רומן קוגן ז"ל, ד"ר מיכאל גורביץ והפעוט שעבר השתלת כבד

איבריו של רומן בן ה-25 הצילו את חיי שישה אנשים, ביניהם פעוט בן 3.5

רומן קוגן ז"ל מת מפליטת כדור, והוריו החליטו לתרום את איבריו. אמו של הפעוט אמרה: "אנו מוקירים תודה והערכה גדולה למשפחת התורם שבשעת צערם הגדול קיבלו החלטה אצילית להציל חיים"

פורסם בתאריך: 8.2.21 13:29

חייו של פעוט בן 3.5 ניצלו הודות להשתלת אונת כבד, שנתרמה על ידי משפחתו של רומן קוגן ז"ל, שנהרג מפליטת כדור. הניתוח מציל החיים בוצע במרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית. הפעוט סבל ממחלת דרכי מרה גנטית ונזקק לתרומת כבד להצלת חייו. את ההשתלה ביצע צוות מערך ההשתלות במרכז שניידר לרפואת ילדים: ד"ר מיכאל גורביץ, מנהל יחידת השתלות כבד בילדים במרכז שניידר, ד"ר סיגל אייזנר, אחראית על השתלות כליה בילדים במרכז שניידר ורופאה בכירה במחלקת השתלות בבילינסון, ד"ר ולדימיר טנק, רופא בכיר במערך ההשתלות, והמרדים ד"ר אליהו שמחי. עם סיום הניתוח, הועבר הפעוט לטיפול ביחידה לטיפול נמרץ במרכז שניידר, בראשות פרופ' אלחנן נחום. את המעקב מבצעת ד"ר אורית ויסבורד-צינמן, רופאה בכירה במכון לגסטרואנטרולוגיה, תזונה ומחלות כבד ואת תיאום ההשתלה ביצעה מתאמת המושתלים האחות מיכל שפיר.

קוגן בן ה-25 הגיע לפני כשבוע לבית החולים וולפסון בחולון במצב אנוש בעקבות תאונה מצערת של פליטת כדור. למרות הטיפול הרפואי האינטנסיבי נקבע מותו, מוות מוחי נשימתי. ברגע הקשה בחייהם, החליטו בני משפחתו לתרום איברים ובכך להציל חיים של אנשים אחרים. איבריו נתרמו לשישה אנשים: לב שהושתל בבן 59 בבילינסון; ריאות שהושתלו בבן 37 בבילינסון; אונת כבד שהושתלה בבת 60 באיכילוב; אונת כבד שהושתלה בפעוט בן ה-3.5 בשניידר; כליה שהושתלה בבן 49 בשיבא; וכליה נוספת שהושתלה בבת 55 בבילינסון.

רומן ז"ל התגורר עם משפחתו בחולון ועבד בחברת אבטחה. בסביבתו הקרובה מספרים על בחור שאהב לנגן בגיטרה והקרין את השמחה וחוש ההומור שלו על כולם.
הוריו של רומן אמרו: "היה קשה להאמין שאין דרך חזרה מהמצב שבו רומן נמצא, למרות שכבר בהתחלה הבנו שהמצב קשה מאוד ובלתי הפיך. רומן היה בנאדם שאהב לעזור ואנחנו יודעים שהוא היה רוצה להציל אחרים. לכן החלטנו החלטה שמראה את האופי של הילד שלנו".

אמו של הפעוט הודתה בהתרגשות למשפחת התורם ואמרה: "אין לנו מילים לתאר את גודל תודתנו. אנו מוקירים תודה והערכה גדולה למשפחת התורם שבשעת צערם הגדול קיבלו החלטה אצילית להציל חיים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר