אלמה סימן טוב והוריה דלית ודויד, צילום פרטי
אלמה סימן טוב והוריה דלית ודויד, צילום פרטי

"נמאס לה מבית החולים. היא רוצה לעוף". רגע לפני בת המצווה התהפכו חייהם של אלמה ומשפחתה

חייה של משפחת סימן טוב היו שגרתיים וטובים עד אותו רגע נורא בו התגלה כי הבת הצעירה אלמה סובלת מגידול שפגע לה בעמוד השדרה. החברים פתחו בהליך גיוס המונים, והאם דלית אומרת: "הרופאים אומרים שהיא לא תוכל ללכת, אבל אני יודעת שכן"

פורסם בתאריך: 9.12.22 08:46

לפני כחודש וחצי עברה משפחת סימן טוב מקרני שומרון טלטלה גדולה. חיי המשפחה השתנו מקצה אל קצה כאשר מחלת הסרטן התגלתה אצל הבת אלמה גפן עליזה, בת ה-12, זמן קצר לפני בת המצווה שלה. מאז עברה אלמה ניתוח להסרת חלק מהגידול והיא ומשפחתה מתרגלים למציאות קשה שלא הכירו.

האם דלית סיפרה השבוע על הרגע שבו הכל השתנה: "אלמה סבלה במשך חודש וחצי מכאבים במקומות שונים בבטן ובגב. לקחנו אותה למספר בדיקות אבל לא מצאו כלום. היא יצאה לטיול שנתי ושם קרסה בגלל כאבי רגליים וסיימה את הטיול כששתי חברות סוחבות אותה. היא חזרה מהטיול ולמחרת לא יכלה לקום מהמיטה. לקחנו אותה לבית חולים שניידר בשכיבה. תוך שעתיים היא כבר עברה בדיקה M.R.I ולאחר מכן כבר נכנסה לניתוח חירום במהלכו הוסר חלק מהגידול שלה שפגע בעמוד השדרה".

כתוצאה מהגידול, אלמה לא יכולה ללכת ולמעשה משותקת בפלג גופה התחתון ומרותקת לכסא גלגלים. דלית: "מאז הניתוח אלמה עברה שני טיפולים כימותרפיים שלא עזרו, כאשר במקביל מנסים לעשות לה טיפולי פיזיוטרפיה. יש מחשבה להעביר אותה לחלק מהזמן לבית לווינשטיין לצורך שיקום".

אלמה עליזה גפן סימן טוב צילום פרטי

אלמה עליזה גפן סימן טוב צילום פרטי

איך אלמה קיבלה את המחלה הקשה שנחתה עליה בגיל כה צעיר ואיך היא מתמודדת עם זה?

"היא לא ממש מתמודדת. קשה לה מאוד. היא לא משתפת פעולה ולא נותנת לאף אחד לעזור. היא במצב רוח די ירוד. קשה לה מאוד כי היא לא רוצה להיות בבית חולים ונמאס לה מכולם, היא רוצה לעוף ולברוח. לקחו לה את כל מה שהכירה ביום אחד וזה קשה לה מאוד".

איך זה משפיע על המשפחה?

"זה קשה מאוד. אני ממש גרה בשניידר. אני נמצאת על הקו מבית החולים לקרני שומרון ובעלי עם שלושת הילדים בבית שהם בעצמם גם לא מעכלים את מה שקרה לנו".

מה מצבה של אלמה כיום?

"אנחנו יודעים את האבחנה, יודעים שהטיפולים לא עזרו והיא התחילה טיפול נוסף, מקווים שיעזור יותר. מבחינת הרגליים אנחנו מחכים לשיפור".

היא תוכל לחזור ללכת?

"הרופאים אומרים שלא, אבל אני יודעת שכן. לפי רפלקסים, תגובות, לפי זה שכל יום עוד משהו"

אז את אופטימית.

"אני מאוד אופטימית. אני יודעת שהיא תקום מכאן על שתי הרגליים ותצא מכאן בריצה. זה ייקח זמן, אבל אין לי צל של ספק שזה יקרה. אמרתי לאלמה שעוד חצי שנה אנחנו נהיה במקום אחר ואני מקווה שאעמוד במילה הזאת".

 

הקלישאה שהעיקר הבריאות מקבלת בוודאי משמעות אחרת בשבילכם.

"אם פעם הייתי מאחלת עוד דברים יחד עם הבריאות, היום מאחלת רק בריאות. לא צריך שום דבר אחר. אנשים אומרים לי שמי שרוצה לקבל פרופורציות לחיים צריך לשבת איתי חמש דקות. אתה לא יכול להבין את זה עד שזה מגיע אליך. מאחלת לאנשים שיבינו זאת בלי לחוות את מה שאנחנו חווים".

ספרי לנו על אלמה.

"אלמה ילדה תוססת. שמה היה אלמה עליזה, על שם סבתה, והוספנו את השם גפן בעצת רב לאחר גילוי המחלה. כשמה כן היא, נשמה עליזה. השם שלה מתאר אותה לגמרי וכך היא. תמיד עוזרת, מחברת בין כולם, יודעת הכל, מכירה את כולם. תמיד בראש העניינים, תמיד מסמר המסיבה. אני מקווה שהיא תחזור להיות כזאת".

אלמה חגגה יום הולדת 12 לפני מספר ימים לפי התאריך הלועזי ובחג החנוכה תחגוג את יום הולדתה לפי התאריך העברי. לאחרונה נערכו לכבודה שתי מסיבות בת מצווה, כפי שאמה מספרת: "המורה שלה אירגנה לה מסיבת בת מצווה בבית הספר ולאחר מכן התקיימה מסיבה נוספת באולם ברעננה שאותה אירגנה יפית בנין מעמותת "החיוך שלהן זה החיוך שלנו". היה אירוע מרגש ויפה ואלמה התרגשה והתלהבה. החגיגה הבאה תהיה ביום ההולדת העברי שלה בחנוכה".

כדי לעזור ולהקל על המשפחה, פתחו חברים של המשפחה מקרני שומרון הליך של גיוס המונים. את ההליך מנהלת רותי שפיצר, שסיפרה: "מרגע גילוי המחלה אצל אלמה הוקם חמ"ל ביישוב של כמה נשים שבאות ודואגות ככל שניתן לאלמה ומשפחתה. כל הקהילה נרתמה ובעיקר ידידי משפחת סימן טוב. אלמה נכנסה לנו ללב. רצינו לפתוח עבורה קרן שתדאג לנגישות שלה בעת הצורך, מיכשור רפואי ולהוצאות נלוות שיהיו. היה קהל גדול שהתגייס ולכן פתחנו את גיוס ההמונים בתחילת השבוע ותוך יומיים הגענו ליעד שהצבנו לעצמו, 180 אלף שקלים, כאשר מעל אלף אנשים תרמו, מהארץ ומחו"ל. התורמים נותנים תמיכה גדולה לה ולמשפחתה ואנו מאחלים ומחכים להחלמתה".

למי שמעוניין לתרום לאלמה ומשפחתה בגיוס המונים ניתן להיכנס כאן לקישור

ניתן לתרום גם דרך הפייבוקס / ביט בטלפון 050-4954957.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר