אלעד. צילום עופר וקנין

בדרך להיות בני ברק? "הדיבורים על סגר מעוררים לחץ אצל התושבים באלעד"

ראש העירייה ישראל פרוש והיועץ המיוחד בהתנדבות תא"ל במיל' גל הירש, משבחים את התנהגות תושבי אלעד. אך מנגד, במסמכים של משרד הבריאות מסומנת העיר ברמת תיעדוף גבוהה. גם התושבים חלוקים לגבי המצב בעיר

פורסם בתאריך: 5.4.20 20:50

אחרי שבני ברק שנכנסה להסגר ולאור העלייה במקרה הקורונה, משרד הבריאות דוחף להטיל סגר גם בערים נוספות. אחת מהן היא אלעד הסמוכה לפתח תקוה ולראש העין. במסמך של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה שמייעץ למשרד הבריאות ולפיקוד העורף, מדורגות הערים על פי רמת התיעדוף לטיפול בהן, ומחולקות לשלוש רמות דחיפות, על פי כמות הנדבקים וקצת הגידול במספרם ביחס לגודל האוכלוסיה. ברמה הגבוהה ביותר נמצאות מספר שכונות חרדיות בירושלים, שכונות חרדיות בבית שמש, וכן אלעד, בית"ר עלית ומודיעין עלית. גם העיר אלעד נמצאת בתוך הישובים מהם מוטרדים במשרד הבריאות. מספר הנדבקים באלעד נכון להיום הוא 133, 24 חולים על כל 10,000 תושבים.

ראש עיריית אלעד – ישראל פרוש

ביום חמישי יצאה הסעה ראשונה של חולים מאלעד למלון במושב ניר עציון שעומד בתנאי הכשרות המתאימים. ביום שישי הוקם במבצע בזק בכניסה לעיר מתחם בדיקות לטובת התושבים שעובד מסביב לשעון. "באלעד התחלנו הרבה לפני ההנחיות הרשמיות להיערך לקורונה", מספר ראש העירייה ישראל פרוש, "בודדנו את המבוגרים באופן וולונטרי, על ידי הפעלת מאות מתנדבים שביצעו עבורם את הקניות. אנחנו מעבירים מידעים והנחיות בהודעות קוליות ישירות לבתים ולניידים. כמו כן הפעלנו שורת אטרקציות מרוחקות לילדים ותלמידי ישיבות על מנת שישהו בבתים. יחד עם רבני העיר פרסמנו פסקי הלכה לסגור את בתי הכנסת ולהעדיף תפילה בחצרות עוד לפני שמשרד הבריאות הנחה על כך. בהמשך עדכנו את ההנחיות לאיסור תפילה גם בחצרות".

הוא מתייחס גם לאפשרות שיהיה סגר על אלעד: "הדיבורים על סגר מעוררים מטבע הדברים גם לחץ אצל התושבים שרוצים להשלים את הקניות לחג, ואנחנו פועלים יחד עם גורמי האכיפה כדי לשמור על ההנחיות בכל מצב. כמו כן, פעלנו לפתיחת עמדת היבדק וסע בעיר, כדי לזהות מוקדם יותר נדבקים ולמנוע הדבקות המוניות. חשוב להדגיש כי באלעד התקיימו עד היום יותר מאלף בדיקות, מספר גבוה מאוד ביחס למספר התושבים מול ערים אחרות. אני גאה בתושבי אלעד ששומרים על ההנחיות ומקפידים על כל כללי משרד הבריאות ואף יותר מכך.

גל הירש. צילום ניר קידר - גיליון מיוחד

גל הירש. צילום ניר קידר

מי שהתנדב לסייע לראש העיר הוא תושב ראש העין, תא"ל במיל' גל הירש, שאומר: "יש לנו אתגר לבודד את כל מי שחייב בידוד, להוציא את החולים ולהעביר אותם לטיפול מתאים ולוודא שלא תתגבר ההדבקה בתוך העיר אלעד. הרשות המקומית עובדת מאוד יפה. הם מקדימים תרופה למכה ונערכו מראש. תושבי העיר ממושמעים ונשארים בבתים ומתפללים ביחידות ולא בבתי כנסת ולא הולכים למקוואות ובמידה ויש חריגים הם מטופלים. אני נמצא בקשר עם פיקוד העורף, משרד הבריאות, מד"א, גורמי החירום וכל משרדי הממשלה ואנחנו נמשיך לסייע לתושבים, לקשישים ולמשפחות שזקוקות לעזרה".
אך למרות שפרוש והירש מציינים שהתושבים ממושמעים, יש גם תושבים שחושבים קצת אחרת ומציירים תמונה שונה. "לצערי לא כולם ממושמעים באלעד", מספר תושב העיר, "יש עדיין, אמנם לא הרבה, אנשים שעושים מניינים של חסידים בערב שבת. ראיתי בפייסבוק שאנשים מחפשים ספר שיגיע אליהם הביתה ואם אנחנו לא נדאג לעצמנו, אנחנו נהפוך להיות בני ברק". ותושבת אחרת מוסיפה: "מצד אחד ראש העיר מנסה לדאוג לעיר ויש תושבים שעושים מאמץ ומצד שני הסופר מלא, ילדים מסתובבים בגינות כאילו זה שבת רגילה ולכן אין פלא שמדברים על סגר. צריך לדאוג שיותר סיורים ומשטרות יסתובבו בעיר ומי שרואה שאנשים נפגשים ועושים מניין בהסתר, שיתלונן למשטרה. עם כל הכבוד להם, אני חושבת על הבריאות של המשפחה שלי".
תושב שיצא בימים אלה מבידוד מתאר תמונה אחרת, אופטימית יותר: "אני הייתי 14 יום עם שני ילדים בבידוד בחדר אחד. וכשיצאתי מהבידוד ראיתי שהתושבים דווקא מנסים לשמור על ההוראות. בסופרים מכניסים כל פעם 10 אנשים, הרחובות ריקים והמרכז המסחרי ריק. אלעד נראית כמו עיר רפאים ואנשים ממושמעים ומי שיוצא, כן שם כפפות ומסכות. הילדים שלי לא יצאו מהבית ארבעה שבועות ואנחנו עושים מניינים במרפסות. מה שכן, אני חושב שאין מספיק הסברה מאחר ואצלנו יש אנשים שאין להם טלוויזיה ומחשב ולכן לא ממש מבינים את העומק של הדברים, למה חשוב להקפיד על שני מטר, למה חשוב ללכת עם מסכה. איך אשתי אמרה לי? 'אין מקוואות, אז המידע לא עובר'".
אלעד, היא עיר חרדית ששטח שיפוטה וא כ-2,700 דונם הפרוסים מכביש 444 ומזרחה. אוכלוסייתה מונה כ- 48,000 תושבים, כ-60% מהם צעירים מתחת לגיל 18.
גם משטרת ישראל פועלת בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית למילוי הוראות משרד הבריאות ובמהלך השבועות האחרונים פועלים בעיר אלעד כוחות משטרה רבים להסברה ואכיפת צו בריאות העם (קורונה) ומילוי הוראות משרד הבריאות. מהמשטרה נמסר כי שוטרים רבים נפרסו ברחבי העיר ודואגים לשמירה על מילוי ההנחיות, שמירת מרווחים של שני מטרים בין אדם לאדם בתוך מרכולים ובתי מרקחת והכרזה, גם ברמקולים ברחבי העיר, להישמע להנחיות ולא לצאת מהבתים אלא לצרכים חיוניים וכפי שהוגדר בהנחיות משרד הבריאות. במשטרה מציינים כי הם פועלים בשיתוף עם הרשות המקומית וכי מרבית הציבור בעיר נשמע להנחיות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר