צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

יותר ממאה מאומתים חדשים במהלך הסופ"ש | האם יחל מבצע חיסונים בבתי הספר?

פתח תקוה אמנם עדיין צהובה אבל מתקרבת לצבע הכתום. בבית החולים בילינסון מאושפזים 17 חולי קורונה, עשרה מתוכם במצב קשה

פורסם בתאריך: 1.8.21 17:16

העלייה בתחלואה בקורונה נמשכת: למעלה מ-130 מאומתים חדשים אובחנו בפתח תקוה במהלך הימים האחרונים. כמות החולים הפעילים בפתח תקוה מוסיפה להיות גבוהה גם היום, ראשון, ועומדת על 698 חולים (לעומת 566 ביום רביעי). 1,619 מתושבי העיר נמצאים בבידוד. אחוז הבדיקות החיוביות בעיר גבוה משמעותית מהממוצע הארצי ועומד על 4 אחוז (3.17 אחוז הוא הממוצע הארצי).

אחרי מספר שבועות במקום השלישי עם תחלואה מהגבוהות בארץ, פתח תקוה עוברת למקום הרביעי. צבעה של העיר ברמזור הקורונה אמנם מוסיף להיות צהוב, אך ציון הרמזור של העיר ממשיך לטפס ועומד הבוקר על 5.9. המשמעות: אם המגמה תימשך, פתח תקוה בדרך להפוך כתומה.

על רקע נתוני התחלואה בעיר ולמרות התנגדות שרת החינוך, הודיע ראש העירייה רמי גרינברג במהלך סוף השבוע כי הוא תומך באופן עקרוני בקידום מבצע החיסונים בתוך בתי הספר – בכפוף להנחיות המדינה ובהסכמת ההורים ולאחר אישור הגורמים המוסמכים במשרד הבריאות. "מאז ומתמיד היו מתבצעים במוסדות החינוך חיסונים שונים ועל כן מבחינה עקרונית לא קיימת בעיה לחסן במוסדות גם מפני הקורונה", אמר גרינברג. עם פרוץ הגל הנוכחי נאלצנו לסגור מידי יום מספר כיתות וגנים. מדובר במצב בלתי נסבל ולא נכון לילדים ועל כן יש לפעול בכל דרך אפשרית שעומדת בהנחיות הבריאות, כדי למנוע את התפשטות התחלואה בתוך בתי הספר ובכלל".

בתוך כך, בשבוע שעבר התקיים מבצע אכיפה מקיף בשכונות מערב העיר, במטרה לאכוף את הנחיות הקורונה, לרבות עטיית מסכה בחללים סגורים וכן העלאת המודעות בקרב תושבים ובעלי עסקים בכל הקשור להקפדה על חוקי העזר העירוניים, ושמירה על חזות ונראות הסביבה. במסגרת מבצע האכיפה צוות עירוני סייר ברחבי השכונות, שוחח עם תושבים ובעלי עסקים, התריע וקנס במידת הצורך. ניתנו 8 דוחות על אי עטית מסכה ו- 12 התראות בנושא.

במחלקת הקורונה בבית החולים בילינסון מאושפזים 17 מטופלים. מתוכם 1 מונשם, 10 קשה, 1 בינוני ו- 5 קל. עוד נציין כי הבוקר יצא לדרך מבצע החיסון השלישי לבני 60 ומעלה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר