מתחם האישפוז התת קרקעי לחולי קורונה בבילינסון, צילום דוברות בילינסון

העלייה במספר חולי קורונה: מחלקה נוספת נפתחה במתחם התת קרקעי בבילינסון

58 חולי קורונה מאושפזים בבילינסון, 12 מהם במצב קשה. חולה נוספת, בשנות ה-60 לחייה, חוברה למכשיר אקמו

פורסם בתאריך: 16.1.22 16:13

העלייה במאומתים לקורונה נותנת את אותותיה: בבית החולים בילינסון תיפתח היום (ראשון) מחלקת קורונה נוספת בקומה 3- בחניון התת קרקעי. כך, בדומה לגל השלישי, בבילינסון יפעלו החל משעות הצהריים שתי מחלקות ייעודיות לקורונה במתחם התת קרקעי בבית החולים.

בבילינסון מאושפזים היום 58 חולי קורונה, 12 במצב קשה ומהם 3 מונשמים. 27 חולי שפעת מאושפזים בבית החולים.

שלושה מהמאושפזים מחוברים לאקמו: חולה בקורונה בשנות ה-60 עם בעיה לבבית בטיפול נמרץ. 2 מחלימות קורונה: יולדת במצב קשה ללא שינוי במצבה מזה תקופה ארוכה, ואישה בשנות ה-50, מחלימת קורונה מהגל הרביעי, שמחוברת לאקמו מזה כארבעה חודשים ומצבה קשה.

צפו במנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, משוחח עם אחות במחלקת פנימית קורונה בבילינסון:

היום ביקר במתחם התת קרקעי מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, יחד עם ד"ר ערן רוטמן, מנהל קמפוס בילינסון, ד"ר אורלי ווינשטיין, סמנכ"לית וראש חטיבת בתי החולים בכללית, ריקי זטלנד, מנהלת הסיעוד וד"ר יבגני ברקוב, מנהל מחלקת פנימית קורונה והצוות הרפואי בביקור. במהלך הביקור הציג ד"ר רוטמן את הערכות בית החולים לגל החמישי ואת הפעילות של מחלקת הקורונה שנמצאת בחניון התת קרקעי. ד"ר רוטמן התייחס לנושא הבידודים של הצוותים הרפואיים ואמר: "חשוב שכמה שיותר מהר תתקבל החלטה על קיצור הבידוד. זה הדבר שימנע מאתנו להפסיק פעילויות אלקטיבית ולסגור שירותים שאינם דחופים. עד עכשיו אנו משמרים את מרבית הפעילויות, אך ככל שמספר העובדים המאומתים יגדל, הדבר יהיה יותר קשה. את העובדים שנמצאים בבידוד ואינם מאומתים אנו משמרים במעגל הפעילות ע"י בדיקות קורונה יומיות בתחילת יום העבודה״.

בתשובה לכך אמר פרופ׳ אש: "אנחנו בוחנים את האפשרות לקצר את משך הבידוד לעובדים מאומתים במוסדות רפואה ובתפקידים חיוניים אחרים, ונעשה זאת באחריות".

 

ד"ר רוטמן עדכן ואמר על אשפוז הבית שנפתח השנה בבילינסון: "פתחנו בבילינסון את אשפוז הבית, כרגע יש לנו 15 מיטות אשפוז במחלקת אשפוז בית וגייסנו בשבוע האחרון עוד 12 אחיות שתעבורנה הכשרה כדי שבשבועיים הקרובים נגדיל ל-20 מיטות. יש לנו צוות אורגני של רופאות פנימאיות ואחיות. לפני שבוע היה לנו חולה שאושפז עם אי ספיקת לב בבית והתגלה כחולה קורונה, הצוות הגיע ונכנס ממוגן לביתו. כנ״ל גם הבוקר, חולה מאושפז במחלקת עור שנמצא מאומת קורונה וצוות הרפואי של מחלקת אשפוז בית ימשיך את הטיפול בו בביתו".

בביקור התייחסו גם למיעוט הביקורים במלר"ד בדומה לגלים קודמים, ד"ר רוטמן עדכן: "בעשרה ימים האחרונים ניכרת ירידה של כמות הפניות שמגיעות למיון. יחד עם זאת כמות המאומתים שמגיעה למיון הולכת וגדלה". פרופ' אש הודה הודה לאנשי הצוות של מחלקת הקורונה בבילינסון על העשייה הרבה במטרה להעניק רפואה טובה לכלל האזרחים. "אני מחזק אתכם, אתם בחזית ועושים עבודה מצוינת", אמר לצוות.

נציין כי בפתח תקוה יש 9,335 חולים פעילים. אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 14%, ציון הרמזור הוא עשר וצבע הרמזור אדום.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר