חתן התנ"ך מטעם תנועת אריאל, אברהם בלום, ובני משפחתו. צילום: פרטי
חתן התנ"ך מטעם תנועת אריאל, אברהם בלום, ובני משפחתו. צילום: פרטי

רק בן 11: אברהם בלום זכה בחידון התנ"ך הארצי של תנועת אריאל

האם הילד מפתח תקוה יתחרה גם בחידון התנ"ך העולמי? "כרגע יש לי תכניות אחרות", הוא אומר, "אני רוצה להשלים את המסכת בגמרא ביחד עם אבא לקראת הבר מצווה"

פורסם בתאריך: 16.7.23 18:49

אברהם בלום, בן 11, מסניף כפר גנים של תנועת הנוער אריאל בעיר, הוא הזוכה הגדול בחידון התנ"ך הארצי לילדים של תנועת אריאל.

תנועת הנוער אריאל קיימה כבכל שנה את חידון התנ"ך הארצי לילדים בירושלים. השנה עמד החידון בסימן סיפורי הגאולה בתנ"ך. מאות משתתפים מכל רחבי הארץ השתתפו בשלבים הראשונים בחידון שהיה פתוח לכלל ילדי ישראל. החידון התקיים בכמה שלבים: סניפי, מחוזי וארצי. הילדים שזכו העפילו לשלב הסופי שהתקיים בנוכחות חניכי התנועה ומנהיגיה, רבנים ואישי ציבור ובהנחייתו של ד"ר אבשלום קור, אשר במשך שנים רבות מנחה גם את חידון התנ"ך העולמי.

אברהם הוא הילד השני במשפחה בת שבעה ילדים. אמו, חווה, היא ילידת העיר. אביו, הרב משה בלום, הוא יליד קיבוץ מעלה גלבוע. אחרי שהשניים נישאו הם חיו כמה שנים בירוחם ואף היו שליחים במשך ארבע שנים בפולין. לאחר מכן חזרו לעיר ומאז הם חיים כאן עם משפחתם, כשאב המשפחה משמש כרב בית הכנסת נצח שלמה.
אברהם עצמו סיים השנה את כיתה ו' בתלמוד תורה למרחב. "הוא ילד צדיק", מתארת אותו אמו. "הוא לומד, מתפלל, מקפיד מאוד. יש לו גם קול נעים. אבל הוא גם ילד. אוהב לאפות, לשחק, להשתולל. הוא ילד מאוד אכפתי, שם לב לכל דבר, אוהב לעזור. לקראת חידון התנ"ך הוא מאוד השקיע ולמד".

מה גרם לו להחליט להתחרות בחידון התנ"ך?
"כשאבא שלו היה צעיר הוא היה מעורב בנח"ת – נער חובב תנ"ך והתחרה בעצמו בחידון התנ"ך. הוא הגיע לשלב הארצי ולא לעולמי. הוא מאוד אהב חידוני תנ"ך ועודד את הילדים ללכת לחידוני תנ"ך. זה השפיע על אברהם. בחידון השנה בעלי היה במילואים בגבול לבנון ונאלצנו להיות שם בלעדיו. אבל, למרבה המזל, יש היום טכנולוגיה והוא דיבר עם אברהם לפני ואחרי וצפה בתחרות און ליין".

איך אברהם הרגיש אחרי הזכייה?
"הוא הרגיש תחושת סיפוק ושמח שקצר את פירות ההשקעה שלו. אבל הוא ילד צנוע ולא אוהב שעושים יותר מדי פסטיבל סביב זה. עוד לפני הזכייה הוא אמר: 'אם זוכים, אז שמחים, ואם לא, נהנינו מהלימוד. הוא באמת נהנה גם מהדרך. התנועה עזרה לנו לארגן אוטובוס קטן ובאו חברים שלו לעודד אותו והוא מאוד שמח".

אברהם, יש לך מחשבות להתחרות בעתיד גם בחידון התנ"ך העולמי?
"שמחתי שזכיתי וזה עשה לי חשק לנסות בעתיד. אבל כרגע יש לי תכניות אחרות. אני רוצה להשלים את המסכת בגמרא ביחד עם אבא לקראת הבר מצווה".

דביר עמיאור, מזכ"ל תנועת הנוער אריאל, סיכם ואמר: "תנועת הנוער אריאל היא תנועה של תורה שפועלת לאור חזון נביאי ישראל ומגשימה בפועל בחידון התנ"ך הארצי לילדים את הנבואה המרגשת הזו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר