אילוסטרציה של ילדים בבית ספר
קורונה. צילום אילוסטרציה א‏.ס‏.א‏.פ‏ קריאייטיב‏/INGIMAGE

סיבוכים מדאיגים ותסמינים מתמשכים: מרפאה מיוחדת תטפל בילדים שמחלימים מקורונה

בתחילת נובמבר תיפתח במרכז שניידר לרפואת ילדים מרפאה רב-תחומית ייחודית שתטפל בתופעות מיוחדות אצל ילדים שחלו בקורונה. ד"ר ליאת אשכנזי-הופנונג: "מגוון התסמינים שמתמשכים מאוד רחב"

פורסם בתאריך: 27.10.20 08:24

במרכז שניידר לרפואת ילדים תיפתח ב-2.11 מרפאה רב-תחומית ייחודית לילדים המחלימים מנגיף הקורונה. המרפאה תפעל במסגרת מחלקת אשפוז יום. המטופלים יעברו בירור מקיף על ידי רופא למחלות זיהומיות ובמידת הצורך יופנו לייעוץ מומחים בתחומים השונים בכדי לטפל בכלל הבעיות הרפואיות העלולות להופיע כתוצאה מהמחלה. לכל הילדים תבוצע הערכת תפקוד ריאתי ולבבי, הערכה פסיכו-סוציאלית והערכה תזונתית. במהלך הביקור יבוצעו בדיקות דם מקיפות, צילום חזה ותפקודי ריאה (לילדים מעל גיל 6 שנים) ובדיקות נוספות בהתאם לצורך. את המרפאה תנהל ד"ר ליאת אשכנזי – הופנונג, מנהלת מחלקת אשפוז יום במרכז שניידר לרפואת ילדים, שאומרת: "לשמחתנו ילדים חווים את המחלה באופן קל ביחס למבוגרים ובדרך כלל מחלימים ממנה באופן מלא בטווח הקצר. עם זאת ישנם דיווחים בילדים על סיבוכים מאוחרים של COVID-19 ועל כן יש צורך במרפאה למעקב רב-תחומי אחר מחלימים לטווח הארוך יותר".

ד"ר ליאת אשכנזי-הופנונג, מנהלת מחלקת אשפוז יום במרכז שניידר.
צילום: דוברות מרכז שניידר

בעקבות מה החלטתם לפתוח את המרפאה?
"בבית החולים בילינסון נפתחה מרפאה של חולי קורונה, שעקבה אחרי למעלה מ-500 חולים שהגיעו עם תסמינים שונים. הורים שהגיעו למרפאה שם ביקשו לקבל מענה גם עבור הילדים שלהם, שסובלים מתסמינים שונים בעקבות המחלה".
על איזה תסמינים מדובר?
"מגוון התסמינים שמתמשכים הוא מאוד רחב. החל מבעיות נשימה, בעיות לבביות, בעיות נוירולוגיות, בעיות בזיכרון, נימולים שיכולים להופיע אחרי הקורונה, ירידה בתפקוד, ירידה במשקל, נשירת שיער וכמובן אובדן חוש ריח. ילד שלא מצליח לחזור לתפקוד צריך התערבות. ויש גם בעיות נפשיות סוציאליות שגם הן צריכות לקבל מענה. הניסיון במבוגרים חידד שיש מה לעשות בנושא וכדאי לבוא ולבדוק. אנחנו כרגע מעמידים את כל הצוות ואת מיטב המומחים של שניידר בכל תחום וממש פורטים איזה בדיקות אנחנו חושבים לעשות ומה האלגוריתם במידה ויש פניה".

מרכז רפואי שניידר.צילום: זאב שטרן

מרכז רפואי שניידר.צילום: זאב שטרן

על הנושא הנפשי היא אומרת: "ראינו במרפאה הפסיכולוגית לשירותים הפסיכיאטרים שיש עליה בדרישה למרפאת הפרעת אכילה, עליה בנושא של השמנה ואנחנו מרגישים שיש יותר פניות מאשר בעבר".
ד"ר אשכנזי – הופנונג מבקשת להוסיף: "בנוסף, מאוד חשוב שכאשר נער מתבגר רוצה לחזור לספורט תחרותי, הוא חייב לעבור הערכה שהדבר אפשרי ושאין לו בעיה לבבית שמגבילה. גם אם לילד אין תלונות חשוב שיגיע. בנוסף, מי שהיה עם אשפוז משמעותי עם בעיות נשימתיות ולבביות תוך כדי האשפוז גם חשוב שיגיע, כי נרצה לעקוב אחרי הלב והריאות ולראות שהדברים מסתדרים ושאין נזק כמו שרואים במבוגרים".

המרפאה מיועדת למבוטחי כלל קופות החולים, בהפנייה של רופא מטפל וטופס 17.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר