יעל אלוני, צילום באדיבות המשפחה
יעל אלוני, צילום באדיבות המשפחה

מתגייסים להציל אותה: יעל אלוני בת ה-23 זקוקה בפעם השנייה להשתלת לב

כשהייתה בת 8 עברה יעל השתלת לב. באחרונה מצבה התדרדר והיא זקוקה להשתלה נוספת בבית החולים היחיד שיכול להציל אותה, בארצות הברית. בסרטון מרגש היא מבקשת: "עזרו לי לקבל את הלב ואת החיים החדשים"

פורסם בתאריך: 6.6.23 13:14

יעל אלוני, תושבת כפר סירקין בת 23, זקוקה בפעם הנשייה בחייה להשתלת לב. יעל ואמה נמצאות בבית חולים בקליפורניה ועברו שם תהליך ארוך ומורכב. לצורך הטיפול הרפואי והשהות הארוכה שם, נפתח קמפיין גיוס.

כשהייתה רק בת שלושה חודשים, פגע סיבוך של שפעת בשריר הלב של יעל. כילדה יעל חיה עם מגבלות פיזיות רבות, אפילו וירוסים ומחלות פשוטות סיכנו את חייה. בזמן שילדות בגילה שיחקו בגן השעשועים והלכו לחוגים, בגיל 8 היא סבלה מאי-ספיקת לב ועברה השתלת לב. למרות הכל היא לא ויתרה ולאורך חייה עשתה הכל כדי להשתלב בחיים נורמטיביים. יעל למדה בחטיבת הביניים בבית חינוך ירקון ולאחר מכן בתיכון אנקורי ושירתה בו בשירות לאומי כמורה חיילת.

לחצו כאן וצפו בסרטון המרגש של יעל ובפנייה שלה לציבור

יעל אלוני מתוך הסרטון

יעל אלוני מתוך הסרטון

לפני כחודשיים, כשהיא בת 23, הידרדר מצבה הרפואי מאוד, והיא אושפזה בטיפול נמרץ עם אי ספיקת לב, אי ספיקת כליות, ודחייה כרונית. הרופאים בארץ הבינו שהדרך היחידה להציל את חייה של יעל, היא לעבור השתלת לב בפעם השנייה. הם הטיסו אותה בדחיפות לארצות הברית, למקום היחיד שיכול להציל את החיים שלה, אל בית החולים UC San Diego Health, בקליפורניה.

 

מצבה הרפואי של יעל חמור. גם הכליות שלה קורסות. היא חייבת לעבור השתלת לב וכליה בדחיפות ועד אז להיות בהשגחה של צוות רפואי מיומן ומנוסה, ורק בבית החולים בקליפורניה תוכל לעשות זאת. מדובר בתהליך ארוך בהמתנה ללב, בהשתלה, במעקבים צמודים ובשיקום. יעל ואמא שלה, דורית, נמצאות יחד ונערכות לשהייה של כשנה וחצי בקליפורניה, על פי הערכת בית החולים.

האח, עמית אלוני, אמר:  "החיים של יעל מאוד מאתגרים. צריך לקחת תרופות נגד דחיה וזה פוגע במערכת החיסונית. לכן כל שפעת, כל וירוס, דברים שאדם רגיל אפילו לא מרגיש בהם, מעמיד אותה בסכנת חיים, היא יכולה למות מזה. מצב כזה מקשה לתכנן את החיים קדימה. אחרי ההשתלה היא פספסה שנה מהחיים שלה וזה גם היה בדיוק השנה אחרי שאבא שלנו נפטר. היא לא הלכה שנה לבית הספר והפסידה גם לימודים וגם חברים. זו הייתה פגיעה בהיבט הנפשי והחברים. אנחנו המשפחה איתה לאורך כל הדרך, אבל גם עבורנו זה מצב לא פשוט, מתמודדים עם הרבה במקביל".

איך יעל מתמודדת עם הקושי הנוכחי?
יעל כתבה לי עכשיו: "זו האמת סיטואציה לא פשוטה וקצת מפחידה אבל כבר ניצחתי בעבר. אני בוחרת להילחם על החיים שלי שוב ובטוחה שאנצח גם הפעם. אני מרגישה עטופה באהבה. המון אנשים שלא מכירים אותי תורמים ועובדים קשה כדי שגיוס התרומות יצליח וזה נותן לי כוח להמשיך".

משפחת אלוני מבקשת את עזרת הקהילה כדי לאפשר ליעל לעבור את התהליך הזה במקום היחיד שיכול לתת לה את החיים שלה בחזרה. עלויות המחיה השוטפות עומדות על כ-1,000,000 שקלים והמשפחה פונה אליכם.ן בבקשה לעזור להם לגייס את הכסף כדי להציל את יעל.

ניתן לתרום כל סכום בקישור הבא:

https://giveback.co.il/project/72976?lang=he

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר