מרכז רפואי שניידר.צילום: זאב שטרן
מרכז רפואי שניידר.צילום: זאב שטרן

אז לקחת את הילד למיון או לא? קבלו את התשובה

ד"ר ערן משיח, רופא בכיר במיון מרכז שניידר, מסביר בדיוק מתי כדאי להגיע למיון, ומתי ממש לא

פורסם בתאריך: 15.1.18 11:07

החורף הגיע ואיתו המחלות, החום הגבוה והנזלת האינסופית. ד"ר ערן משיח, רופא בכיר ביחידה לרפואה דחופה במרכז שניידר לרפואת ילדים, מסביר להורים מתי כדאי להגיע למיון ומתי לא. הוא מסביר באיזה מצב דחוף לבצע בדיקות מקיפות וטיפול מהיר, ומתי אפשר לחכות לרופא ילדים במרפאה ולהימנע מחשיפה לחיידקיים, זיהומים והמתנה ממושכת שלא לצורך.

ד"ר ערן משיח. צילום באדיבות דוברות שניידר

ד"ר ערן משיח. צילום באדיבות דוברות שניידר

"מיוני הילדים מאוד עמוסים ולעיתים ממתינים שעות, חלק בגלל פניות לא מוצדקות", אומר ד"ר משיח, שמוסיף שגם הפנייה של רופא לחדר מיון היא לא תמיד מוצדקת. "מיון זו מחלקה לרפואה דחופה. דחופה זה דברים שלא יכולים להמתין לבוקר", הוא מדגיש. "מחלת חום שלעצמה, היא לא סיבה להגיע למיון, אלא אם כן היא מגיעה עם דברים נוספים, חום מעל 41, פרכוסי חום אצל ילדים לראשונה, ילד שהוא אפאטי, שמורידים לו את החום והוא עדיין לא מגיב ומשתפר. דברים נוספים הם פריחה שלא נעלמת בלחיצה, סוג של שטפי דם וכמובן הקאות, שלשולים מרובים, חשש להתייבשות, ילד שלא מצליח לאכול בכלל ולא נותן שתן.

עוד הוא מסביר: "אי שקט קיצוני שמלווה בהקאות, יכול להעיד על בעיה בטנית". על צינון החורף הוא אומר: "בחורף באופן כללי כולם מנוזלים ומצוננים. זה טבעי בעיקר אצל ילדים מתחת לגיל שנתיים, שמתקשים להוציא את הנזלת. לכן אין צורך להגיע למיון, אלא אם כן הילד נאנח ומתנשם בכבדות גם כשיורד החום, והילד מראה סימנים של קוצר נשימה. חשוב לשים לכך לב, בייחוד אצל ילדים כרוניים שהם יותר רגישים". עוד הוא מדגיש שאם ילד קיבל מכה והוא עירני ומשחק, לא מקיא ומזיז ידיים, אין צורך להגיע למיון.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר