מחאת הורי ותלמידי שיפר, צילום זאב שטרן
מחאת הורי ותלמידי שיפר, צילום זאב שטרן

בגלל שני תלמידים: מאבק בשיפר נגד צמצום מספר הכיתות בשכבת ד'

ההורים דורשים להתחשב בכך שלילדיהם לא הייתה יצבות בשל הקורונה ולא לעשות שינויים לפני המעבר לחטיבה. המנהלת רוצה לערבב מחדש את הכיתות גם אם מספרן לא יצומצמם

פורסם בתאריך: 15.6.23 07:54

הורים בשכבת ד' בבית הספר שיפר כועסים על הכוונה לפרק ולערבב את הכיתות של ילדיהם לקראת שנת הלימודים הבאה. כיום יש בשכבה ארבע כיתות ד', אולם בשבוע שעבר נודע להורי השכבה שמכיוון שבשכבה חסרים שני תלמידים לתקן שיאפשר המשך של ארבע כיתות גם בשנה הבאה, תצומצם השכבה לשלוש בלבד. המשמעות היא שבמקום כ-25 – 26 תלמידים בכיתה ילמדו בשנה הבאה כ-34 – 35 תלמידים בכיתה. בנוסף, מנהלת בית הספר הודיעה להורים שגם אם בדרך כלשהי יצליחו להשאיר את התקן על ארבע כיתות, עדיין בכוותה לפרק את הכיתות ולערבבן וזאת משיקולים פדגוגיים.

"מאז שקיבלנו את הבשורה בשבוע שעבר רוב ההורים והתלמידים בשכבה נסערים וכועסים", מספרת אחת האמהות. "צריך לקחת בחשבון שזו שכבה שעברה שלוש שנים של קורונה מאז שהם היו בכיתה א'. חצי מהזמן שלהם בבית הספר הם היו בסגר חברתי וגם הלימודים נפגעו. סוף סוף הייתה להם ב-ד' שנה אחת של יציבות, הם התחילו ללמוד כמו שצריך וגם יצרו קשרים חברתיים ביניהם ומפגשים אחר הצהריים, ועכשיו רוצים עוד פעם לערבב להם את הכל, בשנתיים הקריטיות שלפני חטיבה".

בעוד ההורים מקווים שמשרד החינוך יסכים לוותר על איחוד הכיתות לאור העובדה שבשכבה חסרים שני תלמידים בלבד לתקן הרצוי, הודיעה להם, כאמור, המנהלת, שבכל מקרה היא תערבב את הכיתות. האם: "המנהלת טוענת שיש הבדלי רמות בין הכיתות ולכן היא רוצה לערבב תלמידים וכי מותר לה לעשות זאת משיקולים פדגוגיים. רוב גדול של ההורים מתנגדים. עשינו סקר בין כל ההורים. 63 משפחות אמרו שהם מתנגדים לשני המהלכים (איחוד וערבוב), 7 משפחות אמרו שהם בעד ערבוב כיתות ו-31 משפחות לא הגיבו.

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


לאור תוצאות הסקר פנו ההורים בשבוע שעבר במכתב לראש העירייה, רמי גרינברג, וביקשו את התערבותו בנושא. מעבר לכל הנימוקים שהעלו והבעת התנגדותם, הם צירפו למכתב גם מסמך שכתבה לפני כשנתיים שרת החינוך לשעבר, ד"ר יפעת שאשא ביטון, שמנעה איחוד כיתות, לאור שנת הקורונה והפערים הלימודיים והרגשיים שנוצרו אצל התלמידים עקב כך. "המצב אצלנו הוא זהה", כתבו ההורים לגרינברג. "אנו כהורי התלמידים נעשה כל שביכולתנו כדי למנוע את המהלך. ילדינו הם מעל לכל, ולנגד עינינו עומד הרצון להגן ולשמור על היציבות החברתית והלימודית שלהם בשנתיים שנותרו ללימודיהם במסגרת בית הספר היסודי".

לדברי ההורים, עד כה לא קיבלו מענה מהעירייה, אולם הם אינם מתכוונים לשבת בשקט. לדבריהם, אם יראו כי העירייה והנהלת בית הספר מתכוונים להמשיך ולהתעקש על הצעדים האלה, הם ינקטו בצעדי נגד משלהם.

מדוברות העירייה נמסר: "פתיחת כיתה נוספת מותנית באישור משרד החינוך אשר בוחן זאת בכפוף לתקינה המחייבת. יצוין כי בשל הקורונה משרד החינוך אפשר בעבר לקיים כיתות לא לפי התקינה אך כיום זה לא אפשרי. יתירה מזו, החלטת המנהלת לערבב את הכיתות נובעת משיקולים פדגוגים ומקצועיים".

ממשרד החינוך נמסר: "בשלב זה מוקדם לדבר על פתיחה וסגירת כיתות. משרד החינוך והפיקוח קשובים לבקשותיהם של ההורים ויעשו כל שניתן כדי להתחשב בבקשות תוך בחינת כל השיקולים הפדגוגיים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר