מכללת פתח תקוה, צילום באדיבות המכללה

תואר של אוניברסיטה, יחס של מכללה: כל היתרונות של מכללת פתח תקוה

זה לצד זה לומדים במכללת פתח תקוה המבוקשת סטודנטים לתואר ראשון, עובדים במסלולי העשרה ובקורסים לגמול, חיילים משוחררים ותלמידי תיכון. דקלה אליהו, מנהלת המכללה, מספרת על המסלולים, הקורסים והיתרונות הגדולים

פורסם בתאריך: 4.4.22 10:05

חמישה דברים שכדאי לדעת על מכללת פתח תקוה:
1. השנה, לראשונה מציעה מכללת פתח תקוה מסלולי למידה מובנים של האוניברסיטה הפתוחה, בהם מקבלים הסטודנטים מערכת לימודים מתחילת התואר ועד סופו כמו במוסדות לימודים אחרים. הלימודים יתקיימו במכללה בקבוצה, שעות וימים קבועים.

2. הקבלה ללימודים האקדמאיים במכללת פתח תקוה היא ללא תנאי קבלה, וכל תלמיד שמעוניין ללמוד לימודים גבוהים יכול.

3. במכללה ניתן ללמוד 'אפיק מעבר', אשר מאפשר להתקבל ללימודי תואר ראשון באוניברסיטאות אחרות, במידה ועומדים בדרישות הקורס.

4. מכללת פתח תקוה מונה כ-2,000 סטודנטים. היא נוסדה בשנת 2001 והסטודנטים שלה מגיעים מפתח תקוה ומהיישובים הסמוכים.

5. בנוסף ללימודי התואר, המכללה מציעה קורסים חוץ אקדמאיים במגוון מסלולים להעשרה ולהכשרה, קורסים לגמולים לעובדי המגזר הציבורי וקורסי הסמכה של משרד התמ"ת.

# # # 

ההרשמה לשנת הלימודים לתואר ראשון תשפ"ג במכללת פתח תקוה החלה בימים אלה והסטודנטים המקומיים יכולים ליהנות מלימודים קרובים לבית, עם רמת לימודים גבוהה של האוניברסיטה הפתוחה, יחס אישי לכל סטודנט וללא דמי רישום למכללה. "מה שעומד למול עינינו זה הנגשת ההשכלה האקדמית לתושבים ולתושבות שכולל יחס אישי, ליווי צמוד וידיעה שיש מי שמלווה אותם מתחילת התואר ועד סופו", מסבירה מנהלת המכללה דקלה אליהו. "מכללת פתח תקוה נבחרה להיות הקמפוס המרכזי של האוניברסיטה הפתוחה אשר נותן שירות לכל הסטודנטים במרחב השרון, החל מרישום הסטודנטים ועד סיום הלימודים", היא מציינת. עוד מסבירה אליהו ששכר הלימוד במכללה זהה לשכר הלימוד הנהוג באוניברסיטאות ומוענקות מלגות סיוע של האוניברסיטה הפתוחה ועיריית פתח תקוה, בהתאם לעמידה בתנאים.

מה שמייחד את את מכללת פתח תקוה ממוסדות אקדמאים אחרים, היא ההרגשה הביתית שהקמפוס משרה. לסטודנטים יש במקום פינת קפה עם שתייה חמה, מיקרוגל ומקרר. צוות המכללה מלווה, מייעץ ומכיר כל סטודנט וסטודנטית באופן אישי. ולא פחות חשוב: המקום נגיש עם שפע של חנייה חינם. "כשהגעתי בפעם הראשונה להירשם למכללת פתח תקוה, הדבר הראשון שתפס אותי, זה הצוות הקשוב והיחס האישי שהם מעניקים לסטודנטים שלהם", אומר דור גורודנציק, סטודנט לקולנוע במכללה. "בתור תלמיד תיכון לא אהבתי ללכת ללימודים ופה אני מחכה מידי שבוע לשיעור. יש עזרה במידת הצורך, קצב הלימודים הוא מותאם לסטודנטים ובעיקר אני יודע שאני בידיים טובות", הוא אומר.

דקלה אליהו צילום שולי כלפון

כאמור, השנה בנתה אליהו לראשונה תוכנית לימודים עם חמישה מסלולים מובנים שיחלו באוקטובר, בהם מקבלים הסטודנטים מערכת לימודים מתחילת התואר ועד סופו, בדיוק כמו במוסדות לימוד אחרים. "מדובר במסלול מובנה עם היתרון של האוניברסיטה הפתוחה שניתן להתקבל ללימודים ללא תנאי קבלה", מסבירה אליהו שמציינת שהלימודים הם פרונטליים בכיתה עם מרצה. "הסטודנטים מתחילים את הלימודים בקבוצת אם ויש להם מערכת מסודרת, במידה והם עומדים בכל ההתחייבויות הם זכאים לתואר". המסלולים המובנים יתקיימו בניהול, מדעי המחשב, פסיכולוגיה, חינוך, מדעי החברה והרוח ומדעי החברה והרוח עם דיפלומה בשלטון המקומי. "ההשתלבות במסלול מובנה, מבטיחה לסטודנטים שהלימודים יתקיימו בסניף בפתח תקוה", מדגישה אליהו, "לצד זה יש אפשרות ללמידה בקמפוס לא כחלק ממסלול מובנה באמצעות בניית תוכנית אישית על ידי יועצת אקדמית שלנו".

מה מבדיל אתכם מאוניברסיטה אחרת?
"ראשית, שכל אחד יכול להתקבל, כל סטודנט יכול להתחיל ללמוד לתואר במכללת פתח תקוה ולא צריך לעשות מכינה, לבזבז זמן או כסף. יתרון נוסף הוא שמי שרוצה ללמוד לדוגמא תואר ראשון במשפטים שאין בפתוחה, יכול לעשות 'אפיק מעבר' של מספר קורסים, לעמוד בציון הנדרש ולהתקבל ללימודי תואר ראשון באוניברסיטה אחרת והנקודות והקורסים יחשבו לו. בנוסף – הסטודנטים שלנו מקבלים תואר יוקרתי של אוניברסיטה ומשלמים שכר לימוד אוניברסיטאי ומצד שני מקבלים יחס אישי של מכללה".

כמה ימים בשבוע הלימודים במכללת פתח תקוה?
"הלימודים מתקיימים יומיים בשבוע, בשעות אחר הצהריים ומשך הלימודים לתואר הוא כשלוש שנים וחצי. הגמישות והלמידה אחר הצהריים, מאפשרות לסטודנטים שלנו לעשות תואר לצד העבודה והקמת משפחה. מלבד הסטודנטים שגרים בפתח תקוה והסביבה, יש לנו לא מעט סטודנטים שעובדים באזורי התעשייה בעיר והמכללה קרובה להם. אלה לומדים גם לצד חיילים משוחררים, עובדי הרשות שעושים תואר, כאלו שלומדים בקורסים לגמול וכן ובני נוער שעושים תואר במסלול למידה של ה'אקדמיה בתיכון', מסלול שפתח תקוה מובילה במספר בני הנוער הלומדים בו. מדובר בלימודים שמיועדים לתלמידי כיתות ט'- י"ב שיכולים לצבור קורסים לתואר אותו הם יכולים לסיים במהלך התיכון, בצבא ולאחריו. הנקודות באוניברסיטה לא נמחקות כמו במוסדות אקדמיים אחרים".

לצד הלימודים האקדמאיים, מציעה מכללת פתח תקוה קורסים חוץ אקדמאיים במגוון מסלולים להעשרה ולהכשרה. השנה נפתחו במכללה קורסים במגוון תחומים: קורסים בשפות, קורסי אימון למוח, CBT, קורס NLP, מבחר של קורסי מחשבים ועוד. הקורסים מתקיימים בימים ובשעות שנוחים לתלמידים, כוול אפשרות ללמוד ביום שישי או בשעות אחר הצהרים. לצד העשרה וידע, מעניקים לימודים אלו גם מפגש והגדלת המעגל החברתי. "החלטנו לפתוח את הקורסים החוץ אקדמאיים בתקופת הקורונה, לאחר שלאנשים התפנה זמן ועלה אצלם הצורך ללמידה והעשרה", מסבירה אליהו. "זה התחיל בלימודים בזום וכיום זה פרונטלי – מתוך הצורך של אנשים לחוות את הקורס, ליצור מפגש חברתי ואינטראקציה עם המרצים". עוד היא מדגישה שהמחירים של הקורסים החוץ אקדמאיים מסובסדים לתושבי העיר והסביבה בזכות התמיכה של העירייה והמרצים הם מהשורה הראשונה, בעלי ניסיון גדול מהתחום.

מכללת פתח תקוה, צילום באדיבות המכללה

מכללת פתח תקוה, בה לומדים כאמור 2,000 סטודנטים, הוקמה בשנת 2001 והיחידה ללימודי חוץ הוקמה בשנת 2020 מתוך הרצון להנגיש את ההשכלה הגבוהה לכלל השכבות ולשמש בית אקדמאי, חברתי ותרבותי מוביל שמאפשר העצמה אישית. "ראש העירייה רמי גרינברג מקדם את כל נושא הלימודים האקדמאיים בעיר ומאוד חשוב לו להנגיש את ההשכלה הגבוהה וכן את קורסי הכשרה מקצועית לכל השכבות", מסבירה אליהו. היא מציינת שכיום כ-40 אחוז מהסטודנטים במכללה הם תושבי פתח תקוה. ובניגוד לדיעה הקדומה, כ-50% מהסטודנטים במכללת פתח תקוה הם דווקא צעירים בגילאי 21-30, 23% נוספים הם בגילאי 31-40.

 

 

כן, ויש גם אירוע פתיחת שנה, בזכות הקצאת משאבים של העירייה: את שנת הלימודים הנוכחית פתחו הסטודנטים עם הזמרת שירי מימון, באירוע שמח במיוחד, במחיר מסובסד ובאולם שהיה כמובן מלא.

אליהו היא בת 44, אם לשלושה, ומנהלת את מכללת פתח תקוה בשלוש שנים האחרונות. היא מגשרת מוסמכת, בעלת תואר ראשון במנהל עסקים ותואר שני במשפטים, עבדה בעבר במשרד ראש הממשלה וכן ניהלה חברת אופנה גדולה. "עם כניסתי לתפקיד החלה הקורונה והייתי צריכה לחשוב במהירות איך אנחנו משתנים עם המציאות המשתנה", היא אומרת. "עבורי, ביטחון אמיתי זה להיות כל הזמן בצמיחה, לפתח וליצור קורסים חדשים ושיתופי פעולה. מהמקום הזה החלטתי לפתוח את הלימודים החוץ אקדמאיים ולנסות לתת ביטחון תעסוקתי לאנשים, מה שהפך להצלחה. אני מרגישה סיפוק לראות אנשים שלומדים, מעצימים את עצמם ומקבלים ידע וכלים, ולאחר מכן מתרגמים זאת לעבודה. גם בלימודים האקדמאיים אנחנו רואים את ההצלחה של הסטודנטים שלנו שמשלבים יחד עם התואר גם פרקטיקה. מאחר ואנחנו מכללה עירונית, אנחנו משלבים מאמצים עם אגפי עירייה נוספים על מנת לעזור לסטודנטים שלנו גם ביום שאחרי הלימודים ונשארים בקשר עם הבוגרים", היא מסכמת.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר