חדרי הניתוח החדשים בבית חולים השרון צילום אסף הבר
חדרי הניתוח החדשים בבית חולים השרון צילום אסף הבר

ערוכים לכל תרחיש: מתחם חדרי ניתוח חדש בבית חולים השרון

המתחם החדש נבנה בהשקעה של 120 מיליון שקלים והוא מהמתקדמים בישראל. גם המצב הבטחוני נלקח בחשבון

פורסם בתאריך: 5.2.18 10:56

בהשקעה של 120 מיליון שקלים ובמימון קופת חולים כללית, נפתח השבוע בבית החולים השרון מתחם חדרי ניתוח מהמתקדמים בישראל. מתחם חדרי הניתוח נבנה על שטח של 1,800 מ"ר. במתחם שמונה חדרי ניתוח מאובזרים בטכנולוגיה מתקדמת ובהנדסת אנוש חדישה המאפשרת לצוות רפואי את העבודה המדויקת והנוחה ביותר. במתחם קיימת מערכת מחשוב אינטראקטיבית המאפשרת שיתוף מומחים מרחבי העולם למטרת התייעצות רפואית או לימוד ללא צורך במערכות תומכות המחייבות היערכות מוקדמת, כמקובל כיום בישראל. בנוסף, המערכת מסייעת למנתחים במגע יד אחת לפרוס את כל נתוני המטופל בפניהם בחיתוכים שונים, גישה מהירה לאמצעי דימות, למידע רפואי, לבדיקות קודמות של המנותח וחיבור למכשירים שונים. דגש מיוחד הושם במהלך תכנון המתחם על מניעת זיהומים – המתחם תוכנן כך שיהיה מבנה מוגדר וברור בכדי למנוע מעבר בין שלושת האזורים השונים – "הסטרילי" "המלוכלך" ואזור הביניים.

בית חולים השרון. צילום אסף הבר

בית חולים השרון. צילום אסף הבר

המצב הביטחוני נלקח גם הוא בשיקולי הבנייה. חדרי הניתוח נבנו במבנה ממוגן ירי על מנת לאפשר המשך פעילות ניתוחית בכל זמן ובכל מצב.
לחדר הניתוח האורולוגי הוכנסה המערכת החדישה 'אנדוסויט' – המערכת המתקדמת והיחידה בישראל לריסוק אבנים בעזרת גלי קול, ומערכת לייזר בעוצמה גבוהה. המערכת משפרת את יכולות הדיוק והשליטה של המנתח ובכך את תוצאות הניתוח האנדוסקופי ובטיחותו. חדרי ניתוח עיניים ואף אוזן גרון מצוידים במיקרוסקופים חדישים המאפשרים ניתוחים מדויקים וקצרים יותר.
בחלק מהחדרים אף הותקנה תאורה ירוקה מיוחדת על מנת שהמנתחים יוכלו לראות טוב יותר את השדה הניתוחי במקרים בהם יש שימוש במערכות לייזר. נועז בר ניר, מנכ"ל הכללית, אמר: "חדרי הניתוח החדשים ניבנו בהשקעה אדירה של הכללית. המתחם כולו תוכנן ונבנה בסטנדרטים הגבוהים, המתקדמים והחדשניים ביותר הקיימים היום וכל זאת לטובת המטופלים. אני שמח כי הפרויקט הושלם בהצלחה וכי הצוותים בבית חולים "השרון" ייהנו מסביבת עבודה איכותית ומהתשתיות והטכנולוגיה המתקדמות ביותר".

ד"ר איתן חבר, מנהל בית חולים השרון: "כיום אנו מבצעים קרוב ל – 8,000 ניתוחים בשנה המתפרסים על מגוון תחומי הכירורגיה הכללית, אורתופדיה, עיניים, אאג, אורולוגיה, כלי דם ופלסטיקה משקמת. עם פתיחת חדרי הניתוח החדשים אנו צופים כי תהיה עלייה במספר הניתוחים שנוכל לבצע ואף קיצור תורים בחלק מהניתוחים. בי"ח השרון מוביל בשנים האחרונות בסיקרי שביעות רצון במערך האשפוז ומערך המיון ועם פתיחת חדרי הניתוח החדשים הצבנו יעד נוסף, להוביל בשירות ואיכות גם במערך הניתוחים. ארז לוי משנה למנהל מרכז רפואי רבין (בילינסון והשרון) מוסיף כי " חדרי הניתוח אובזרו בציוד שעומד בשורה הראשונה מבחינה טכנולוגית תוך תשומת לב לפרטים הקטנים בתכנון הפונקציונאלי של החדרים . אני בטוח כי מעבר להשקעה הכספית הגבוהה , אלפי שעות אדם שהושקעו בפרויקט חשוב זה , יביאו לאיכות רפואית טובה לאזרחי מדינת ישראל . משרד האדריכלים שליווה את הפרויקט: מרסלו ברסטוביצקי.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר