גן ילדים, צילום ChiccoDodiFC depositphotos.ocm
גן ילדים, צילום ChiccoDodiFC depositphotos.ocm

גן חובה עירוני בפתח תקוה: אין גננת, יש בלאגן

הורים בגן פקאן מתלוננים שמאז יצאה הגננת לחופשת לידה אין מחליפה קבועה, התחלופה גבוהה, הגן לא תמיד נפתח וילדים אף מסרבים ללכת לגן

פורסם בתאריך: 26.2.24 13:57

הורים בגן פקאן, גן חובה עירוני בפתח תקוה, מתלוננים על בלאגן גדול בגן מאז יצאה הגננת הקבועה לחופשת לידה. ההורים מספרים על מספר שבועות של כאוס ובלאגן, בהם אף ימים שהגן לא נפתח כלל. ההורים מציינים כי התשובה שקיבלו היא שלא מצאו גננת מחליפה. עוד הם מציינים כי יש ילדים שמסרבים ללכת בבוקר לגן.

אחד ההורים אמר למלאבס: "הכל התחיל בכך שהגננת הקבועה יצאה לחופשת לידה ומאז יש ימים שהגן נפתח ויש ימים שלא. אומרים לנו שלא מצאו גננת מחליפה שתהיה קבועה ויש תחלופה של גננות מדי יום – דבר שהוביל לכך שילדים מבולבלים, אין להם דמות סמכותית ויש ילדים שהפכו לאלימים מאוד בגן. הילדים בשנה הבאה אמורים לעלות לכיתה א וחלקם לא מוכנים כלל. אין להם תכנים או פעילויות חינוכיות בגן. הסייעת קורסת כי האחריות נופלת עליה ויש כאוס שלם".

אל מי פניתם?

פנינו לעירייה ולמשרד החינוך וגם לראש העירייה, ביקשנו שימצאו גננת קבועה לגן, אך לא קיבלנו מענה ראוי. אנחנו מודעים לכך שיש בעיה ויש חוסר בגננות ואנשי צוות- אבל לא מוכנים שזה יבוא על חשבון חינוך ילדינו ודורשים פתרון ראוי".

 

ממשרד החינוך נמסר: "בשל תחלואת החורף הקשה, ישנו מחסור בגננות ממלאות מקום. מפקחת גני הילדים בעיר, עושה מאמצים גדולים כדי לאתר גננת קבועה לגן".

מדוברות העירייה נמסר: "הגן המדובר מטופל ואנו עושים מאמצים רבים בנושא מול משרד החינוך למציאת גננת קבועה במקום הגננת שיצאה לחופשת לידה, כאשר במקביל אנו מתגברים עם תומכות חינוך. לצערינו כלל הרשויות בישראל נאלצות להתמודד בשנים האחרונות עם מחסור ניכר בעובדות הוראה ובפרט בגננות, העובדות תחת משרד החינוך. בשונה מרשויות אחרות, המדיניות בפתח תקווה היא להפוך עולמות כדי שיהיה אפשר לפתוח גם את הגנים במחסור ולעשות הכל כדי לשבץ תומכות חינוך במקום גננות מחסירות. לאור זאת, העירייה נאלצת לשנע תומכות חינוך לגנים שבחוסר כדי שיהיה ניתן לפתוח אותם. חשוב להבין שלא מעט מהעדרויות מתגלות מהרגע להרגע, בשעות הבוקר המוקדמות, ולמרות זאת העירייה עושה מאמצים כבירים כדי שלא לסגור גנים. במקביל, כדי לגשר על המחסור בגננות, אנו פועלים כל העת כדי להרחיב את מערך תומכות החינוך, שכבר היום נמצא מעבר לתקינה המחייבת. בנוסף, פועלים במסגרת החוק כדי לשפר את תנאי העסקה של תומכות החינוך ופתח תקווה היתה מבין הרשויות הבודדות שהקצתה לטובת הנושא סעיף תקציבי ייעודי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר