מחאת תלמידי ברנר עם אנה נבות ויוכית אלי, צילום פרטי
מחאת תלמידי ברנר עם אנה נבות ויוכית אלי, צילום פרטי

אכזבה גדולה וכעס על ארגון המורים: הטיול של ברנר ועמל א' בוטל, הלימודים הושבתו

טיול שנתי בוטל בגלל עיצומים של ארגון המורים, בתגובה השביתו התלמידים את הלימודים. "הילדים קיבלו בוקס לפרצוף, זו אטימות, רן ארז שכח את החשיבות הנפשית", אומרים בהנהגת ההורים. תלמידים: "מרגישים שלא שמים עלינו"

פורסם בתאריך: 28.2.23 10:21

הנחיית ארגון המורים על איסור קיום פעילויות מחוץ לשטח מוסדות החינוך עוררה זעם רב בקרב תלמידים בשני תיכונים בפתח תקוה, תיכון ברנר ותיכון עמל א'. ארגון המורים הודיע במוצאי שבת על ביטול הטיולים השנתיים אליהם היו אמורים תלמידי תיכונים אלה לצאת ביום שני (אתמול) השבוע. בתגובת וכמחאה החליטו ההורים והתלמידים על השבתת הלימודים בתיכונים בשכבות שנפגעו מהביטול, שכבות י' ו-י"א בברנר ושכבת י"א בעמל א'. מארגון המורים נטען בתגובה: "המאבק שלנו הוא עבור התלמידים גם אם הם לא רואים את זה כך".

כזכור, במוצאי השבת האחרונה הודיע ארגון המורים על חידוש העיצומים, "לאור הצעת האוצר המבזה להסכם קיבוצי חדש". בארגן המורים, מצידם, דורשים תוספת של 30 אחוזים בשכר לכלל המורים בחינוך העל יסודי, כדי למשוך יותר אנשים איכותיים לתחום ההוראה. כחלק מהעיצומים, הונחו המורים שלא לקיים שום פעילות עם תלמידים מחוץ לכתלי בתי הספר החל מאתמול. המשמעות היא ביטול טיולים שנתיים במוסדות חינוך רבים ברחבי הארץ, בהם גם בפתח תקוה. התוצאה המיידית הייתה ביטול הטיול השנתי של תלמידי כיתות י' ו-י"א מתיכון ברנר שהיו אמורים לצאת לנגב ולאזור הצפון (בהתאמה). כך בוטל גם הטיול של תלמידי י"א בעמל א' שהיו אמורים לצאת לחרמון ולצפון.

לפיכך, החליטו הורים ותלמידים בשני התיכונים להשבית את הלימודים ובשעות הצהריים הם אף הפגינו מחוץ לשערי המוסדות החינוכיים. יו"ר הנהגת ההורים העירונית, אנה נבות, הצטרפה גם היא, יחד עם יו"ר הנהגת ההורים של ברנר, יוכית אלי.

אלי אמרה: "זאת אטימות מוחלטת. אני מבינה ואני בעד שצריך להעלות את השכר, צריך להילחם למען המורים, אבל למה על גב הילדים? התחננתי בפני יו"ר ארגון המורים, רן ארז, שיאפשר לילדים לצאת לטיול, אבל לא עניין אותו כלום. אני חייבת לציין שמנהל התיכון, אורי פרלמן, ביקש גם הוא שיאפשרו את הוצאת הטיול וזה לא עזר. מדובר בטיול שהילדים כל כך חיכו לו והתרגשו מאוד לקראתו, במיוחד כשלא מזמן חוו את תקופת הקורונה והריחוקים החברתיים. בנוסף, התיכון שלנו הפסיד כספים שנאספו לטיול ועשינו הכל כדי שכולם יוכלו לצאת. מי יודע עכשיו מתי יהיו יומיים אחרים כדי להוציא את הילדים אם בכלל? חבל שעושים פוליטיקה על גב הילדים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


דברים דומים אומרת גם יו"ר הנהגת ההורים בעמל א', שלומית פרויליך: "הילדים חיכו זמן רב לטיול הזה, אחרי שנים של קורונה. זה חלק מהגיבוש החברתי וכבר נאלצנו לדחות פעם אחת את הטיול בגלל הסופה ברברה. נגרם להם מפח נפש גדול. הילדים כבר התכוננו, קנו את האוכל, הציוד והם חטפו בוקס לפרצוף. יש פה מערך שלם, כולל המורים והצוות שנערך והכל בוטל ברגע האחרון. אני לא בטוחה שנוכל למצוא תאריך חלופי, מה שאומר שייתכן וגם כספי ההורים ירדו לטמיון בגלל קנסות וביטולים. אני באמת לא יכולה להבין את בחירת הארגון לעשות עיצומים על חשבון התלמידים".

דביר, תלמיד כיתה י"א בברנר, אמר באכזבה: : "כשהודיעו על ביטול הטיול הזדעזעתי והרגשתי חוסר אונים. החליטו לבטל את הטיול מטעמים פוליטיים ואגו מוחלט. לא שמים על התלמידים שחיכו לטיול הזה, הוצאנו חולצות, חילקנו תפקידים, התרגשנו, קנינו חטיפים ופשוט החליטו לבטל הכל עם אפס התחשבות בנו".

יו"ר הנהגת ההורים העירונית, אנה נבות: "ארגון המורים פוגע פגיעה ישירה בתלמידים ומגדיל ופוגע גם בכספי ההורים ששילמו על הטיולים מכיסם ומבלי להניד עפעף גרם לכאורה לקנס של מאות אלפי שקלים להורים. הטיולים הם חלק מהתכנית הפדגוגית השנתית והם גם הרווחה של התלמידות והתלמידים ונראה שרן ארז שכח את החשיבות הנפשית, הרגשית והחברתית שיש בפעילויות אלה עבור הילדים שלנו. ישר כח לתלמידים על היוזמה והנחישות, אנחנו ההורים נמשיך לפעול בכל דרך כדי למזער פגיעה בילדים ובכספי ההורים. העיצומים בברנר ובעמל א' הם ההתחלה והיום מצטרפים עוד ועוד תיכונים להביע את מורת רוחם. לא רק תלמידים והורים, גם הצוות החינוכי פועל יחד איתנו מתוך דאגה לעתידם הלימודי של התלמידים והפגיעה בהכנתם למבחני הבגרות. אני רוצה לחזק את המורות, המורים, המנהלים וכל הצוות החינוכי. מגיע לכם שכר ראוי ומכבד ואנחנו יחד בסיפור הזה מבלי לפגוע בילדים".
מהעירייה נמסר: "ההחלטה בנוגע לביטול טיולים שנתיים הינה ארצית, איננה באחריות העירייה ואינה על דעתה. עיריית פתח תקווה פנתה לארגון המורים ולמשרד החינוך בבקשה לאפשר את הטיולים ולקיים אותם במטרה לעודד למידה ערכית ואהבת הארץ".
מארגון המורים נמסר: "המאבק שלנו הוא עבור התלמידים גם אם הם לא רואים את זה כך. זה שחסר מורים מקצועיים בכל הכיתות והמקצועות, זה שמורה להיסטוריה נאלץ ללמד גם אנגלית ומורה לספרות ללמד לשון זה לא לטובת התלמידים. המורים האקדמאים הרבים שעלו בשנות ה90 מרוסיה ,פורשים כעת לפנסיה וחדשים לא מגיעים. האם זה לטובת התלמידים? לא! לפעמים צריך לעשות ניתוח כואב כדי להציל את הגוף. כדי שיהיו מורים טובים ומקצוענים חייבים לשלם להם שכר ראוי, היינו שמחים לו גם התלמידים וגם הוריהם היו מבינים שבמאבק הזה הם יהיו המרוויחים הגדולים ביותר ולא לראות רק את הסיפוק המיידי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מורה בתיכון

    זה מאבק על הפרנסה שלנו.אף אחד לא התייחס לדרישות המורים,עכשיו כזה פוגע בתלמידים אולי מישהו שם יתעורר.זה מחיר המאבק.גם בהפגנה נגד הרפורמה משבשים את מהלך החיים התקין למען המטרה. לא שמעתי תלונות.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר