מתחם טיפול בחולי קורונה בילינסון צילום אלי לוי

שמונה מתוך 11 החלימו: חומר המופק מקנאביס מסייע לחולי קורונה קשים

מדובר במחקר ראשוני שבוצע בבית החולים בילינסון. השלב הבא: מחקר בקרב קבוצת חולים גדולה יותר והשוואה לקבוצת ביקורת

פורסם בתאריך: 3.3.21 10:42

מחקר ראשוני שבוצע בבית החולים בילינסון העלה תוצאות מעודדות לגבי השפעת חומר המופק מצמח הקנאביס על מצבם של חולי קורונה במצב קשה. במחקר  הקליני הראשוני השתתפו 11 חולי קורונה במצב קשה וקריטי, ובו נבדקה השפעתו של ה-קנאבידיול, חומר המופק מצמח הקנאביס, בהפחתת תהליכים דלקתיים הפוגעים בחולי קורונה ומובילים למותם. מתוך 11 החולים שמונה החלימו ושוחררו לביתם בפרק זמן שנע בין שבעה ימים לשלושים יום. שלושה, למרבה הצער, נפטרו מסיבוכים מאוחרים של הקורונה. החוקרים הדגישו שמדובר במחקר ראשוני בלבד, וכי תוצאות המחקר מעודדות ומצדיקות את המשכו.
בשנים האחרונות נערכו בבית חולים בילינסון מספר מחקרים קלינים שהדגימו את ההשפעה הממתנת של אחד ממרכיבי צמח הקנביס, בשם קנאבידיול, על תאי מערכת החיסון. שורת המחקרים שנערכו בהובלת ד"ר משה ישורון, מנהל היחידה להשתלות מוח עצם במרכז דוידוף, הראו שהקנאבידיול מפחית בצורה משמעותית את התחלואה הדלקתית בחולים שעברו השתלת מוח עצם, תחלואה הנגרמת כתוצאה מתקיפת החולים המושתלים על ידי תאי מערכת החיסון שקיבלו מן התורם.
על בסיס תוצאות אלה, ערכו ד"ר ישורון וד"ר איליה קגן, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ נשימתי של חולי קורונה בבילינסון, מחקר ראשוני על 11 חולי קורונה במצב קשה וקריטי שמטרתו הייתה לבדוק את בטיחות הקנאבידיול ויעילותו בהפחתת התהליך הדלקתי הסוער הפוגע בחולי קורונה ותורם למותם. התוצאות הראשוניות העולות מן המחקר הן שלקנאבידיול יש השפעה מיטיבה על שורה של סמני דלקת שמוגברים בחולי קורונה. מתוך 11 חולים שטופלו, שמונה שוחררו כאמור לביתם בתוך פרק זמן של שבעה עד 30 יום, ו-3 חולים נפטרו מסיבוכים מאוחרים של הקורונה.
החוקרים מדגישים שמספר החולים המצומצם אינו מאפשר הסקת מסקנות מוצקות באשר להשפעת הקנאבידיול על מהלך המחלה, אך התוצאות המעבדתיות והקליניות הראשוניות מצדיקות את המשך עריכת המחקר בקרב קבוצת חולים גדולה יותר, בו יושוו התוצאות המעבדתיות והקליניות בין קבוצת חולים שתקבל את תרופת המחקר וקבוצת ביקורת. עוד מציינים בבילינסון, שהתוצאות הראשוניות מהוות בסיס למחקר מעמיק ובשלב זה אין להם נתוני השוואה ביחס לחולים שלוקחים את הקנאביס הרפואי באופן עצמאי.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    I think that Cannabis has been tied also on cancer pacients
    Are there some results available?

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר