התור למתחם הבדיקות של מד"א בספורטק, צילום עידן הינדי

הקורונה בעיר: חיסונים שנגמרו, מתחם שנסגר, צוות שחש מאוים, ותורי ענק

לצד העלייה בתחלואה, עלו טענות על בלאגן במתחם חיסונים שנסגר זמן קצר לאחר שנפתח, ובמתחמי הבדיקות בהם נאלצו תושבים להמתין שעות בתור. העירייה: "פועלים להרחבת הפריסה"

פורסם בתאריך: 9.1.22 16:12

תורי ענק למתחמי הבדיקות, מחסור בחיסונים ועלייה נוספת בציון הרמזור, כך התחיל השבוע בפתח תקוה. אמש, מוצאי שבת, זמן קצר לאחר פתיחת מתחם החיסונים בשכונת נווה גן, יצאה הודעה מטעם העירייה לפיה: "נוכח עומס במתחם החיסונים הפועל בנווה גן גם הערב – כל החיסונים אזלו. התושבים מתבקשים שלא להגיע למתחם. יתר מתחמי החיסונים של קופות החולים ממשיכים לפעול כרגיל".

תושבים שהגיעו למתחם החיסונים, שהיה אמור לפעול בין השעות 19:00-22:00, גילו למורת רוחם כי כבר בשעה 19:15 נגמרו החיסונים למבוגרים. "הגענו לשם בשבע ורבע וכבר לא הכניסו אותנו בטענה שנגמרו החיסונים, למה לטרטר התושבים?", תהה אחד מהם בעמוד הפייסבוק של העירייה. ואחר הוסיף: "לא יתכן שתושב קשיש מגיע עם המטפלת עד למתחם ומגלה שאין יותר חיסונים ועליו לבוא ביום אחר".

בעירייה מסבירים כי המתחם פעל על ידי חברה פרטית מטעם משרד הבריאות. אלא שבמשרד הבריאות טוענים מנגד כי החיסונים לא נגמרו ואף נשארו עודפים, לטענתם, בגלל שהפעילות במתחם התנהלה בבלאגן והצוות המחסן חש מאויים, הוחלט להפסיק את מבצע החיסונים בטרם עת.

מדוברות העירייה נמסר: "בניגוד לצפי, סופקו עבור המתחם המדובר מעט מאוד חיסונים ועל כן נוצר לחץ בכניסה שפוזר מהר מאוד. בשל העובדה כי כמות החיסונים לא ענתה על הביקוש הרב, כפי שקרה גם בערים נוספות, משרד הבריאות הפסיק את פעילות מתחמי החיסונים העירוניים. על כן, יהיה ניתן להתחסן מעתה דרך קופות החולים בלבד. בתוך כך העירייה ממשיכה לפעול לטובת הרחבת הפריסה עבור קופות החולים ומקצה מתחמים עירוניים ככל שנדרש, כפי שהיה לאורך המשבר. בין היתר, העירייה מאפשרת את פעילות מוקדי החיסונים במתנ"ס שערים, בטיפת החלב ברח' החמישה ועוד. גורמי הרשות בקשר תמידי עם קופות החולים כדי למצוא מתחמים עירוניים שמהם הקופות יפעלו למתן חיסונים ובדיקות".

אך הבלאגן לא נגמר בזה. הבוקר, ראשון, תושבים שניגשו להיבדק במתחמי בדיקות האטיגן המפוקחות בעיר, גילו כי עליהם להמתין בתורי ענק. כך למשל, סיפרה תושבת שביקשה להגיע למתחם מד"א בספורטק וראתה לפניה תור עצום של מכוניות: "התור התחיל כבר בצומת סירקין", היא מתארת, "מדובר במרחק מאות מטרים מהמתחם עצמו. ראיתי את התור וברחתי משם". גם במתחם הבדיקות של זק"א בקניון כפר גנים דווח הבוקר על עומס חריג של שעתיים.

במד"א מציינים בהקשר לתורים במתחמי הבדיקות כי הם מודעים למצב ולעומסים במתחמי הבדיקות ופועלים על מנת להגדיל את מצבת כח האדם, להרחיב את שעות הפעילות ולצמצם את התורים.

 

ומה קורה מבחינת התחלואה בפתח תקוה? על פי נתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר, ראשון, כמות המאומתים לקורונה ממשיכה לעלות. נכון להיום ישנם 3,782 חולים פעילים/מאומתים בעיר. מדובר בשינוי של 256% מהשבוע שעבר. ציון הרמזור של העיר רשם עלייה נוספת ועומד הבוקר על 9.8. בנוסף, אחוז הבדיקות החיוביות עלה אף הוא ל-8%, עדיין נמוך מהממוצע הארצי.

המצב נכון גם לכלל היישובים בארץ, אתמול (שבת) התגלו 17,521 מאומתים חדשים לקורונה. מספר החולים קשה ממשיך לטפס ועומד הבוקר על 205, מתוכם 67 במצב קריטי, 15 מחוברים לאקמו ו-48 מונשמים. אחוז הבדיקות החיוביות (שהיה ביום חמישי 7.89%), זינק בתוך מספר ימים ועומד כעת על 11.71% וכך גם מספר החולים (שהיה 72,034 ביום חמישי) שעומד כעת על 115,010.

בבילינסון עדכנו הבוקר כי בבית החולים מאושפזים 33 חולי קורונה, 13 במצב קשה ו-2 מונשמים. מבין המאושפזים: 9 לא מחוסנים, 9 מחוסנים בחיסון שני ו-15 מחוסנים בחיסון שלישי. כמו כן מאושפזים 29 חולי שפעת. בנוסף שתי מחלימות קורונה מחוברות לאקמו – יולדת ללא שינוי במצב קשה ואישה בשנות ה- 50, מחלימת קורונה מהגל הרביעי, אשר נמצאת כ- 4 חודשים על אקמו, במצב קשה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר