חיסון צילום תומר אפלבאום

תלונות רבות על מערך החיסונים בפתח תקוה: "אני בת 79 וקיבלתי תור לסוף מרץ"

מבוטחים מבוגרים של כללית בעיר שאמורים להתחסן בהקדם מתלוננים על קושי להשיג את המוקד ועל תורים רחוקים. בכללית אומרים: "נוצר ביקוש אדיר, אנו מבקשים להתאזר בסבלנות"

פורסם בתאריך: 22.12.20 13:56

בעוד פסטיבל החיסונים בעיצומו, לא מעט תושבים מעל גיל 60 ותושבים אשר נמצאים בקבוצות סיכון מתלוננים שהם ביקשו להתחסן, אך נקבע להם תור לסוף חודש פברואר ואף לחודש מרץ. "אני מהבוקר יושבת לתפוס את קופת חולים בשביל לקבוע תור לחיסון, לי ולבעלי", מספרת תושבת בשנות השבעים לחייה, מבוטחת בקופת חולים כללית, "אחרי חצי שעה כשכבר מגיע התור שלי השיחה מתנתקת וכך זה במשך כמה שעות. כשסוף סוף הצלחתי לתפוס אותם, הם קבעו לנו תור רק לסוף חודש פברואר, שזה ממש לא הגיוני. אנחנו רוצים לחזור לחיות והם סוגרים אותנו בבית".

התלונה הזו חוזרת אצל לא מעט תושבים, בעיקר מקופת חולים כללית, שנחשבת לקופה הגדולה ביותר בעיר ובארץ. "אמא שלי בת 73 והיא ביקשה לקבוע תור לחיסון, התאריך הקרוב ביותר שהצליחו לתת לנו הוא אמצע מרץ, זה מטורף, זה אומר שהיא צריכה להמשיך להסתגר בבית, מהחשש מהמחלה. גם אני בעצמי נמצא בקבוצת סיכון, אמנם אני צעיר, אבל אני לוקח המון כדורים ביום ואני בכלל לא יכול להתחסן בשלב הזה. אז מצד אחד הם אומרים תלכו להתחסן וכשאנחנו מבקשים, אין תורים".

תלונה דומה אפשר לשמוע מתושבת כבת 79 שניסתה לקבוע תור לה ולבעלה בן ה-81: "אני מנסה כבר מספר ימים לקבוע תור לחיסון ולא ניתן. אתמול באתר היו תורים ל-28.2 אבל לא היה ניתן לקבוע בגלל תקלה באתר. הבוקר נכנסתי לקבוע פעם נוספת תור והכי קרוב הוא ב-31.3. בדקתי גם בבני ברק ששם אין בכלל תורים. מצד אחד אני רוצה לנסות למצוא תור קרוב יותר ומצד שני, החשש שלי שאם לא אתפוס את התור היום, התור הבא יהיה רק באפריל".

אחות באחת המרפאות בעיר מוסיפה: "מי שמחליט כמה חיסונים מקצים לכל קופה זה משרד הבריאות ולכן להבנתי הוחלט לפתוח רק מרפאה אחת של כללית בעיר. אני לא יודעת מה הסיבה של משרד הבריאות, אולי הם רוצים לבדוק מה הביקוש או להכשיר את הצוותים. מה שכן, אנחנו מקבלים המון פניות ממטופלים שלנו, אבל אין לנו תשובות עבורם".

מכללית נמסר בתגובה: "מרגע פתיחת המבצע ותאום התורים ביום ראשון, נרשם ביקוש אדיר לזימון תורים לחיסוני קורונה ומוקדי הכללית תוגברו במאות נציגים.מבצע החיסונים החל מוקדם מהמתוכנן ובשל הביקוש הגבוה נוצרים זמני המתנה ארוכים במוקד וקושי בזימון התור באתר. ההיענות הציבורית מעודדת, זהו השבוע הראשון למבצע ואנו מבקשים להתאזר בסבלנות ועושים הכל כדי שכל הפונים יקבלו מענה.
כמו כן, חשוב להבין כי תיאום התורים הוא בהתאם לקצב קבלת החיסונים ממשרד הבריאות".

ממשרד הבריאות נמסר: "אין מגבלה לחסן את כל האנשים לפי התיעדוף. אין סיבה לקבוע תורים מאוחרים לפברואר –מרץ, משבוע הבא תהיה פתיחה של כמעט כל המערכת לחיסוני קורונה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. לבנה

    זה מכון אני בת קרוב ל- 70 קיהלתי תור לסוף פברואר. כך גם בעלי. העיקר מבקשים שנתחסן אבל מתי??????

  2. לבנה

    זה נכון אני בת קרוב ל- 70 קיהלתי תור לסוף פברואר. כך גם בעלי. העיקר מבקשים שנתחסן אבל מתי??????

  3. הרוזן

    אתמול התחסן ראש העיר, אני בטוח שהוא מתחת לגיל שישים, זו חוצפה ממנו ומהמערכת שנתנה לו את הברור לנגיף

  4. נסו

    אן סדר בקללית לא ראש ולא זנב בלגן שלם אני מעל 65 אם רקע רפואי והתור שאמרו לי רק בחודש מרץ

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לצערנו יש אפה ואפה את החיסון מיועד רק לעשרון העליון וגם למי שקרוב לצלחת למה לא מתייחסים למבוגרים ולחולים בסיכון לי נקבע. תור רק לסוף מרץ כשאני מעל 65 ובסכון

  6. ניסו

    לצערנו יש אפה ואפה את החיסון מיועד רק לעשרון העליון וגם למי שקרוב לצלחת למה לא מתייחסים למבוגרים ולחולים בסיכון לי נקבע. תור רק לסוף מרץ כשאני מעל 65 ובסכון

  7. תושב

    העיקר שראש העיר והמפורסמים התחסנו.
    הקשישים? למי אכפת.
    רשעות לשמה!

  8. יוס א

    בקושי רב בכללית קבלנו תור ל 7.1 ורק בבני ברק. כאשר טילפנתי כדי לנסות להקדים אמרו לי שקודם יבטלו את התור הקיים ואז תור חדש בעוד שלא ידוע למתי ולהיכן. אפילו בחלם לא עובדים ככה !

  9. רוחה

    בפתח תקוה קופת חולים כללית בזיון אני חולת אונקולגית בת שבעים קבלתי למרץ העיקר ההצגה בטלויזיה ידוענים

  10. אריה ורובל

    אני בן 72 עם מחלות רקע, קיבלתי תור לחיסון קורונה ב-25/2/21 ואני מאד כועס על הניהול, האם אני צריך לחכות חודשיים בעוד הצעירים מתחסנים בכיף?, חוצפה ומחדל

  11. אורן

    לא יכול להיות שקופת חולים כללית שבעיר כל כך גדולה יש רק מקום אחד להיתחסן איפה ראש העיר שיבדוק מה קורה פה בעיר שלנו מדוע לא פותחים עוד נקודות חיסון

  12. א.א.חיפה

    אני מציעה לכל מי שקיבל תור בעוד חודש חודשיים. אני מציעה להרים טלפון למוקד 2700. לבקש להסביר שאתם מבוגרים הזמן רחוק מאוד היום שקבעו לכם. לברר איפוא יש נקודות היכן מתחסנים. ולבקש להתחסן. אני כך עשיתי זריקת חיסון רחוק מביתי. מרחק של חצי שעה. אבל קבלנו אני ובן זוגי. דרך אגב לברר היכן נקודות החיסון לעמוד בתור גם שאין תאריך לחיסון .שמעתי .שכנים לקחו שכניהם לא היו ברשימת המתחסנים. קיבלו את הזריקה. היום אמרו שמקבלים כל מי שבא להתחסן. צאו לדרך!!!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר