חיסון קורונה צילום אילוסטרציה deagreez1 depositphotos.com

החולים, הנחיות הבידוד, היכן נבדקים והיכן מתחסנים: כל מה שצריך לדעת על הקורונה בפתח תקוה

מלאבס מגיש לתושבי העיר: מורה נבוכים בנוגע להנחיות החדשות, וריכוז המידע העירוני על מתחמי החיסונים והבדיקות ברחבי פתח תקוה

פורסם בתאריך: 6.1.22 17:42

כל התשובות לכל השאלות בנושאי קורונה בפתח תקווה: על פי נתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר, חמישי, ההידבקות בקורונה בפתח תקוה ממשיכה לעלות. נכון להיום ישנם 2,497 חולים פעילים/מאומתים בעיר. מדובר בשינוי של 329% מהשבוע שעבר וכן כמעט פי שניים וחצי מכמות המאומתים בעיר בתחילת השבוע (1,034 ביום ראשון האחרון). גם ציון הרמזור של העיר רשם זינוק חד ועומד הבוקר על 9.2. בנוסף, אחוז הבדיקות החיוביות עלה אף הוא ל-6%, שעדיין נמוך מהממוצע הארצי.

גם ביתר היישובים בארץ המצב בכי רע, אתמול (רביעי) התגלו 16,115 מאומתים חדשים לקורונה. מספר החולים קשה מטפס ל- 134, מתוכם 51 במצב קריטי, 15 מחוברים לאקמו ו-41 מונשמים. אחוז הבדיקות החיוביות זינק בתוך מספר ימים ועומד הבוקר על 7.89% וכך גם מספר החולים שכמעט הכפיל את עצמו מאז יום ראשון ועומד כעת על 72,034.

בבילינסון עדכנו הבוקר כי בבית החולים מאושפזים 17 חולי קורונה, ו- 22 חולי שפעת. בנוסף שתי מחלימות קורונה מחוברות לאקמו – יולדת ללא שינוי במצב קשה ואישה בשנות ה- 50, מחלימת קורונה מהגל הרביעי, אשר נמצאת כ- 4 חודשים על אקמו, במצב קשה.

להלן המידע שפרסמה העירייה אודות מתחמי חיסונים ובדיקות בפתח תקוה:

קורונה מתחמי בדיקות דרייב PCR שפרסמה עיריית פתח תקוה

קורונה מתחם חיסונים שפרסמה עיריית פתח תקוה

קורונה מתחמי בדיקות מהירות שפרסמה עיריית פתח תקוה

קורונה מתחמי חיסונים ובדיקות של קופות החולים שפרסמה עיריית פתח תקוה

קורונה מתחם חיסונים שפרסמה עיריית פתח תקוה

בתוך כך, הלילה תיכנס לתוקף (בחצות שבין חמישי לשישי, 7.1.2022) מדיניות בדיקות ובידודים חדשה למי שנחשפו למאומת, המפרידה בין היתר בין מחוסנים ללא מחוסנים בגילאים שונים. אלו עיקריה: 

מחוסן /מחלים (לפי הגדרת משרד הבריאות)
בני 60 ומעלה ואנשים בסיכון יבצעו בדיקת PCR:
תוצאה שלילית – פטור מבידוד, תוצאה חיובית –שהייה בבידוד במשך 10 ימים. שחרור רק באישור רופא (אין צורך בבדיקה נוספת)

כלל האוכלוסייה (מחוסנים): יבצעו בדיקת אנטיגן ביתית או בדיקת אנטיגן מפוקחת:
תוצאה שלילית – פטור מבידוד, תוצאה חיובית (במקרה ותוצאה חיובית התקבלה מבדיקת אנטיגן ביתית, תבוצע בדיקת אנטיגן מפוקחת) – שהייה בבידוד במשך 10 ימים. שחרור רק באישור רופא (אין צורך בבדיקה נוספת).

כמו כן, אדם מחוסן/מחלים, המטפל בקטין מתחת לגיל 12 או חסר ישע שאומת לקורונה, ישהה בבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן מפוקחת שתבוצע החל מהיום האחרון לבידוד של החולה בו הוא מטפל.

לא מחוסן / לא מחלים (לפי הגדרת משרד הבריאות)
בני 60 ומעלה ואנשים בסיכון יבצעו בדיקת PCR:
תוצאה שלילית – שהייה בבידוד במשך 7 ימים. שחרור בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקת PCR שבוצעה ביום האחרון לבידוד. תוצאה חיובית – שהייה בבידוד במשך 10 ימים. שחרור רק באישור רופא (אין צורך בבדיקה נוספת).

כלל האוכלוסייה (מי שאינם מחוסנים/מחלימים) יבצעו בדיקת אנטיגן מפוקחת:
תוצאה שלילית – שהייה בבידוד במשך 7 ימים. שחרור בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן מפוקחת שבוצעה ביום האחרון לבידוד. תוצאה חיובית – שהייה בבידוד במשך 10 ימים. שחרור רק באישור רופא (אין צורך בבדיקה נוספת).

כמו כן, אדם שלא חוסן /לא החלים, המטפל בקטין מתחת לגיל 12 או חסר ישע שאומת לקורונה, יכנס לאחר סיום הטיפול, לבידוד, למשך 14 יום עם אפשרות לקיצור בידוד עם תוצאת בדיקה אנטיגן מפוקחת שתבוצע ביום ה-7.

 

חשוב להדגיש, מי שחוסן בחיסון אחד בלבד, אינו מוגן ועל כן נחשב כלא מחוסן/לא מחלים במקרה של חשיפה למאומת ואינו פטור מבידוד. בנוסף, בדיקת אנטיגן מפוקחת במקרה של חשיפה למאומת – במימון המדינה בעוד בדיקות אנטיגן ביתיות הינן במימון הנבדק. במשרד הבריאות מבהירים כי עד לשבוע הבא ייתכנו קשיי זמינות ברשתות השיווק, ועל כן הציבור מתבקש להתאזר בסבלנות.

אז איפה עושים בדיקות?
כאמור, וכפי שפורט כאן, בדיקות אנטיגן ביתיות ניתן לרכוש ברשתות הפארם השונות, אך ייתכן שיהיו קשיי זמינות. את בדיקות האנטיגן המוסדיות ניתן לקיים בעמדות מד"א או זק"א ברחבי העיר, בעוד בדיקות PCR ניתן לקיים באחד משני מתחמי הדרייב אין שמפעילה העירייה ללא תשלום וללא צורך בהפנייה או במתחמי קופות החולים בתיאום מראש.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר