ילד מתחסן, אילוסטרציה NewAfrica depositphotos.com
ילד מתחסן, אילוסטרציה NewAfrica depositphotos.com

"הוא ניסה להגיד שהוא כבר חוסן". תלמיד חוסן בבית הספר פעמיים בתוך שבועיים באותם חיסונים

"הבן שלי היה מאוד מבוהל", מספרת למלאבס האם. "הוא לא הבין למה האחות לא מקשיבה כשהוא אומר לה שהוא כבר מחוסן. ואיפה בית הספר בסיפור?". חברת פמי: "מדובר בטעות אנוש שאנו מצרים עליה"

פורסם בתאריך: 6.11.22 13:07

"כשאני שולחת את הבן שלי לבית הספר, אני צריכה להיות בטוחה ורגועה שהם שומרים עליו ולא לפחד ולחשוש שעלי לפקח על כל צעד שהם עושים". כך אומרת השבוע למלאבס הילה מונטג, אמו של תלמיד כיתה ב' בבית הספר קפלן, כשהיא נסערת ומתקשה להירגע מהמחדל הגדול שקרה ביום חמישי שעבר לבנה בבית הספר. כתוצאה ממחדל זה חוסן בנה בכל החיסונים פעמיים על ידי אחות מחברת פמי שאחראית על החיסונים בבתי ספר. למרות שלפני שבועיים הוא חוסן בבית הספר, הוא חוסן שוב לפני מספר ימים במקום ילד אחר בבית הספר בעל שם פרטי זהה ושם משפחה אחר.

"ביום חמישי אספתי את בני מבית הספר", מספרת מונטג. "הוא נראה לי קצת חלש ואמר שהוא מרגיש לא טוב ושכואבת לו היד מהחיסון. בהתחלה התעלמתי כי חשבתי שהוא מדבר על החיסון מלפני שבועיים. אחר כך שמעתי אותו מדבר עם סבתא שלו והפעם הקשבתי לכל הסיפור והבנתי שהוא חוסן שוב באותו יום. התחלתי לשאול את הילד שאלות והוא אמר לי שאחות שהוא לא מכיר הוציאה אותו מהכיתה ולקחה אותו להתחסן. הוא ניסה להגיד לה שהוא כבר מחוסן, אבל היא לא התייחסה אליו. הוא גם ביקש ממנה להתקשר לאמא שלו, אבל היא אמרה לו שאמא שלו כבר נתנה אישור לחסן אותו ולא צריך להתקשר אליה".

איך הגבת?
"הייתי בהלם, הזדעזעתי. דיברתי עם המחנכת שלו אבל זה היה היום החופשי שלה, היא לא הייתה בבית הספר. דיברתי עם הסגנית ועם המנהלת. הם הפנו אותי לפמי כאילו שפמי הם האוטוריטה. בית הספר התנער מאחריות. אני לא מבינה איך האחות הזאת הולכת לכיתה ומוציאה ילד על דעת עצמה בלי שאף אחד ילווה אותה ויבדוק שהיא מוציאה את הילד הנכון. אני מאוכזבת ממשרד החינוך, ממערכת הבריאות. זה פשוט מחדל וביזיון".

איך הבן שלך מרגיש?
"עכשיו הוא כבר מרגיש יותר טוב. דיברתי גם עם רופא שאמר לי שלא ייגרם לו כל נזק מהחיסון הכפול ולי לא נותר לקוות שזה אכן כך. אבל במישור הנפשי, הילד עדיין מרגיש מושפל מכך שאף אחד לא הקשיב לו. הוא היה מאוד מבוהל כשהאחות לקחה אותו להתחסן ולא הבין למה היא לא מקשיבה ולא מאמינה לו כשהוא אמר לה שהוא כבר מחוסן. גם אני עשיתי לו עוול בהתחלה כשלא הקשבתי לו. יותר מזה, במקרה אני הוצאתי אותו באותו יום. לפעמים מוציאה אותו מטפלת ואם היא הייתה מוציאה אותו, בכלל לא הייתי יודעת מזה. גם האמא של הילד השני לא ידעה מכל הסיפור כי בפנקס החיסונים של הבן שלה כתוב שהוא חוסן. זה מחדל כפול. זו התנהלות חאפרית. אני מכירה קצת את המערכות האלה ולכן חיסנתי את הבן שלי בנוכחותי. לא תיארתי לעצמי ששבועיים לאחר מכן הוא יחוסן שוב, שלא בנוכחותי, והתוצאה ממחדל של בדיקת שם פרטי בלבד, על ידי אחות שלא מכירה את הילדים".

מה בכוונתך לעשות?
קודם כל חשוב לי להעביר את זה לכמה שיותר הורים. אני רוצה שכולם יידעו ויזהרו, שההורים ידעו מה יכול לקרות לילדים שלהם בבית הספר. בהמשך אשקול גם תגובה משפטית".

 

אנה נבות, יו״ר הנהגת ההורים, אמרה: "המקרה הזה צריך לזעזע את אמות הסיפים. לא ייתכן שהמדינה תתייחס לחיסונים ולמחוסנים בשאט נפש ולאחיות כאילו היו סחורה שעוברת מיד ליד. ההתייחסות לחיסונים מזעזעת, אני מאשימה את משרד החינוך ומשרד הבריאות על התנערותם והוצאת תקן האחיות הבית ספריות לידי קבלן חיצוני ובינתיים ההורים נמצאים ללא כתובת אחת מוגדרת. נושא החיסונים לא מטופל כראוי, כך גם ההתייחסות הארכאית לפנקסי החיסונים שלא התחדשו ולא עודכנו עשרות שנים, ללא אפשרות זיהוי עדכנית או כרטיס ממוחשב שהיה מונע את המקרה המחפיר. אסור לעבור לסדר היום וצריך להבין שהמקרה הנקודתי הוא רק טיפה באסון החינוך במדינה שלנו. הנהגת ההורים העירונית תמשיך ללוות את האמא והילד ונדאג לעשות כל שביכולתנו כדי למנוע הישנות מקרים מזעזעים מסוג זה".

מחברת פמי נמסר בתגובה: "אנו מצרים על האירוע. מיד עם היוודע המקרה נמסר דיווח למשרד הבריאות ובוצע תחקיר ממנו עולה כי מדובר בטעות אנוש. זהו אירוע נקודתי בו האחות נכנסה לכיתה, אך הופנתה לכיתה מקבילה לילד עם שם דומה. חשוב להדגיש כי לילד לא נשקפת כל סכנה בריאותית. החברה נקטה מיד במספר פעולות על מנת לרענן את הנהלים, ותמשיך לעשות כל מאמץ כדי להבטיח שכל הילדים יחוסנו בבטיחות מלאה".

ממשרד הבריאות נמסר: "משרד הבריאות יבצע תחקיר מול חברת פמי ויפעל בהתאם לממצאים".

ממשרד החינוך נמסר: "עם קבלת הדיווח על התקרית החמורה שאירעה, המשרד פנה למשרד הבריאות, האחראי על מתן חיסונים לתלמידים, לטובת תחקור מיידי של האירוע. משרד הבריאות הודיע כי הוא יחקור את האירוע אל מול חברת פמי פרימיום, המעסיקה את האחות".

מדוברות העירייה נמסר: "העירייה מפעילה מערך פיקוח ובקרה נרחב ומשמעותי בכלל מוסדות החינוך במטרה להבטיח את שלום התלמידים. עם קבלת הדיווח, גורמי הרשות פועלים לבירור המקרה עם כלל הגורמים המעורבים, לרבות עם משרד הבריאות המפעיל את החברה המדוברת. לאור התחקיר הראשוני שנערך על ידי הרשות, נראה כי מדובר בטעות שאסור היה שתקרה, גם אם מדובר במקרה חריג בהחלט שנעשה בתום לב. לכן, האגף לחינוך יסודי בעירייה ידרוש מהגורמים האמונים על הנושא, במשרד החינוך ובמשרד הבריאות, לבצע תחקיר מעמיק שכולל מסקנות על המקרה עצמו וריענון נהלים כדי למנוע חלילה מקרה דומה בעתיד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אזרח

    רק בפתח תקוה קוראים דברים כאלה… חילקו את ההודעה הזאת בקבוצות ממש מזעזע… אני במקום ההורים תובע אותם על העוגמת נפש הזאת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר