בית חולים בילינסון צילום זאב שטרן
בית החולים בילינסון צילום זאב שטרן

הריאה הוצאה, נוקתה מהגידול והושתלה: ניתוח ריאה ראשון מסוגו בארץ בוצע בבילינסון

"סימן שאלה ריחף מעלינו עד לשלב ההשתלה - האם אכן הצלחנו להציל את הריאה", סיפר ד"ר יורי פייסחוביץ'

פורסם בתאריך: 29.2.20 19:42

לראשונה בישראל ריאה הוצאה מגוף חולה, נוקתה מגידול סרטני והושתלה מחדש בגופו. השבוע נערך בבית החולים בילינסון ניתוח יוצא דופן, שלא נעשה עד כה בישראל. ריאה הוצאה מגוף חולה, נוקתה מגידול סרטני והושתלה מחדש בגופו. בזכות מחשבה פורצת דרך של פרופ' דן ערבות, מנהל מערך לב וחזה בבילינסון וד"ר יורי פייסחוביץ, מנהל היחידה לכירורגיית חזה במחלקה לניתוחי לב וחזה בבילינסון שניתחו את החולה, הוא יוכל לחזור לשגרת חיים מלאה.

פרופ' דן ערבות, מנהל מערך ניתוחי לב וחזה בבילינסון, בחדר ניתוח. צילום בית חולים בילינסון

ד"ר יורי פייסחוביץ, מנהל היחידה לכירורגית חזה במערך ניתוחי לב וחזה בבילינסון, מתכונן לניתוח.צילום בית חולים בילינסון

ד"ר יורי פייסחוביץ, מנהל היחידה לכירורגית חזה במערך ניתוחי לב וחזה בבילינסון, מתכונן לניתוח.צילום בית חולים בילינסון

החולה, שסבל שנים רבות מקוצר נשימה, הגיע עם קריסה של ריאה עקב גידול סרטני. הריאה שקרסה נראתה בהדמיות ממש כמו בלון שהוציאו לו את האוויר. בבדיקות שנעשו התברר כי למטופל גידול ענק בריאה שלא ניתן היה לדעת מה גודלו המדויק. הניתוח המקובל בחולים עם גידול בריאה הוא כריתת הריאה. ניתוח זה מותיר אותם עם נכות לכל החיים וסכנה לזיהומים. ד"ר יורי פייסחוביץ ופרופ' דן ערבות החליטו על ניתוח יוצא דופן שלא נעשה עד כה בישראל.
ד"ר יורי פייסחוביץ אמר:"הניתוח עליו החלטנו במקרה זה הוא ניתוח פורץ דרך שנעשו כמותו רק פעמים בודדות בעולם. הייתה דרמה גדולה במהלך כל הניתוח שארך כחמש שעות. סימן שאלה ריחף מעלינו עד לשלב ההשתלה – האם אכן הצלחנו להציל את הריאה".
פרופ דן ערבות אמר: "בילינסון הוא בית החולים היחיד בארץ שמבצע השתלות ריאה ולכן צברנו ניסיון רב בהנצלות של ריאות מנפטר והשתלות ריאות בחולים. אני גאה בצוות המערך על חשיבה פורצת דרך שמביאה לפתרון גם לחולים הקשים והמורכבים ביותר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מגיע כל הכבוד למנתחי בי'ח בלינסון על ניתוח שנעשה בפעם הראשונה בהיסטוריה, על הוצאה ריאה מסורטנת מחולה לאחר ניקוי הוחזרה לגופו וכעת הבריא, מאחלים לרופאים הרבה הצלחה,וגאים בכם.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר