירה ומגמות לימוד, שכל תלמיד יוכל ללמוד את מה שהוא מוכשר בו. שיוכל לפתח את הכישורים שלו ואת עצמו. לא פחות חשוב הוא לתגמל את המורים בצורה ראויה ולחזק את מעמדם במיוחד בעת הזאת. כבן לאמא שהיא מורה במערכת החינוך אני רואה את מידת השקעתם הרבה של המורים ואת מסירותם לתלמידים ואני חושב שהמאבק שלהם הוא נכון וראוי וצודק. המורים והמורות בישראל הם המפתח לחברה מתקדמת ולהצלחתה. אני מצדיע להם ושמח שהושג הסכם".
איך המצב שלך מבחינה חברתית. אתה אוהב את ההיבט הזה בבית הספר?
"מבחינה חברתית, יש לי את החברים שלי בבית הספר איתם אני בקשר ומבלה גם מחוץ לשעות הלימודים".

 

# # #

כאמור הלילה הושג הסכם בין ארגוני המורים לאוצר. עיקרי ההסכמות בין הצדדים הם:
– העלאת שכר לעובד הוראה המתחיל ל-9,000 שקל ותוספות של 1,100 שקל לכל הפחות לעובד הוראה. כמו כן יינתן מענק התמדה של 10,000 שקל לאחר שלוש שנים במערכת.
– העלאת שכר המנהלים המתחילים ל-19,000 שקל.
– התאמת לוח החופשות: מוסדות החינוך יעבדו בימי אסרו חג, ל"ג בעומר ותענית אסתר. ימי האסרו חג יועברו לגשר בין יום כיפור לסוכות, ולמורים יינתנו שני ימי חופשה לבחירה.
– עידוד מצוינות: יינתן סל גמולי תפקיד גמיש למנהל, כך שמורים מצטיינים יוכלו לקבל גמול בשווי של 1,000-400 שקל בגין ביצוע יוזמה ולקיחת תפקידים. כמו כן, מתן אפשרות לחוזים אישיים למומחים מחוץ למערכת.
– שיפור שכר בגין תפקידים נוספים: גמול חינוך לא יפחת מ-1,000 שקל או גמול אחוזי הגבוה מבין השניים; גמול ריכוז שכבה וסגן מנהל שני לא יפחת מ-1,100 שקל או גמול אחוזי הגבוה מבין השניים; גמול ניהול גן לא יפחת מ-1,500 שקל או גמול אחוזי הגבוה מבין השניים; הגדלת גמול הייעוץ מ-12 אחוז ל-18 אחוז; והוספת גמול למחנכות ומנהלות גן המשלבות בכיתתם ילדים עם צרכים מיוחדים.
– העלאת שיעור המשרה המינימלי עד ל-100 אחוז בהדרגה.
– ייעול בהליך הפיטורים.
– הארכת התקופה לקבלת קביעות לשלוש שנים.
– שקט ומיצוי עד 31 בדצמבר 2026.

עוד נמסר כי לנוכח ההסכמות, איום השביתה הוסר, סכסוך העבודה יבוטל וצווי המניעה יימשכו מבית הדין לעבודה. הסכם מפורט יסוכם בימים הקרובים. שר האוצר הודיע שנושא המקור התקציבי למימון ההסכם יובא לדיון ולהחלטה בממשלה, ולאחר מכן תחל עבודת ניסוח ההסכם. בנוסף, משרד האוצר הודיע על כוונתו להאריך את פרויקט בית הספר של הקיץ עד 31 ביולי ועל הרחבתו לכיתות ד'.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר