רון וורקה מטיקו צילום פרטי

רון בן ה-47 זקוק בדחיפות להשתלת כליה: "אני מקווה שיימצא התורם שיהיה המלאך שלי"

"החלום שלי זה להיות בריא", אומר רון, "אני רוצה לחזור להיות עם המשפחה, עם הילדים שלי, לראות אותם גדלים ולחזור לעבודה"

פורסם בתאריך: 9.3.21 16:39

תושב העיר רון וורקה מטיקו, בן 47, זקוק בדחיפות להשתלת כליה. לפני כשלוש שנים וחצי אובחן רון כחולה באי ספיקת כליות ומאז השתנו חייו מקצה לקצה. הוא החל בטיפולי דיאליזה קשיים ובשל הטיפולים הוא לא יכול לעבוד ולפרנס את משפחתו. רון נשוי לאקל, עובדת במחלקת הרישום ושיבוץ של אגף גני הילדים בעירייה ולזוג שני ילדים, בני שבע ותשע. "לפני כשלוש שנים וחצי הרגשתי לא טוב. בדרך כלל אני אדם בריא והלכתי לעשות בדיקות דם כלליות", מספר רון. "התוצאה הייתה שיש לי בעיה בכליה. התחלתי מעקב ובשלב כלשהו הכליה הפסיקה לעבוד. בהתחלה כששמעתי על כך נכנסתי לדיכאון, ניסיתי להבין למה זה קרה דווקא לי. זה לא פשוט לקבל את זה. אבל אחרי תקופה מסוימת אתה מבין שזה מה יש ואתה צריך לחשוב קדימה".
רון נכנס לרשימת ההשתלות, אך לפניו יש אנשים נוספים בתור ולכן הוא מחפש תורם אלטרואיסטי. "זה לוקח הרבה זמן עד שאתה מקבל כליה וזה מאוד לא פשוט, רוב הזמן יש כאבים", הוא אומר. "הילדים רוצים לשחק איתי ולקפוץ עלי, אבל אני לא יכול. החיים השתנו מקצה לקצה ב-180 מעלות. מי שהפכה להיות המפרנסת העיקרית היא אקל וזה קשה גם לה, לילדים וכמובן לי, רק מי שנמצא שם יכול להבין. מדובר בטיפולים של שלוש פעמים בשבוע, ארבע פעמים בכל פעם, שלאחריהם צריך רק לנוח".
רון הוא הנדסאי אלקטרוניקה ועד המחלה עבד בחברת טבע כמפעיל מכונות. "לפני כשלוש שנים יצאתי לחל"ת ואני לא עובד ונמצא בטיפולים. החלום שלי זה להיות בריא, לחזור להיות עם המשפחה, עם הילדים שלי, לראות אותם גדלים ולחזור לעבודה. ולכן אני מקווה שיימצא מישהו שיתרום, שיהיה המלאך שלי. אני הייתי אדם עסוק ועכשיו אני נמצא מרבית היום בבית וזה החלק הקשה. החיים השתנו ואני לא יכול לעשות כמעט כלום".
כל המעוניין לבדוק אפשרות התאמה לתרומת כליה לרון וורקה מוזמן לפנות לנייד052-5669241, ולקבל פרטים אודות תחילת ההליך לתרומה. כמו כן ניתן לפנות לעמותת "מתנת חיים" – השתלות כליה בפניה לבדיקות לטובת רון וורקה מטיקו, בטלפון 02-5000755, או באמצעות המייל [email protected]. על המועמדים להיות במצב רפואי ללא מחלות רקע וללא משקל עודף, מעל גיל 25. עדיפות לבעלי סוג דם O,A,B. לגבי נשים על המועמדות להיות כאלו שסיימו ללדת.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר