ילדה, אילוסטרציה צילום Kmiragaya depositphotos.com
ילדה, אילוסטרציה צילום Kmiragaya depositphotos.com

שיימינג חמור בדף אינסטגרם אנונימי לבת 14, הנהגת ההורים הצליחה להסירו

דף בשם "פתח תקוה בידור" פרסם פוסטים משפילים על בת 14, תוך ציון שמה, וכן על נערים נוספים. פעילות של הנהגת ההורים העירונית וגורמים נוספים הביאה להורדת הדף

פורסם בתאריך: 27.8.23 08:26

אירוע חמור בפתח תקוה: דף אינסטגרם אנונימי בשם "פתח תקוה בידור" פרסם פוסטים משפילים על ילדה בת 14 תוך ציון שמה המלא ללא אפשרות לזהות את הכותבים, זאת בעזרת פיצ'ר מיוחד שמאפשר גישה מסוכנת ואנונימית שקוראת למשתמשים בה להביע את הדעות שלהם ללא גבול. ערנות, תושייה ופנייה להנהגת ההורים העירונית, הביאה להסרת הדף מהרשת. בדף האינסטגרם נכתבו עוד שלל גידופים בשפה בוטה, מינית ומשפילה על ילדים נוספים מהעיר עם שמות מלאים של הילדים והילדות, אותם הגדירו גורמים בהנהגת ההורים "דברים נוראיים שהעיניים התקשו לראות ולהאמין".

אנה נבות, צילום חנן דיאמנט, איפור נרקיס דומוב

אנה נבות, צילום חנן דיאמנט, איפור נרקיס דומוב

לדברי גורמים בהנהגת ההורים מדובר במרחב מסוכן מסוכן ולא בטוח לילדים ולבני/ות נוער ואינו מותאם לכאורה לסינון שפה מזיקה ובריונות. יו"ר הנהגת ההורים העירונית, אנה נבות שפעלה להסרת דף האינסטגרם עם גורמים נוספים, אמרה: "צוות מוגנות בהנהגה פעל בנחישות מול מוקד 105, איגוד האינטרנט הישראלי והמשטרה (שפתחה בחקירה פלילית) לחסימה והורדתו של העמוד מהאינסטגרם.
תודה לחברת safe school המקצועיים על החיבורים המהירים לגופים. אנו מזמינים אתכם לשתף את הילדים ולגלות ערנות לנעשה ברשת. צוות מוגנות עומד לרשותכם בכל מה שנדרש לסביבה בטוחה ואקלים חברתי מחבק עבור ילדי העיר".

 

נבות סיפרה על המקרה החמור שאירע ועל הטיפול בו: "הקמנו בהנהגת ההורים צוות מוגנות שעובד כל השנה בשגרה ובמתן מענה מיידי מול 105, המשטרה, איגוד האינטרנט ועוד, כדי לתת מענה להורים. ואנו שולחים כל הזמן הנחיות והסברה כיצד לפעול במצבים בהם יש חשש לפגיעה, במקרה המדובר קיבלנו הודעה מיו"רית בית ספר על התנהלות פוגענית ברשת בדף שנקרא "פתח תקווה בידור" ונכתבו בו דברים נוראיים על תלמידה בחטיבה בעיר. התווספו תכנים פוגעניים נוספים על תלמידים נוספים והשיימינג התפתח בשלב הזה בלי יכולת לעצור אותו. מרגע קבלת המידע פנינו לגורמים מולם אנחנו עובדים כל השנה ונוכחנו להבין שחסימת דף אינה פשוטה, גם לא לגורמים כמו 105 כאשר המתלונן אינו הורה של התלמיד הנפגע או התלמיד עצמו. מכיוון שלקח זמן לאתר את הנפגעת פעלנו במיידי חברי ההנהגה והצפנו את אינסטגרם בדיווח מסוכן. במקביל הגענו לאיגוד האינטרנט הישראלי דרך חברת סייף סקול איתם אנחנו עובדים בצמוד ואחרי שעות של ניסיון איתור הפוגע והנפגעת והפעלת לחץ על כל הגורמים הרלוונטיים הוסר הדף. הצלחנו להגיע לנערה הנפגעת בזכות קשרי דיווח קודמים מולנו ואת המידע שאספנו העברנו למינהל החינוך להמשך טיפול. חשיפת המקרה הציפה מקרים דומים נוספים, אני מקווה שהפרסום יתרום לערנות של ההורים לנעשה בנייד של הילדים והילדות שלנו למען ביטחונם הנפשי, הרגשי והחברתי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר