בית החולים בילינסון צילום דוברות בילינסון

סקר משרד הבריאות על חווית המטופל: איזה ציון קיבלו בילינסון והשרון?

שני בתי החולים דורגו ראשונים בקטיגוריות שלהם. הסקר התמקד במדדי יחס, מתן מידע, רצף טיפול, העצמת מטופל, תפיסת יעילות ותנאים סביבתיים

פורסם בתאריך: 5.6.22 09:31

סקר משרד הבריאות: בילינסון במקום הראשון בישראל בסקר חווית המטופל בקטגוריית בתי החולים הגדולים. בי"ח השרון המהווה חלק ממרכז רפואי רבין, מוביל בסקר, בקטגוריית בתי החולים הקטנים.

משרד הבריאות ביצע סקר כלל ארצי בו בדק את נושא חווית המטופל במחלקות האשפוז בכלל בתי החולים בישראל. מדדי הסקר התמקדו במדדי יחס, מתן מידע, רצף טיפול, העצמת מטופל, תפיסת יעילות ותנאים סביבתיים. בציון המסכם המשקלל את כל מדדי הסקר מוקם בילינסון במקום הראשון עם 87%, עלייה של 4% לעומת שנת 2018. בנוסף לכך מוקם בילינסון ראשון במדד תחושת טיפול בידיים טובות. יש לציין כי בכל תשעת המדדים שנבדקו לגבי בילינסון, נרשמה בשנת 2021 עליה בהשוואה לסקר הקודם שנערך בשנת 2018.
כך למשל, עליה מרשימה של 7% חלה במדד "היעילות", שהגיע בסקר האחרון ל – 89%. עליה זהה נרשמה במדד "נכונות להמליץ" על בית החולים. גם במדד "רצף טיפולי" חלה בסקר האחרון עליה של 3% לעומת הסקר הקודם, ובכך הושלמה העליה של 10% מאז הסקר בשנת 2014. ציון גבוה, 91%, קיבל בית החולים גם במדד יחס וכבוד למטופל, עליה של 3% בהשוואה לסקר הקודם ועליה עקבית מאז הסקר הראשון. גם מבחינת תחושה ש"מטופל בידיים טובות", במדד זה נרשמה בסקר האחרון עליה של 3% – מה שהעמיד את המדד על 91%. לא רק בטיפול, אלא גם ב"קבלת מידע והסברים" למטופלים מצד אנשי הצוות, חלה בסקר האחרון עליה של 4% בהשוואה לסקר שקדם לו – מה שמעמיד את בית החולים במדד זה על 87%. בכל הנוגע למדד ה"תנאים הפיזיים" בבית חולים בלינסון, לאחר שלושה סקרים בהם חלה ירידה זהירה אך עקבית, בסקר האחרון דווקא חלה עליה של 4%, מה שהעמיד את בית החולים במדד זה על 85%.

בית חולים השרון, צילום דוברות בילינסון

ד״ר איתן וירטהיים, מנהל בתי החולים בילינסון והשרון צילום דוברות בילינסון

בית חולים השרון ניצב במקום הראשון בציון המשקלל את כל מדדי הסקר בחווית המטופל במחלקות האשפוז מבין בתי החולים הקטנים עם 88 אחוז. במדד תחושת טיפול בידיים טובות נמצא השרון במקום הראשון עם 94%. מדדים נוספים: השרון עם 87% בציון המסכם במחלקות האגף הכירורגי, עלייה של 7% לעומת שנת 2018. השרון עם 92% בציון המסכם במחלקות אחרות, עלייה של 7% לעומת שנת 2018. השרון עם 86% בציון המסכם במחלקות האגף הפנימי.

 

ד"ר איתן וירטהיים, מנהל בתי חולים בילינסון והשרון, אמר: "ההישג היוצא מגדר הרגיל של בילינסון והשרון במרכז רפואי רבין הוא תוצאה של מצויינות הצוותים הרפואיים ועבודה מסביב לשעון, 365 ימים בשנה, באחת התקופות הקשות שידעה מערכת הבריאות בישראל. דווקא בתקופה כה קשה ומאתגרת הצלחנו לייצר עלייה בשביעות הרצון של המטופלים במחלקות הפנימיות. אני גאה לעמוד בראש צוות מקצועי ונחוש, בזכותו בתי החולים בילינסון והשרון הגיעו להישגים נהדרים אלו. דו"ח סקר שביעות רצון של משרד הבריאות משקף לציבור בישראל את מה שאלפי המטופלים שלנו רואים בכל יום – צוות רפואי מקצוען ואכפתי לחולים. לצד רפואה מעולה מעניק הצוות יחס, קשב, אכפתיות ושירות יצא מן הכלל.
נמשיך לפרוץ דרך ולהיות חוד החנית בישראל תוך עמידה בסטנדרטים הרפואיים הגבוהים ביותר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי נתן את הציונים? בית חולים בלנסון נותן יחס גרוע, המתנות ארוכות לניתוח , כשהאדם בצום לא מעט ימים, כשעל רגע משנים את מועד הניתוח, מה שמביא אנשים מניתוחים קלים, לסיבוכים גדולים. הרופאים , בחלקם טובים, המערכת דפוקה

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר