מחאת הורים מהחינוך המיוחד בפתח תקוה, רמי גרינברג משוחח עם ההורים, עדי דדון, אחת האמהות , עם שלטי מחאה, צילום פרטי
מחאת הורים מהחינוך המיוחד בפתח תקוה, רמי גרינברג משוחח עם ההורים, עדי דדון, אחת האמהות , עם שלטי מחאה, צילום פרטי

המכה של הורי החינוך המיוחד: יום הלימודים קוצר בכשעה וחצי | צפו במחאה

מקומם: משרד החינוך הודיע על קיצור יום הלימודים בגני התקשורת לילדים על הרצף האוטיסטי ובגני העיכוב. ההורים הפגינו מול העירייה: "בערים אחרות הרשויות פתרו את הבעיה"

פורסם בתאריך: 1.9.22 12:50

בעוד ששנת הלימודים נפתחה היום כסדרה עבור רוב התלמידים בגנים ובבתי הספר בעיר, בחינוך המיוחד חל שינוי משעותי שמקשה על ההורים והילדים. הורים לילדים בגני התקשורת (ילדים על הרצף האוטיסטי) ובגני העיכוב (עיכוב התפתחותי/ שפתי) נדהמו לקבל, זמן קצר לפני פתיחת השנה, הודעה מהעירייה על קיצור שעות הלימודים בגנים. נציין כי מדובר בהחלטה של משרד החינוך, אך ההורים דורשים מהעירייה לפתור את הבעיה כפי שהיה בערים אחרות לדבריהם. ההודעה ברגע האחרון, מעבר להיותה פגיעה בילדיהם, לא מאפשרת להורים להיערך עם פתרון משלהם ועלולה לגרום להם להפסד שעות עבודה ואף לאבד את מקום עבודתם. אתמול הפגינו כמה אימהות שילדיהן לומדים בגני תקשורת בעיר מול העירייה בדרישה שהעירייה תמצא פתרון ותמנע את הקיצוץ בשעות, בדומה לנעשה בערים אחרות כדוגמת תל אביב שלא אפשרה זאת.


שירי קושניר, אחת המפגינות, שבנה לומד בגן תקשורת: "ביום ראשון קיבלנו את ההודעה מהגננת שהגן יפעל עד 15:10 במקום עד 16:45 והרגשנו שטרפו לנו את כל הקלפים. יש מחדל של משרד החינוך שלא מצליח לגייס מספיק גננות ואנחנו משלמים את המחיר. בחינוך הרגיל לא יעלה על הדעת לעשות כזה דבר. כאילו שהחיים שלנו, כהורים לילדים עם צרכים מיוחדים, לא מורכבים מספיק. ראש העירייה היה צריך לטפל בנושא. עובדה שבתל אביב טיפלו והילדים ימשיכו ללמוד כרגיל וכך בעוד ערים. כאן אני מרגישה זלזול. חסרות גם סייעות. ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר שיש לו תקציב, אז למה הוא לא מצא פתרונות? שימצאו פתרונות יצירתיים, שיגייסו סטודנטים, גמלאים. אחרת אני איאלץ לעזוב את העבודה כדי שאוכל להוציא את הילד בזמן מהגן".

עדי דדון, מחאת הורים מהחינוך המיוחד בפתח תקוה, צילום פרטי

עדי דדון, מחאת הורים מהחינוך המיוחד בפתח תקוה, צילום פרטי

עדי דדון, אמא לתאומים על הרצף שגם היא השתתפה בהפגנה אתמול: "הבשורה הזו נפלה עלינו בהפתעה. הפרנסה של כולנו תיפגע. רוב ההורים מממנים לילדיהם טיפולים פרטיים כדי לקדם אותם. איך הם יעשו זאת אם הם יעבדו פחות שעות או לא יעבדו בכלל? קיצור השעות הוא המשך ליחס המזלזל וההידרדרות בחינוך המיוחד. למשל, יש גם מחסור באנשי צוות פרה רפואיים בגנים ובבתי הספר. הילדים נפגעים מכל כיוון. לנו אפילו לא נתנו אפשרות להיערך וראש העירייה עוד מבקש שאנחנו נסייע לו מול משרד החינוך. זה התפקיד שלנו? הוא צריך לדאוג לאופציה חליפית כמו שבערים אחרות דאגו. יש פה פגיעה משולשת – קודם כל בילדים, אחר כך בהורים ואחר כך גם בחברה. אם הילדים שלנו לא יקבלו עזרה ויתקדמו בסוף הם יפלו לנטל על החברה".

בתוך כך חברי סיעת הביצועיסטים, אורי אהד, איציק ישראל ונפתלי כהן, פנו לראש העירייה ודרשו ממנו להפעיל את המשך יום הלימודים בגני החינוך המיוחד במתכונת של צהרון ואף התחייבו לתמוך באישור תקציב מיוחד לצורך כך במקרה הצורך. אהד אף הציע לגייס גימלאי משרד החינוך כסייעות וסייעים בגנים. לשם כך הוא פנה לשרת הפנים, איילת שקד, וביקש ממנה לתת הוראה שתאפשר לגימלאים מעל גיל 67 להיקלט לעבודה בעירייה (כיום החוק אינו מאפשר זאת) ובכך לסייע בפתרון המחסור הקשה בסייעות.

מחאת הורים מהחינוך המיוחד בפתח תקוה, רמי גרינברג משוחח עם ההורים, צילום פרטי

מחאת הורים מהחינוך המיוחד בפתח תקוה, רמי גרינברג משוחח עם ההורים, צילום פרטי

מדוברות העירייה נמסר: "משרד החינוך הוא המעסיק של הגננות ובשנים האחרונות הוא מתמודד עם קושי בגיוס גננות. בשבוע שעבר החליט משרד החינוך שגני התקשורת בעיר יפעלו במתכונת מקוצרת עד 15:10 לאור מחסור בגננות. מרגע קבלת ההודעה, דרשנו ממשרד החינוך לתת מענה מקצועי עד 16:45. העירייה מנסה לבחון פתרונות וחלופות על מנת להאריך את יום הלימודים (עד 16:45) ולהקל על ההורים, כולל הצעה לגננות לעבוד עבודה נוספת במימון העירייה, אבל נדרשת הסכמת הגננות. העירייה תמשיך וממשיכה לעשות את מירב המאמצים, גם בלוחות זמנים בלתי אפשריים, על מנת לתת מענה. לקראת שנת הלימודים הקרובה ובתוך זמן קצר מרגע קבלת ההודעה ממשרד החינוך נערכנו לפתיחת עוד 7 גנים של חינוך מיוחד, הן מבחינת מבנים, ציוד וכוח אדם. הדבר נכון גם להוספת כיתות תקשורת בהתראה קצרה, בבתי הספר ברחבי העיר. כל זה ועוד שהינו באחריות העירייה נעשה וייעשה בצורה המיטבית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר