איור הספר גם דובים חולים לפעמים
איור הספר גם דובים חולים לפעמים

ספר חדש מסייע להורים להסביר לילדים חולים את הצורך בהשתלת מח עצם

הספר נכתב על ידי ד"ר דנה אשכנזי-לוסטיג מהמחלקה האונקולוגית בשניידר

פורסם בתאריך: 2.5.18 19:58

"גם דובים חולים לפעמים", הוא ספר ילדים חדש שנכתב על ידי ד"ר דנה אשכנזי-לוסטיג מהמחלקה האונקולוגית בשניידר, ונועד לעזור להורים להסביר לילדיהם הצעירים, חולי הסרטן, על תהליך השתלת מח עצם. הספר יצא לאור על ידי עמותת "חיים" הפועלת למען ילדים חולי סרטן אשר מימנה את הפרויקט.

הספר כתוב בשפה רכה, פשוטה וברורה, מנוקד ומאוייר בהתאמה לקהל הצעיר. הספר מתאר את המסלול של דובון קטן החולה בסרטן ונזקק להשתלה, דרך תהליכים מוחשיים ורלוונטים לחיי היומיום של הילד החולה, ומטרתו להקל על ההורים בהעברת המסר בשפה פשוטה שילד יכול להבין. "הצורך בהשתלה קשה הן להורים והן לילדים, ומניסיוננו בעבודה ביחידה להשתלות מח עצם גילינו שההורים עצמם זקוקים להכוונה כיצד לתאר את התהליך לעצמם ולילדיהם החולים, כמו גם להסבירו לילדים הבריאים שנשארים בבית", מסבירה ד"ר אשכנזי לוסטיג. "הקראה של ספר הינה חוויה מקרבת בין הורה לילד, וספר זה מפשט את המידע ומאפשר פתח לשאלות הילד על התהליך שעומד להתרחש".

מרכז רפואי שניידר.צילום: זאב שטרן

מרכז רפואי שניידר.צילום: זאב שטרן

הספר של ד"ר אשכנזי לוסטינג, נכתב בעידודו של פרופ' יצחק יניב, לשעבר מנהל המערך ההמטולוגי-אונקולוגי לילדים במרכז שניידר שנשבה ברעיון ונרתם לסייע. המחברת נעזרה בייעוץ פסיכולוגי וסוציאלי מלווה של צוות המחלקה בראשותן של מיכל אדירי וענת קליין. בספר כלולות תובנות של הצוות המטפל ביחידה להשתלות מח עצם: ד"ר ירמיהו (ג׳רי) שטיין, מנהל היחידה להשתלת מח עצם, במרכז שניידר, הדס חלמיש, מנהלת הסיעוד ביחידת השתלות מח עצם וענת יהל, מתאמת השתלות מח עצם, במרכז שניידר. הודות לעמותת "חיים" הספר יחולק בחינם לכל הילדים בגילאים המתאימים שעתידים לעבור השתלה בכלל בתי החולים בישראל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר