המבנה השומם בו הייתה מרפאת טיפת חלב בכפר אברהם. צילום באדיבות התושבים
המבנה השומם בו הייתה מרפאת טיפת חלב בכפר אברהם. צילום באדיבות התושבים

תושבי כפר אברהם דורשים: החזירו לנו את טיפת חלב

מאות תושבים חתמו על העצומה. "ילדים מפספסים כאן חיסונים", הם טוענים, "אנחנו מקווים שמישהו יבין את המצוקה"

פורסם בתאריך: 29.1.18 22:26

כ־300 איש חתמו על עצומה של תושבי שכונת כפר אברהם, שדורשים ממשרד הבריאות ומהעירייה להחזיר לפעילות את סניף טיפת חלב שנסגר. לדברי תושבי השכונה, המרפאה הייתה פעילה כ-20 שנה ולפני שנתיים נסגרה ועברה לשכונת אלון, דבר אשר מקשה על תושבי השכונה להגיע אליה. "שכונת כפר אברהם מאוד גדלה בשנים האחרונות, יש בה המון זוגות צעירים וילדים ולכן מן הראוי שתהיה לנו מרפאה בשכונה", מסביר יעקב וויסברג, פעיל חברתי בשכונה ואבא לשלוש בנות. "לא מעט נשים בשכונה לא ממונעות ולא יכולות להגיע למרפאה ולא פעם בגלל זה הן מבטלות תורים ומפסידות טיפולים וחיסונים", הוא מסביר. "תוך יומיים מהרגע שהעלנו את העצומה תושבים רבים חתמו וזה לא כולל את הקהל החרדי שאין לו אינטרנט. מן הראוי שיחזרו את טיפת החלב לשכונה".
מאז שנסגר הסניף אין שימוש למבנה.

 

וויסברג אומר: "מאחר ואין לנו מרפאה בשכונה, אנשים צריכים להזמין תור במקום אחר, שלעיתים לוקח יותר מחצי שנה ואם חלילה ביטלת את התור כי הילד היה חולה, אז אתה צריך לקבוע תור לעוד חצי שנה ואז אתה מפספס חיסונים. כך היה עם הבת שלי, שמאחר ולא יכולנו להגיע לתור שנקבע לנו ובתור הבא היא כבר עברה את גיל החיסון, היא לא קיבלה חיסון. מדובר במאות ילדים, זו שכונה שמלאה בזוגות צעירים, הגנים מפוצצים, פנינו לשר הבריאות שהבטיח שיבדוק וישיב לנו תשובה. אנחנו מקווים שמישהו יבין את המצוקה וידאג לפתוח בחזרה את טיפת החלב ברחוב אונטרמן 4".
תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "התחנה לטיפול בילד (טיפת חלב) בקרית הרב סלומון נסגרה באופן חד צדדי על ידי משרד הבריאות וללא תיאום עם עיריית פתח תקוה, אנו מודעים לצרכים של השכונה ופועלים מול משרד הבריאות לבנייה של תחנת טיפת חלב במקום התחנה שנסגרה".

תגובת משרד הבריאות: "תחנת טיפת חלב הרב סלומון נסגרה בזמנו היות והמבנה אינו ראוי למתן שירות בריאותי.
יש סיכום עקרוני עם העירייה לבנות מבנה חדש של טיפת חלב מעל גן הילדים המתוכנן לקום בשטח הקיים. העיריה בשלב זה טרם מקדמת את הפרויקט בשנה הנוכחית בשל העדר תקציב מצדם. במטרה להמשיך ולתת שירות מיטבי קהל המטופלים מופנה באופן מסודר לתחנות טיפת חלב סמוכות בעיר על פי כתובת המגורים. הנהלת הנפה וצוות האחיות עושה מאמצים רבים כדי שהמטופלים יקבלו את הטיפול המיטבי בזמנים המומלצים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר