ד"ר ערן רוטמן מתחסן מפני קורונה

"הסגר המלא הכרחי, חייבים לעשות הכל כדי לעצור את גל התחלואה הקשה"

ד"ר ערן רוטמן, מנהל קמפוס בילינסון במרכז רבין, מדגיש שגל התחלואה הנוכחי הוא הקשה ביותר והמצב יילך ויחמיר לפני שישתפר. "בחודש וחצי הקרובים אנחנו הולכים לחוות משבר מאוד גדול" הוא אומר ומציין שיש כבר אנשים שנדבקו אחרי שקיבלו את מנת החיסון הראשונה ולכן חובה להמשיך ולהיזהר

פורסם בתאריך: 8.1.21 09:51

מספר החולים בקורונה עולה מידי יום ואת העלייה מרגישים היטב גם בבתי החולים בעיר בילינסון והשרון, שקולטים חולים מכל הארץ. בשני בתי החולים מציינים שמספר החולים במחלקות הקורונה הוכפל תוך זמן קצר. לאור כך, הוחלט לפתוח מחלקות אשפוז נוספות. בבילינסון פתחו במתחם האשפוז התת – קרקעי קומה נוספת לקליטת חולים נוספים והגדלת היקף האשפוז. בשרון נפתחה מחלקה ייעודית נוספת לטיפול בחולי קורונה. במרכז הרפואי רבין מציינים שעדיין קיימת עתודת מיטות ובמרה הצורך היא תוגדל. נכון לימים האחרונים, במתחם האשפוז התת קרקעי בבילינסון מאושפזים 55 חולי קורונה מתוכם 24 במצב קשה ועשרה מונשמים. במחלקת אשפוז קורונה בשרון מאושפזים 30 חולים, 15 במצב קשה ושלושה מונשמים.
ד"ר ערן רוטמן, מנהל קמפוס בילינסון, מספר על תקופה קשה במיוחד. בראיון למלאבס הוא מדבר על ההבדלים בין הסגרים, על התחלואה שעולה, על המוטציה החדשה של הנגיף, על החיסונים, ומספק את ההערכה שלו לגבי מה שיקרה בחודש הקרוב. "מסתמן שהגל הנוכחי של התחלואה הוא הקשה ביותר שהיה עד כה", אומר ד"ר רוטמן. "בניגוד לגל השני שבו ראינו שהסגר היה יעיל, עכשיו ההגבלות שהוטלו עד אתמול לא השפיעו כלל על מצב התחלואה, מה שגרם לכך שאנחנו עומדים היום עם היקפי תחלואה שקרובים להיקפים שהיו בשיאו של הגל השני. רק שבשיא הגל השני, בשלב הזה היינו כבר במגמת בלימה ועכשיו אנחנו חוזים שתהיה עלייה לפחות במשך שבועיים נוספים ואף שלושה מתחילת הסגר המלא שנכנס לתוקף אתמול בלילה. אנחנו צופים שכמות המאושפזים, החולים קשה והתמותה תהיה הרבה יותר גדולה. למעשה ברביעי בבוקר הגענו לכמות מאושפזים כפי שהייתה בשיא הגל השני ואנחנו נערכים להרבה יותר מאושפזים".

ד"ר ערן רוטמן

מה הגיל הממוצע של המאושפזים כיום?
"הגיל הממוצע הוא 62 אבל יש אצלנו מאושפזים גם בגילאי 30 ו-40 ולא מעט בשנות החמישים לחייהם וזה מאוד מטריד אותנו. מגיעים אלינו לא מעט חולים מאזור ירושלים ומאיזור הצפון, מאחר ששם בתי החולים מלאים ואנחנו מסייעים להם".
נתקלתם כבר בחולים עם המוטציה של הנגיף?
"לא. אבל גם לא בודקים את המוטציה אצל כל החולים, אלא היא נבדקת באופן מדגמי במדינת ישראל, ולכן זה לא אומר שאין. הסברה היא שהמוטציה גורמת לשעורי הדבקה גבוהים יותר, אבל זה לא מוכח. אני חייב לומר שלנו הציבור, אסור להאשים את המוטציות, אלא צריכים להאשים קודם כל את עצמו. התנהגות נכונה של הציבור הייתה חוסכת חלק לא קטן מהחולים. כל נושא ההתקהלות בחג החנוכה, ההמשך של החתונות והאירועים היה הטריגר שהביא לעליה בתחלואה".
ועתה כשיש חיסון זה גורם לך לאופטימיות? 
"בוודאי. ברגע שנהיה סדר גדול של שבוע עד עשרה ימים לאחר גמר סבב החיסונים השני, כלומר כחודש מהיום, זה אומר שכמיליון וחצי אזרחים שחלק גדול מהם באוכלוסיית הסיכון כבר יהיו מחוסנים ואם לא יהיו הפתעות, אנחנו בהחלט עשויים לראות ירידה בהיקף התחלואה".
מה אתה צופה עד אז?
"בחודש – חודש וחצי הקרובים אנחנו הולכים לחוות משבר מאוד גדול. כמות החולים תגדל, וגם התמותה כתוצאה מכך תגדל בצורה לא קטנה. אנחנו רואים כבר היום אנשים שנדבקו אחרי שקיבלו את הזריקה הראשונה ומאחר והיא לא מייצרת חיסון מלא, האוכלוסייה נמצאת בסיכון עד להשלמת החיסון השני ולכן על הציבור להיזהר ולעשות הכל על מנת לעצור את גל התחלואה הנוכחי".
אתה חושב שהסגר הנוכחי הוא נכון?
"כן. אני חושב שהסגר המלא הוא במקום והכרחי. אין לנו ברירה וחייבים לעשות הכל לעצור את גל התחלואה הקשה".
איך הצוותים שלכם שורדים?
"הם בהחלט עומדים בעומס בגבורה. אחת הרופאות שעבדה בלילה במחלקת הקורונה, אמרה לי שלראשונה אחרי חודשים שהיא עובדת במחלקת הקורונה, היא הרגישה כמו הצוותים באיטליה וזאת לאור העלייה בכמות החולים הרבה. תוך עשרה ימים עלינו מ-15 חולים ל-60 חולים כשרק ב-48 השעות האחרונות (הראיון נערך ביום רביעי) נוספו לנו 30 חולים חדשים ועבור הצוות הרפואי שמטפל בצורה מסורה, זו כמות חולים מאוד גדולה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ורדה

    כמות התחלואה גדלה בפתח תקווה כי אנשים לא נשמעים להוראות וגם אין אכיפה לא בשכונות ולא במרכז העיר באם נשמע להנחיות התחלואה תרד יש להנחות את ועדי הבית לתלות שלטים על המעליות ו כנידה לבתים לתלות שלטמם כי אמן להיכנס בלי מסכות ולפני המעליות לשים מעמד עם עם חומר חיטוי דוגמא טובה לכך היא בבניין ברחוב דורני 5 בנווה דקלים ששומרים על ההנחיות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר