צילום אילוסטרציה צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

הצנתור הניסיוני, הכאבים בחזה והמוות הטראגי: תביעת מיליונים נגד בילינסון ומכבי

בכתב התביעה טוענת התובעת שבעלה התלונן על כאבים חוזרים בחזה, אך לא נשלח למיון למרות שסבל מגורמי סיכון והשתתף לפני כן בצנתור ניסיוני. ממכבי ומבילינסון נמסר: "נגיב באופן מפורט במסגרת ההליך המשפטי"

פורסם בתאריך: 30.11.20 08:54

תביעת פיצויים בסך של 2.5 מיליון שקלים, הוגשה כנגד קופת חולים 'מכבי' ובית החולים בילינסון, על ידי אישה אשר טוענת כי בעלה נפטר לאחר שהשתתף בניסוי רפואי. כך נטען בתביעה אשר הוגשה באמצעות עוה"ד דוד פייל וגל מרקוביץ' ממשרד פייל ושות'.
על פי הנטען בכתב התביעה, המנוח שסבל מגורמי סיכון רבים לתחלואה לבבית הגיע לקופת חולים מכבי (ביוני 2013), בה היה חבר עם תלונות על כאבים בחזה – ומשם הופנה באופן מידי לבית החולים בילינסון. בבית החולים נמצא כי הוא סובל מהיצרות בעורקי הלב, הוא הועבר למחלקה הקרדיולוגית וגויס בהסכמתו לניסוי רפואי שהיה אז בחיתוליו ותוצאותיו עדיין לא היו ידועות, במהלכו הוחדר לו צנתר ניסיוני.
לאחר הצנתור הוא החל לסבול שוב מאותם מיחושים מהם סבל לפני הצנתור הראשון והתלונן על כך במשך למעלה מחודש, הן בפני הגורמים המטפלים בקופת חולים מכבי והן בפני הגורמים המטפלים במסגרת מרפאות בית החולים בילינסון. על פי כתב התביעה, הוא לא הופנה למיון לצורך השלמת הבירור וקבלת החלטה על צנתור חוזר, למרות גורמי הסיכון הידועים ולמרות התמשכות הכאבים והעובדה שעבר צנתור ניסיוני. כתוצאה מכך, לא אובחנה בזמן היצרות חוזרת ממנה סבל בעורקי הלב, סמוך לצנתר הניסיוני.
כחודש לאחר הביקור הראשון במרפאה, הוא הגיע פעם נוספת לרופא במרפאת מכבי לצורך קבלת תרופות, אך על פי הרישומים לא בוצעה בו בדיקה גופנית. כחמש שעות לאחר מכן הוא התמוטט בביתו ונדרש להחייאה. במהלך האירוע נגרם לו נזק מוחי ממנו לא התאושש עד לפטירתו. לאחר ההחייאה הוא הובהל לבית החולים בילינסון, שם התברר כי הוא סובל מאוטם לבבי שהוביל להתמוטטותו. לאחר כשנה של אשפוז בבית חולים גריאטרי במצב של "צמח" הוא הלך לעולמו.

עו"ד דוד פייל. צילום לני מידן

לטענת עורכי הדין פייל ומרקוביץ', כל הרופאים המטפלים שטיפלו במנוח לאחר שעבר את הניסוי הרפואי פעלו לכאורה בניגוד להנחיות ובניגוד לפרקטיקה הנהוגה ברפואה. לטענתם, הרופאים היו חייבים להפנות את המנוח למיון בבית החולים באופן מיידי מששב והתלונן על כאבים בחזה, זאת על אחת כמה וכמה לאור העובדה שהשתתף בניסוי רפואי.
לתביעה צורפה חוות דעתו של ד"ר טובי רסין, מומחה לרפואה פנימית וקרדיולוגיה מ'פורום רופאים', אשר קבע כי רופא סביר היה מפנה את המנוח למיון באופן דחוף וזאת על סמך התחדשות התסמינים לאחר הצנתור, ובאופן הדומה מאוד לתסמינים שהיו הבסיס לצנתור הראשון. לדבריו, עצם העובדה כי המנוח נטל חלק בניסוי רפואי במסגרת מחקר שהיה בחיתוליו ותוצאותיו לא היו ידועות – רק הגבירה את הצורך להפנותו באופן דחוף למיון.
ד"ר רסין כתב עוד, כי המנוח ביקר ביום התמוטטותו בסניף קופת החולים לצורך קבלת תרופות. חרף תלונותיו – הוא לא עבר ככל הנראה בדיקה גופנית בביקור זה – שייתכן ואם הייתה מתבצעת הוא היה מופנה למיון וכך היו ניצלים חייו. חרף כך, קובע המומחה, המנוח התמוטט בביתו חמש שעות לאחר מכן ונדרש להחייאה, שגרמה לנזק מוחי קשה ממנו לא התאושש עד לפטירתו. "אלמלא אירוע ההתמוטטות, המנוח היה צפוי לחיות חיים מלאים ללא קיצור משמעותי בתוחלת חייו", כתב ד"ר רסין. "מותו נובע ככל הנראה מהפגיעה המוחית הקשה ממנה סבל, כתוצאה מרשלנותם של הגורמים הרפואיים שטיפלו בו".
כאמור, בימים אלה הגישו עוה"ד פייל ומרקוביץ' תביעה לפיצויים, בשמה של האלמנה, נגד קופת חולים 'מכבי' ונגד בית החולים בילינסון, בסכום המקסימלי שבסמכות בית המשפט (2.5 מיליון שקלים). התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בתל אביב.

מבית החולים בילינסון נמסר: "כתב התביעה התקבל ותגובה על כך תינתן במסגרת ההליך המשפטי".

ממכבי שרותי בריאות נמסר: "קיבלנו את כתב התביעה, אנו לומדים את פרטיו ונמסור התייחסות מפורטת במסגרת ההליך המשפטי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר