החייל עמיחי רובין ז"ל והילד רפאל בן ה-8, דוברות שניידר
החייל עמיחי רובין ז"ל והילד רפאל בן ה-8, דוברות שניידר

רפאל בן ה-8 ניצל הודות לתרומת איברים של החייל עמיחי רובין ז"ל, שנהרג בכפר עזה

עמיחי ז"ל היה מהראשונים שהסתערו על מחבלי החמאס בכפר עזה והציל רבים. אמו אמרה: "כשעמיחי יצא להציל חיים, הוא לא ידע כמה חיים הוא הולך להציל באמת"

פורסם בתאריך: 22.10.23 08:16

רפאל בן ה-8 קיבל את חייו במתנה הודות לתרומת אונת הכבד של החייל עמיחי רובין ז"ל שנהרג בכפר עזה. משפחת הורוביץ שמתגוררת באשדוד לא תכננה לצאת מהבית בגלל המלחמה, עד שטלפון ממרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית בישר את מה שחיכו לשמוע כל כך הרבה זמן: נמצאה תרומת כבד לרפאל. אונת הכבד שנמצאה מתאימה לרפאל נתרמה על ידי משפחתו של החייל עמיחי רובין ז"ל, שמת מפצעיו בקרב עיקש והרואי שניהל מול מחבלים בכפר עזה ביום הראשון ללחימה.

רפאל בן ה-8, שהתמודד עם מחלת כבד קשה מאז היותו תינוק, נזקק להשתלה דחופה בשל התדרדרות במצבו, וקיבל כעת את חייו במתנה. לאחר ההשתלה, שעברה בהצלחה, עבר רפאל ליחידה לטיפול נמרץ בשניידר, וכעת הוא מאושפז להמשך טיפול והתאוששות במחלקת ילדים ג', עד שיוכל להשתחרר לביתו.

עמיחי רובין ז"ל היה מהראשונים שהסתערו עם נשק כאשר החלה המתקפה הרצחנית של מחבלי החמאס. הוא נפגע מקליע בראשו ולמרות זאת המשיך להילחם ולהציל את חבריו שלחמו לצידו עד שהתמוטט. למרות מאמצי הרופאים בהדסה, נקבע למרבה הצער מותו. משפחתו של עמיחי ז"ל החליטה לתרום את איבריו, ובזכותה 4 חולים זכו לחיים חדשים: ריאותיו הושתלו בבן 70, אונת כבד בבן 23, כליה בבת 29, כליה נוספת בבת 7 ואונת כבד נוספת הושתלה בגופו של רפאל. אמו של עמיחי ז"ל אמרה כי "כשעמיחי יצא להציל חיים, הוא לא ידע כמה חיים הוא הולך להציל באמת".

דורית, אמו של רפאל, מסרה: "משפחת רובין האצילה עשתה מעשה אדיר ומצווה גדולה יותר משמילים יכולות לבטא, וכי כעת פיסה מעמיחי ז"ל נמצאת אצל רפאל, שבן רגע הפך לקרוב משפחה שלהם, והם לשלו".

ד"ר מיכאל גורביץ, מנהל היחידה להשתלות כבד במרכז שניידר לרפואת ילדים, אמר: "אין מילים לתאר מה מרגיש צוות חדר הניתוח בסיטואציה המורכבת הזו. הידיעה שהחייל הציל חיים בחייו וגם במותו, לא נותנת מנוח. תוך כדי אזעקות, אנחנו עסוקים בהצלת חיים של ילד, ומודים על הזכות שניתנה לנו. כל ילד הוא עולם ומלואו ואנחנו בצד המקדש את החיים, ונלחם על חיי ילדים".

מרכז שניידר לרפואת ילדים הינו בית החולים המבצע את מרביתם המוחלט של ניתוחי השתלות האיברים בילדים בישראל. מאז הקמתו בוצעו למעלה מ- 700 השתלות לב, ריאה, כבד וכליות בתינוקות, ילדים ובני נוער באחוזי הצלחה הדומים למרכזים הרפואיים הטובים בעולם.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר