המורה מאיר ברוכין, צילום משטרת ישראל
המורה מאיר ברוכין, צילום משטרת ישראל

בית הדין הורה להחזיר לעבודה בפתח תקוה מורה שהתבטא נגד חיילי צה"ל, התלמידים יפגינו, העירייה תערער

אחת התלמידות: "לא נעמוד מנגד ולא נקבל אמירות מסיתות נגד חיילי צה"ל". עורך דינו של המורה: "אזרח מסור ששירת במילואים, שני ילדיו מגויסים". העירייה: "נערער על ההחלטה"

פורסם בתאריך: 17.1.24 16:36

סערה בתיכון יצחק שמיר ובמערכת החינוך בפתח תקוה: בית הדין לעבודה ביטל את פיטוריו של המורה לאזרחות והיסטוריה, מאיר ברוכין, והורה להחזיר אותו ללמד בבית הספר. בתגובה הודיעו תלמידים בבית הספר כי יפגינו נגד ההחלטה בשישי הקרוב. העירייה הודיעה מצידה כי תנחה את ברוכין להתמקד בתכנים פדגוגיים בלבד ותערער על ההחלטה.

אחת מתלמידות בית הספר כתבה: "תלמידים חברים יקרים, כולנו הופתענו מחזרתו של המורה מאיר ברוכים לבית הספר … לא נעמוד מנגד ולא נקבל אמירות מסיתות נגד חיילי צה"ל שמחרפים את נפשם ומגינים עלינו באוויר, בים וביבשה … אי לכך ביום שישי הקרוב בהפסקת עשר, בשעה 10:00 בידוק נפגין מול חדש המורים. לא נהסס לנקוט בצעדים נוספים …".

ברוכין נעצר כזכור במהלך חודש נובמבר. בהודעת המשטרה נמסר כי לאחר פרוץ מלחמת חרבות ברזל בעקבות הטבח והפשעים הנוראיים שביצעו מחבלי החמאס, שביצעו במהלך המלחמה האשים את חיילי צה״ל באונס של פלסטינאיות מאז קום המדינה. מהמשטרה נמסר כי בין היתר, לאחר מעשי הטבח והאונס של מחבלי חמאס, פרסם בקבוצת מורים שבה חברים מורים רבים, האשמות של חיילי צה״ל באונס מתמשך וכתב: "חיילים ישראלים לא אנסו פלסטיניות? הם עושים זאת משנת 48, זה לא נכנס לספרי הלימוד".

עוד צוין כי כמה חודשים לפני כן, כתב על מחבל שדרס שישה אנשים: "הוא דרס שישה אנשים אבל הוא לא מחבל". מעיריית פתח תקוה נמסר אז כי "פעלה באופן מידי ועל כן המורה לאזרחות זומן לשימוע והוחלט לפטרו. זאת בעקבות התבטאויות חמורות שפרסם ברשתות החברתיות ואמירות בכיתה בה לימד".

כאמור, בית הדין לעבודה ביטל את ההחלטה לפטר את המורה ולהחזיר אותו לעבודה בתיכון יצחק שמיר. בתגובה לכך הודיעו תלמידים בבית הספר כי יפגינו נגד ההחלטה, העירייה הודיעה כי תערער על ההחלטה. פנינו למשטרת ישראל כדי לבדוק כיצד הסתיימה חקירתו בחודש נובמבר, נעדכן בהמשך.

עו"ד עמית גורביץ', המייצג את מאיר ברוכין, מסר: "חרף פסק הדין הקשה נגד העירייה, בו נידחו כל טענותיה עד האחרונה מביניהן, צר לי שהעירייה לא מפנימה את שנכתב לגביה בפסק הדין וממשיכה לראות בד"ר ברוכין אויב ולא מורה מסור מזה 35 שנים שהתבטא בפייסבוק הפרטי שלו, שמאז כבר נסגר לחבריו בלבד. גם מורה זכאי להביע דעותיו הפרטיות בפייסבוק הפרטי שלו, והתעקשות העירייה על פיטוריו, חרף הבהרותיו והתנצלותו, רק מעידות שבסיס החלטתה נגוע בשיקולים פוליטיים זרים ערב הבחירות ולא לגופו של עניין או אדם. אחרי קבלת פסק דין כה קשה כנגדה, מצופה כי העירייה תתנצל, תרגיע את הרוחות ותאפשר קליטתו המחודשת של ד"ר ברוכין במשרתו תוך הפנמה של עקרון חופש הביטוי. צר לי שהעירייה מתנערת מחובותיה כמעסיק ציבורי וממשיכה מאבקה בד"ר ברוכין אף לאחר פסק הדין, תוך בלבול בין אויב אמיתי (החמאס) לבין אזרח מסור, ששירת במילואים כל חייו, שני ילדיו מגויסים למלחמה ומותר לו להחזיק בביקורת כנגד מדיניות הממשלה".

מדוברות העירייה נמסר: "העירייה סוברת כי ההתבטאויות של המורה חרגו מגבולות חופש הביטוי ובהתאם נעשה הליך שימוע ובו הוחלט להפסיק את עבודתו של המורה. בית הדין לעבודה החליט אחרת ואנו מכבדים את החלטת בית הדין ובמקביל נערער עליה. על כן, נפעל בהתאם להחלטת בית הדין ומנהלת בית הספר תנחה את המורה, לפני חזרתו ללמד, להתרכז בנושאים הפדגוגים ולא בנושאים אחרים שאין מקומם בין כותלי בית ספר תיכון אשר תלמידיו יגוייסו בשנה הבאה לצה"ל. זאת מתוך מטרה שהלימוד ינותב לתכנים הפדגוגים שנקבעו ע"י משרד החינוך, מבלי להכניס לתוכם דיעות אישיות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר