מימין לשמאל אנסטסיה ברוק שושי לוי וגרטה קאופמן (לירון) צילום מכבי שירותי בריאות
מימין לשמאל אנסטסיה ברוק שושי לוי וגרטה קאופמן (לירון) צילום מכבי שירותי בריאות

אלרגיה מסוכנת לאנטיביוטיקה: הניסיון של שושי לוי כאחות הציל את חייה

לוי, אחות שיצאה לפני כמה חודשים לגמלאות, נטלה את האנטיביוטיקה שהיא נוטלת כבר שנים. לאחר פחות משעה חשה מחנק והחלה להתגרד. "הבנתי שאני מפתחת התקף אלרגיה ואני חייבת להגיע במהירות למוקד", היא מספרת

פורסם בתאריך: 20.11.18 18:44

30 שנות ניסיון כאחות במכבי שירותי בריאות, סייעו לשושי לוי להבין שמשהו אצלה לא תקין, כאשר סבלה מהתקף אלרגי, ולמעשה להציל את חייה. לוי, שיצאה לגמלאות לפני כמה חודשים, לאחר 30 שנות עבודה, הרגישה לא טוב, חשה חולשה, סבלה מכאבי גרון וחששה שזה נובע מהתייבשות. היא החלה ליטול אנטיביוטיקה כשהיא יודעת שזו לא הפעם הראשונה שהיא נוטלת אנטיביוטיקה מסוג זה. כעבור 40 דקות, מצבה של לוי החמיר. "ההתייבשות והחולשה הפכו לתחושת מחנק, התחלתי להתגרד ולהשתעל, הפנים שלי האדימו והבנתי תוך כמה שניות שאני מפתחת התקף אלרגי ואני חייבת להגיע כמה שיותר מהר למרפאה כדי לקבל טיפול", היא מספרת.
הניסיון שלה כאחות ומאות מקרי האלרגיה בהם טיפלה במהלך חייה, סייעו באבחון מהיר של המקרה ומבלי לחכות דקה, רצה למוקד הרפואה הדחופה של מכבי בעיר, שנמצא מרחק חמש דקות הליכה מביתה. היא הגיעה למוקד שם קבלו אותה האחיות שעבדו לצידה מידי יום ב-13 השנים האחרונות. "בשנייה הראשונה כשראיתי את שושי, לא הבנתי מה היא עושה פה, אבל אז ראיתי את הפנים האדומות ואת הקושי לנשום והבנתי הכל", משחזרת אנסטסיה ברוק, אחות במוקד פתח תקוה שעבדה לצד שושי מידי יום במרפאה ומכירה אותה כבר שנים. אנסטסיה הזעיקה את רופא המשפחה ד"ר אנדריי ולדמן ויחד עם האחות גרטה קאופמן (לירון) העניקו לה טיפול לעצירת ההתקף. הם החדירו לגופה דרך הווריד נוזלים ותרופה לטיפל מיידי. תוך כמה דקות לחץ הדם של שושי התייצב ותופעות הלוואי הקשות נרגעו. "במקרה של התקפי אלרגיה הזמן הוא גורם מכריע. התקפי אלרגיה מתפרצים תוך כמה שניות וההידרדרות מאוד מהירה וקטלנית ולכן חשוב לתת טיפול מיידי ומהיר", הסבירה ברוק.

לוי סיכמה: "עד עכשיו אני מנסה לעכל את מה שעברתי. אנטיביוטיקה מעולם לא עוררה אצלי התקף אלרגיה, הייתי מופתעת מחומרת ההתקף והמהירות שבה זה החמיר. איזה מזל שהצוות הרפואי שאני מכירה וכל כך סומכת עליו, שגם עבד לצידי במשך שנים, הוא זה שטיפל בי. אני שמחה שזה הסתיים בשלום".

גם בצד של הצוות הרפואי, עדיין מתקשים לעכל את האירוע: "טיפלתי בעשרות מקרים קשים של התקפי אלרגיה, אבל המקרה הזה היה חריג. אני מכירה את שושי כבר שנים, היא תמיד אנרגטית ונמרצת, פתאום לראות אותה במצוקה, במצב שאני צריכה להציל את חייה, זה היה מפחיד. אני שמחה שמהירות התגובה והניסיון הרב שלנו בטיפול במקרים כאלה, הוכיחו את עצמם ושושי חזרה לעצמה תוך שעה קלה", מסכמת ברוק.
לאחר המקרה הורה ד"ר ולדמן לשושי להפסיק ליטול את סוג האנטיביוטיקה שגרם לה להתקף. "במקרה של התקפי אלרגיה, אי אפשר לצפות מתי תתפתח תגובה. שושי נוטלת כבר שנים את האנטיביוטיקה הזאת והפעם היא יצרה אצלה תופעה אלרגית ולכן מעכשיו היא חייבת להיזהר ולא ליטול אותה שוב מחשש לפתח את אותה תגובה", הסביר ד"ר ולדמן.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר