בית ספר פאול קור, צילום דוברות העירייה
בית ספר פאול קור, צילום דוברות העירייה

מהלך מפתיע: מסלול המחוננים של כיתות ג'-ו' עובר לבית ספר אחר בעיר

שמונה כיתות מחוננים במסלול היסודי שפעלו במשך שנים רבות בבית הספר עין גנים עוברות במהלך בזק לבית הספר פאול קור באם המושבות. הורים מביעים שביעות רצון: "מהלך שבזכותו ימשיכו הילדים לקבל את התנאים המתאימים"

פורסם בתאריך: 14.8.23 07:02

המחוננים עוברים בית ספר: מינהל החינוך הודיע להורי מסלול המחוננים בכיתות ג'-ו' כי הם עוברים מבית הספר עין גנים לבית הספר פאול קור. אמא לאחד התלמידים, ליאה צור, אמרה למלאבס: "לאחר שנים שהיו ניסיונות כושלים להעביר את מסלול המחוננים לבית ספר שמתאים לצרכים שלהם, ראש העיר רמי גרינברג עשה את הבלתי אפשרי, ותוך 3 שבועות, ברגע האחרון לפני תחילת הלימודים, אחרי שבחן והתייעץ עם כל גורמי המקצוע בעיר ובמשרד החינוך, העביר את המסלול לבית חדש ומתאים. עכשיו מה שנותר זה לטפח את המסלול שיהיה עוד גאווה עירונית לצד הרבה גאוות שיש לנו בעיר".

אמא נוספת, אירן תירוש, שחברה בהנהגת ההורים של המחוננים, חווה את מסלול המחוננים בעיר כבר שנה שישית עם שתי בנותיה, הצעירה שבהן עולה לכיתה ו'. תירוש אמרה: "לקחתי חלק פעיל בניסיונות להוצאת המסלול כבר לפני כמה שנים, אני מברכת על המעבר. מסיבות שונות שכבר לא רלבנטיות הרגשנו שהמסלול לא נמצא במקום בו הוא צריך להיות. המעבר הוא הזדמנות מצוינת להתחיל מחדש ולתת לילדים למצות את הפוטנציאל שלהם כפי שהם יכולים וראויים. משיחות עם צוות ההנהלה בפאול קור נראה כי יש הרבה רצון ומוטיבציה לקבל את המסלול ולהחזיר עטרה ליושנה. בהצלחה לכולם".

במכתב שנשלח להורים הוסבר כי עקב ריבוי כיתות במסלול המחוננים, נוצרה צפיפות בבית הספר עין גנים והמצב מאתגר את מתן המענים לכלל תלמידי בית הספר. זה המכתב שנשלח להורים:

 

המכתב שנשלח להורי מסלול המחוננים

המכתב שנשלח להורי מסלול המחוננים ולהורי עין גנים

קצת רקע: בעיר פתח תקוה קיים מסלול מחוננים שמתחיל בכיתה ג' ומסתיים בכיתה י"ב. הקבלה היא בהתאם לתוצאות מבחנים שעוברים התלמידים בכיתה ב'. מסלול המחוננים של בתי הספר היסודיים פעל בבית הספר עין גנים במשך כ-22 שנה. מסלול המחוננים של החטיבות פעל עד לפני שנתיים בחטיבת רשיש, ומשזו נסגרה, עבר לחטיבת אחד העם. מסלול המחוננים של תלמידי התיכון פועל באחד העם. במסלול היסודי יש שמונה כיתות בשכבות ג'-ו'. הכיתות הייחודיות הן כיתות קטנות – עם לא יותר מ-26 תלמידים בכל כיתה.

הורים לתלמידים מחוננים מציינים כי מזה תקופה הם מבקשים להעביר את מסלול המחוננים מעין גנים לבית ספר אחר, עם דגש על שכונת אם המושבות, משם מגיעים לא מעט תלמידים בהסעות. ההורים קיימו פגישות עם ראש העירייה רמי גרינברג וגורמי מקצוע, המפגש האחרון התקיים באולם שרת עם כל ההורים, ולאחריו התקבלה למעשה ההחלטה להעביר את תלמידי המסלול לבית הספר פאול קור באם המושבות.

אחת האמהות, מורן רום, סיפרה: "כאמא לשני ילדים מחוננים בגילאי היסודי, פעלתי בתקופה האחרונה, יחד עם הורים רבים נוספים למציאת 'בית חדש' למסלול המחוננים העירוני בגילאי היסודי, בו יוכלו הילדים להשתלב ולהמשיך להתפתח בצורה המיטבית. לשמחתי הרבה, ראש העירייה, אנשי מנהל החינוך בעירייה ונציגי משרד החינוך, היו קשובים לפניות ההורים, ופעלו לקידום הנושא, אף שמדובר היה בפרק זמן קצר יחסית. כך יצאה באחרונה הבשורה אודות מעבר מסלול המחוננים לבית החינוך פאול קור, ומאז פועלים כל הגורמים בעירייה, במשרד החינוך ובבית החינוך על מנת שקליטת הילדים בראשון לספטמבר תהיה חלקה ומוצלחת. אני אישית מברכת על המהלך ובטוחה שבזכותו ימשיכו הילדים המוכשרים לצעוד קדימה, לקבל את התנאים המתאימים להם ובזכות זאת להתפתח, לתרום ולהיתרם ולהוות את חוד החנית של מערכת החינוך המצוינת של העיר פתח תקוה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר