כיתה, אילוסטרציה mosher depositphotos.com
כיתה, אילוסטרציה mosher depositphotos.com

דרישה למסלול מונטסורי גם בבית ספר ממלכתי דתי: "אם צריך נעבור בשביל הילדים לעיר אחרת"

העירייה הודיעה לאחרונה על כך שייפתחו מסלולים מונטסוריים בשני בתי ספר נוספים. כמה משפחות מהזרם הדתי-לאומי בעיר לא מבינות מדוע לא מציעים מסלול כזה גם בבתי הספר של הזרם הממלכתי-דתי

פורסם בתאריך: 1.3.23 08:43

מדוע אין בעיר מסלול לימודים מונטסורי גם בבית ספר ממלכתי- דתי? את השאלה הזו שואלת אמא לתאומים, תושבת העיר. והיא לא לבד.

לאחרונה בישרה העירייה כי החינוך היסודי בעיר מרחיב את מגוון האפשרויות החינוכיות ובשנת הלימודים הקרובה (תשפ"ד) ייפתחו בשני בתי ספר נוספים בעיר מסלול לימודים ייחודי, צומח, ברוח החינוך המונטסורי. תושבים השייכים למגזר הדתי-לאומי בעיר קיבלו בשמחה את הבשורה, אבל הביעו תמיהה, ואף כעס, על כך שסוג חינוך זה לא נכנס גם לבתי הספר של הזרם שלהם. משפחה אחת לפחות שוקלת לעבור לעיר אחרת שבה שהם יכולים לקבל חינוך משולב דתי ומונטסורי. מהעירייה נמסר: "העירייה מציעה ונותנת מענים בהתאם לביקוש".

מסלולי לימודים מונטסורים ייפתחו בשני בתי ספר יסודיים נוספים בפתח תקוה

החינוך המונטסורי שם דגש על למידה כוללנית, מקיפה ושלמה, המציבה במרכז את הצרכים של כל ילדה וילד ומכבדת אותם כאדם. גישה זו נשענת על עקרונות של מתן עצמאות, הרחבת מיומנויות הבחירה, לימוד מתוך חקירה, תנועה במרחב ולמידה דרך כל החושים. "עזור לי לעשות את זה בעצמי" – משפט מפתח המהווה מוטו מרכזי בשיטת חינוך זו שפותחה על ידי ד"ר מריה מונטסורי.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


כמה משפחות המשתייכות לזרם הדתי-לאומי בעיר לא מבינות למה לא מציעים מסלול כזה גם בבתי הספר של הזרם הממלכתי-דתי. אחת מהאימהות האלה היא תהילה אלבז, המתגוררת בשכונת עין גנים בעיר. לאלבז יש שני ילדים תאומים. הם אמנם בני ארבע, אבל היא כבר מתחילה לחשוב על החינוך שלהם.

"שיטת מונטסורי מאוד קרובה ללבי", אומרת אלבז. "חלק מהעקרונות שלה אני כבר מיישמת בבית ובאופן בלתי נמנע אני חושבת מה יהיה עם הילדים כשהם ילכו לבית הספר. במקרה אני עובדת במקום סמוך לאחד מבתי הספר של הממ"ד בעיר ואני רואה מקרוב את המעבר בין הגן לבית הספר, את השוק שבו נתקל ילד שעולה לכיתה א' ועוזב את החממה של הגן. למה שילד לא יכול להתקבל בבית הספר בגישה המעודדת יצירתיות וחשיבה פוריה, תפיסות שונות ולימוד יותר חווייתי? אני לא נגד תכנית הלימודים, אבל למה להמשיך להעביר אותה בדרך מיושנת מול ספר ולוח? השיטה הפרונטלית נולדה בימי המהפכה התעשייתית במאה ה-19, כשהמטרה הייתה לייצר פועלים אחידים. אין התייחסות לשונות, לתרבות וליצירתיות. למה שהלמידה לא תהיה בצורה חווייתית? בבתי הספר החילוניים כבר הבינו זאת ועובדה שכל הזמן נפתחים עוד מסלולים, אבל לי חשוב חינוך דתי, רק שאני רוצה שגם הוא יהיה יצירתי וחווייתי".

הנושא חשוב למשפחת אלבז עד כדי כך שהם אפילו שוקלים לעבור לעיר אחרת אם לא תהיה ברירה. "במקרה נחשפתי דרך הפייסבוק לכך שפותחים בית ספר מונטסורי דתי ברמת גן", היא אומרת. "אני לא רוצה לעבור דירה, אבל אעשה זאת למען הילדים שלי, כי יש לי צורך וכאן אין לי מענה. מצד שני, אם אדע, שהעירייה בעוד שנה-שנתיים תפתח מסלול כזה גם בחינוך הדתי, אשאר בעיר. אני קוראת גם למשפחות דתיות נוספות שרוצות את החינוך הזה לפנות אלי. אני מאמינה שביחד נוכל לשכנע את העירייה לפתוח לפחות מסלול אחד כזה".

מדוברות העירייה נמסר: "במסגרת קידום החינוך העירוני, העירייה מקדמת בשנים האחרונות מגוון שיטות חינוך לצד פיתוח המסגרות העירוניות בהיקפי השקעה חסרי תקדים. גם בנוגע לחינוך המונטסורי, העירייה מציעה ונותנת מענים בהתאם לביקוש".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר