העברת חולים למתחם התת קרקעי בבילינסון צילום דוברות בילינסון

מצב חירום: מחלקות הועברו מהקומות העליונות בבילינסון למתחם התת קרקעי

זמן קצר לאחר שנסגר, הופעל מחדש המתחם התת קרקעי בבילינסון נוכח ירי הטילים לעבר פתח תקוה. מחלקות נוספות הועברו למתחמים פנימיים. גם בשניידר הועברו החולים הקשים למתחם ממוגן

פורסם בתאריך: 16.5.21 09:14

בבית החולים בילינסון הפעילו מחדש את המתחם הקרקעי נוכח ירי הטילים לעבר המרכז בכלל ופתח תקוה בפרט. המתחם כזכור הוקם לטובת חולי קורונה, ונסגר באחרונה כאשר בבית החולים נותרו שני חולים בלבד. עוד כשהוקם הדגישו בבית החולים שהוא עתיד לשמש במצב חירום, כמו למשל במצב של ירי טילים, מה שאכן קורה עכשיו. החל מסוף השבוע משמש המתחם התת קרקעי כמתחם אישפוז ענק למחלקות שממוקמות מתחת לגגות מגדלי האשפוז בבילינסון. לחניון הועברו מחלקת טיפול נמרץ כללי הכוללת 14 חולים קשים ומונשמים, שתי מחלקות פנימיות ומכון הדיאליזה. כמו כן, מחלקות נוספות הועברו למתחמים  פנימיים בבית חולים: יולדות, יילודים וגריאטריה.

ד"ר ערן רוטמן, מנהל קמפוס בילינסון, אמר: "לאחר דיונים עם גורמים בטחוניים ומשרד הבריאות החלטנו לנהוג במשנה זהירות ויצאנו למבצע נרחב כדי לתת את המיגון הטוב ביותר למאושפזים.
המטרה: כל מחלקה שנמצאת מתחת לגג ויש חשש שתהיה פגיעה הועברה לאזורים פנימיים ולחניון התת קרקעי. אנחנו לא לוקחים שום סיכון, חשוב לנו לספק את המיגון וההגנה הטובה ביותר למאושפזים".

מדובר במבצע מורכב בו הגיעו עשרות חיילי פיקוד העורף לסייע בהעברת חולים קשים ממחלקת טיפול נמרץ. כן השתתפו בו עשרות אנשי צוות, אדמינסטרציה, לוגיסטיקה, מינהל אחיות ורופאים.

ד"ר איתן וירטהיים, מנהל המרכז הרפואי רבין (בילינסון והשרון), אמר: "חניון תת קרקעי עצום של שתי קומות שבנוי כבית חולים חירום מאפשר לנו לספק את המיגון הטוב ביותר לחולים לצד הטיפול הרפואי, לאחר המבצע המקיף הזה אני יכול להיות רגוע שאנחנו שומרים בצורה הטובה ביותר על מאושפזינו".

גם במרכז שניידר לרפואת ילדים הסתיים בהצלחה מבצע העברת ילדים למתחם חירום ממוגן. במבצע מורכב שארך כעשר שעות, העבירו הצוותים הרפואיים במרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית, את הילדים המאושפזים במצב קשה למתחם חירום ממוגן בבית החולים. המתחם, ששימש לאחרונה כמתחם לחיסוני קורונה, הוסב לאתר לטיפול בשעת חירום, וקלט לתוכו את החולים הקשים ביותר בבית החולים מיחידות טיפול נמרץ וטיפול נמרץ ניתוחי חזה ולב, הנזקקים לטיפול מידי מציל חיים. בנוסף הובאו למתחם חלק מתינוקות הפגייה, שעבורם הוקמה פגייה חלופית ממוגנת. מבצע ההעברה נוהל על ידי מנהלת בית החולים, ד"ר אפרת ברון הרלב, שאמרה: "עקב ההסלמה במצב הביטחוני, קיבלנו החלטה לא פשוטה בבית החולים לפתוח מתקן חירום שמיועד לחולים הכי קשים שלנו. זהו מתקן ממוגן לחלוטין אשר נמצא בקומה הראשונה של בית החולים. התאמנו את האזור כדי שיכיל את כל התינוקות והילדים המונשמים בבית החולים מיחידות טיפול נמרץ כללי וטיפול נמרץ ניתוחי חזה ולב, וגם את תינוקות הפגייה. מדובר במבצע שלקח כעשר שעות של ביצוע התאמות מורכבות באתר, שבסיומן העברנו למטה את כל התינוקות והילדים. אני רוצה להגיד תודה לכל הצוותים המסורים שלנו שלקחו חלק במבצע, ואנחנו ממש מקווים לחזור בחזרה למחלקות בזמן הקרוב".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שלי

    שאפו לצוות של בלינסון שעושים לילות כימים, במיוחד בימים אלה – אני חושבת שהשנה האחרונה רק הדגישה את החשיבות של צוות רפואי טוב שאפשר לסמוך עליו במקריי חירום (שלא חסרים כאן לצערי…)

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר