שקמה דגרי מתחסנת

החיסון הנעלם: שקמה דגרי התחסנה אבל לא היה לכך כל תיעוד

שני תושבים מפתח תקוה נקלעו למצב מוזר: הם התחסנו במתחם החיסונים בנווה גן, אך שבועות ארוכים לאחר מכן לא נמצא לכך כל תיעוד. אז איך נפתרה התעלומה?

פורסם בתאריך: 19.9.21 13:14

לאן נעלם הרישום על החיסון? שני תושבים שפנו אל מלאבס נקלעו לאחרונה למצב מדאיג. שניהם התחסנו לאחרונה בחיסון השלישי, במתחם החיסונים בנווה גן, אך גם שבועות ארוכים לאחר החיסון, לא נמצא כל תיעוד לכך בשום מערכת פורמלית, כאשר ברקע חששם מהזמן הדוחק והעובדה שבסוף החודש עתיד לפוג תוקפו של התו הירוק שברשותם. בעקבות התערבות מלאבס, טופלה התקלה, שנבעה מטעות במעמד הרישום, והתיעוד לחיסון נכנס למערכת.

שניהם מספרים כי כאשר ניסו לברר את מקור התקלה בכוחות עצמם, ולהבין מדוע אין רישום לחיסון שביצעו – מול העירייה, משרד הבריאות והחברות המבצעות את החיסונים, לא קיבלו תשובות. ראוי לציין כי עיריית פתח תקוה אשר מפרסמת את מתחמי החיסונים בעיר, אחראית על המתקן עצמו בלבד, אך הצוות אשר מבצע את הרישום ומחסן במקום שייך למד"א או לחברת נובולוג.

בשיחה עם מלאבס מספרת שקמה דגרי: "הלכתי עם אחותי להתחסן במתחם החיסונים בנווה גן במוצאי שבת ה- 28/8/21. יותר משבועיים עברו אך תיעוד לחיסון לא הופיע בשום מקום. בדקתי מול משרד הבריאות, מד"א, העירייה וקופת החולים, וכולם שלחו אותי מאחד לשני, אף אחד לא לקח אחריות. אני ממליצה למי שעדיין לא התחסן, ללכת להתחסן ישירות בקופות החולים".

דגרי ציינה, שאצל אחותה שהתחסנה יחד איתה הופיע הרישום על החיסון. "התור מחולק לשניים – יש תור לרישום ותור לחיסון", היא מסבירה. "בזמן שאני הייתי בתהליך הרישום, אחותי כבר התחסנה, הרישום אצלי התמהמה ובינתיים התכתבתי עם אחותי על כך. התכתבנו בשעה 21:47 וזה התיעוד היחיד שיש לי לעובדה שהתחסנתי במתחם, מאחר ומעבר לזה לא קיבלתי שום אסמכתא".

רק לאחר פניית מלאבס לכל הגורמים המעורבים נפתרה בעייתה של דגרי. ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "בנוגע לגברת דגרי, לפי התיעוד במערכות משרד הבריאות, היא ביצעה שלושה חיסונים ועל כן יכולה להנפיק תו ירוק". תגובת חברת נובולוג תובא כאן כשתתקבל.

גם שמוליק, תושב העיר, נתקל בבעיה דומה. קרוב לחודש עבר אחרי שהתחסן במרכז הספורט, אך עדיין לא היה לכך שום תיעוד. "ביצעתי חיסון שלישי בתאריך 16/8/2021 ברחוב גרינשפן 4 – אולם הספורט בנווה גן. זה היה היום שבו פתחו את מתחם החיסונים ואף בזמן ביקורם של שר הבריאות וראש העירייה במקום", הוא אומר. "בהתחלה חיכיתי כמה ימים כי חשבתי שלוקח זמן עד שהמידע מתעדכן בין הגורמים השונים, אבל אחרי כמה ימים כששמתי לב שבקופת החולים שלי לא התקבל שום דיווח לגבי החיסון, הבנתי שיש בעיה".

לדבריו, האסמכתא היחידה שקיבל לכך שהתחסן הייתה מדבקה עם תאריך שגוי ועליה פרטיו. "נציגת מד"א, מילאה את הפרטים שלי במסופון והפיקה את המדבקה, מופיעים עליה פרטי, אך מעבר לזה לא מופיע סוג החיסון או התאריך בו ביקרתי במרכז החיסונים. פניתי למשרד הבריאות, עיריית פתח תקוה (פניות הציבור ולשכת ראש העיר), פיקוד העורף , מד"א, עם זאת כל הגורמים טוענים שאינם אחראים ולא ביצעו את החיסונים בתאריך בו התחסנתי ובפועל אין אף גורם שלקח אחריות על החיסונים".

ממד"א נמסר כי "מדובר בטעות אנוש שטופלה". ממשרד הבריאות נמסר לגביו: "כפי שנמסר לאדון, עליו לפנות לקופת החולים בכדי לעדכן את תיעוד החיסון השלישי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר