עמי רוקח וצוות מד"א שהציל אותו, צילום מד"א
עמי רוקח וצוות מד"א שהציל אותו, צילום מד"א

"תודה שהגעתם מאוד מאוד מהר ונלחמתם על החיים שלי"

את שרשרת ההחייאה של עמי רוקח החל עם דפיברילטור יוני זוהר, שבמקרה היה בסמוך אליו כשהתמוטט בהליכת בוקר. בהמשך הצטרפו צוותים רפואיים שהוקפצו למקום. חודש אחרי נפגשו כולם בביתו של עמי

פורסם בתאריך: 19.7.23 08:46

התמוטט במהלך הליכה וניצל בזכות מכשיר מפעם (דפיברילטור): לפני כחודש, בזמן הליכת בוקר ביום שבת בסמוך לביתו שבפתח תקוה, החל לפתע עמי רוקח (75) לחוש ברע והתמוטט. יוני זוהר שראה את עמי חייג מיד למוקד 101 של מד"א שהזניק למקום את צוות טיפול נמרץ וכונני תגובה מיידית ובמקביל תדריך את יוני כיצד לבצע פעולות החייאה ראשוניות.

צוות אמבולנס מד"א, בראשות חובשת רפואת חירום קארין הלפרט והמתנדבים החובש יגל חשאי ומגיש עזרה ראשונה, מתנדב נוער במד"א נועם גביש, שהגיעו ראשונים למקום, המשיכו בטיפול רפואי מתקדם וביצעו פעולות החייאה שכללו חיבור מכשיר מפעם (דפיברילטור) שנתן לעמי שוק חשמלי אחד. כעבור דקות הצטרפו לפעולות ההחייאהפראמדיק מד"א חן ורמוס, החובשים של מד"א אביגדור קצבורג ואברהם אלוש, פראמדיק מד"א-הצלה פתח תקוה דור צברי, וחובשי מד"א-הצלה פתח תקווה ישראל סרצוק ויחזקאל פרקש לפעולות החייאה שבמהלכן נתנו מכת חשמל נוספת עד שליבו של עמי חזר לפעום.

עמי רוקח פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים שם התאושש ולאחר מספר ימים שב לביתו ללא נזק מוחי. בשבוע שעבר (רביעי) כחודש לאחר המקרה, פגשו עמי ונטלי אשתו את צוותי מד"א שהצילו את חייו.

 

כשהוא עומד על רגליו ומחייך, סיפר עמי: "אני לא זוכר יותר מדי מאותו יום שבת. כשהתעוררתי בבית החולים והבנתי עד כמה הסיכוי שלי לשרוד היה נמוך, היה לי ברור שיש פה השגחה אלוהית. תודה רבה לכולם, לקארין ולצוות האמבולנס ולכל הכוננים של מד"א שהגעתם מאוד מאוד מהר ונלחמתם על החיים שלי. הכל היה מכוון לכך שאני אנצח את זה."

יוני זוהר, עובר האורח שהתחיל את פעולות ההחייאה, אמר בהתרגשות: "אי אפשר לתאר במילים את הזכות הזו שאני קיבלתי. ראיתי אותך עמי, הולך ברחוב ממש לפני ופתאום מתמוטט. בשבילי זה היה מראה מאוד קשה, ראיתי אתכם אנשי מד"א עובדים שם קשה מאוד ובמשך כמה ימים הלכתי עם המחשבה על איך האירוע הסתיים ואיך עמי מרגיש. כשקיבלתי את הטלפון ואמרו לי שעמי יצא מזה שמחתי והתרגשתי נורא, לדעת שיש לי חלק בהצלת החיים שלו זה מאוד מרגש, אני פשוט לא מצליח למצוא את המילים".

חובשת רפואת חירום במד"א, קארין הלפרט, אמרה לעמי: "קיבלת את החיים שלך במתנה בזכות שני דברים עיקריים: אחד, יוני שזיהה ממש בשניות הראשונות את האירוע, התחיל את שרשרת ההישרדות שלך בפעולות החייאה פשוטות והדבר השני הוא מכשיר המפעם (דפיברילטור), המכשיר הפשוט והחכם הזה שנתן לך שתי מכות חשמל, שתי מכות חשמל בסך הכל, שפשוט הצילו אותך, חד משמעית. להיות אצלך היום בבית, יחד עם כל הצוות של מד"א ובני המשפחה שלך, כשאנחנו יושבים בסלון וצוחקים, זה מרגש מאוד וממש לא מובן מאליו. זה נותן לי אישית ולכל מי שלקח חלק בהחייאה שלך את הכוח להמשיך ולהילחם על החיים של המטופל הבא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר