רועי קוואז, תלמידי מצטיין, צילום פרטי
רועי קוואז, תלמידי מצטיין, צילום פרטי

מצטיין הדיקאן באוניברסיטה: תלמיד י"א מפתח תקוה

רועי קוואז בן ה-16 לומד בתיכון יצחק שמיר, ובמקביל גם באוניברסיטה הפתוחה במסלול מדעי המחשב ומתמטיקה באוניברסיטה. אני רוצה לעשות דחיית שירות ולהגיע לצבא עם תואר. אצטרך לחתום קבע ולקחתי את זה בחשבון", הוא אומר

פורסם בתאריך: 28.3.23 18:39

בעוד רבים מבני גילו עסוקים בימים אלה במחשבות איך לעבור את בחינות הבגרות הראשונות שלהם בשלום, רועי קוואז, תלמיד כיתה י"א 3 מתיכון יצחק שמיר בעיר, צולח בהצלחה בחינות באוניברסיטה. קוואז זכה להצלחה כה רבה עד כי הוא עתיד לקבל את בקרוב את אות מצטיין הדיקן לשנת 2022 בגין ממוצע ציוניו הגבוה בלימודיו האקדמיים באוניברסיטה הפתוחה, זאת בנוסף לציוניו הגבוהים בלימודיו בתיכון.

קוואז, בן ה-16, המתגורר בשכונת אם המושבות, לומד במגמת הפיזיקה בתיכון שמיר. מאז כיתה ט' הוא לומד במסלול מדעי המחשב ומתמטיקה באוניברסיטה, דבר שסידר לו פטור מלימודי מגמת מחשב ומתמטיקה בתיכון. "התחלתי ללמוד באוניברסיטה כי רציתי להרחיב מעבר למה שאני לומד בבית הספר", מסביר קוואז. "אני מרגיש שזה תרם לי בלימודים גם בבית הספר כי זה מפתח את החשיבה ועוזר לי בלימודים באופן כללי. מעבר לכך, נפטרתי מהצורך ללמוד את המגמה בתיכון, כך שזה פינה לי זמן ואני יכול לעבוד על עבודות וללמוד למבחנים בנחת".

לא הרגשת יוצא דופן בלימודים בגלל גילך?

"קודם כל, הלימודים מתקיימים בזום. אבל, מעבר לכך, זה מה שיפה באוניברסיטה הפתוחה. הסטודנטים באים מכל מיני מקומות והם בכל מיני גילאים ולא שופטים אותך. אני שווה בין כולם. אני גם לא יוצא דופן בבית הספר. יש הרבה שרשומים לתכנית הזאת מבית הספר שלי. בית הספר שלנו מאוד מעודד את התלמידים לעשות תואר תוך כדי לימודים. אני רוצה לסיים את התואר לפני הצבא, לעשות דחיית שירות ולהגיע לצבא עם תואר. אצטרך לחתום קבע ולקחתי את זה בחשבון".

 

ומה עם תחביבים?

"נשאר זמן גם לתחביבים. אני משחק שחמט ברמה די מקצועית מכיתה ג'. זה התחביב העיקרי שלי".

לקוואז יש אחד גדול, בן 22, עתודאי בטכניון, ואחות קטנה, שירה בת ה-10, שלפני חודש ריגשה את המדינה כשהופיעה עם רן דנקר ושרה את השיר בשפת הסימנים. לקוואז יש מסר לצעירים בני גילו: "תמיד כדאי להשקיע בלימודים כי בטווח הארוך זה משתלם".

"כל הכבוד לרועי על הישגיו. תיכון יצחק שמיר גאה בו", מסרו מטעם בית הספר.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר